• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • lillakotten

Köpte en jättefin filt på hemtex idag! En blå med vita djungeldjur på. :). Ska även köpa en gallerfilt. Dottern kommer inte vilja dela med sig av sin ;)

• mijja12

Ohh jag får snart spel på denna jävla halsbrännan inget hjälper längre plus att idag har jag haft jätte jätte ont i magen är precis som bebis håller på att fixera sig gör jätte ont när jag går/sitter så mannen har fått ta alla hundens promenader. Värst har nog varit att ta mig ut och in i bilen.. Vet ej hur jag ska klara den långa resan på onsdag då vi åker till Gränna från Skåne får nog räkna med lite stopp på vägen.
    Ingen som har något tips på halsbränna som jag inte testat :)

• Millas
    mijja12 skrev 2012-07-01 22:12:38 följande:
    Ohh jag får snart spel på denna jävla halsbrännan inget hjälper längre plus att idag har jag haft jätte jätte ont i magen är precis som bebis håller på att fixera sig gör jätte ont när jag går/sitter så mannen har fått ta alla hundens promenader. Värst har nog varit att ta mig ut och in i bilen.. Vet ej hur jag ska klara den långa resan på onsdag då vi åker till Gränna från Skåne får nog räkna med lite stopp på vägen.
    Ingen som har något tips på halsbränna som jag inte testat :)
    Vad har du testat då? Jag tuggar novalucol flitigt men det har du kanske testat?
  • LiJon
    Sommaren12 skrev 2012-07-01 20:15:03 följande:

Lijon:  Ajaj, stackare! :( Det låter dock inte som den typ av magvärk jag upplevt. Jag har haft ont runtom själva bebismagen. Strålat ut från maggropen och runt på sidorna. Inte alls nere som mensvärk eller i närheten av naveln. Och så har det hållt i konstant minst 10 timmar. Smärtstillande, vila, bad eller annat hjälper inte. Har bara varit att rida ut stormen... :( Kan det inte va förvärkar då? Du får inte sammandragningar? 

Ah okej! Men det är verkligen inte jag som är en stackare, 10 timmar!? Fy då :( En kvart-tjugo minuter är ju ingenting i jämförelse. Mitt är inte heller som mensvärk, det sitter högre upp i magen. Skulle kanske kunna tänka mig nåt med magsäcken, jag vet inte... Just när det sitter i så är det så pass att jag skulle kunna åka raka vägen till akuten men jag vet ju att det släpper efter ett tag. Sammandragningar har jag mycket, förvärkar vet jag inte om jag haft. Har känt som typ en sammandragning och samtidigt mensvärk långt ner, som att det spänner, antar att det är förvärkar kanske? Det här är en helt annan smärta. Kroppen är knasig när man är gravid! Får höra med bm i veckan helt enkelt, kanske beror på trycket från bebisen mot inre organ eller nåt.
  • mijja12

Millas: testat allt på Apoteket som man får testa som gravid, testat dricka massor av vatten, provat äta mellanmål och mindre mat men fler gånger, känns som inget biter på mig längre. Har aldrig halsbränna annars förän nu när man är gravid :'(

• Ellenbmt

Mija- för mig fungerar ingenting heller, förutom!- losec 24/h som jag tar tillsammans med mjölk. Utan mjölk får jag ingen verkan?!

Tack alla ni för att ni finns trotts mina ot problem! Kraaaaaam!

• Sommaren12

Hejåhå: åh tack! Ska undersöka popfiltarna.

Lijon: ja jo, jag börjar gråta så fort smärtan kommer för jag vet att jag är hjälplös ett halvt dygn då. Var väl därför jag blev inlagd och utredd. Fast de kom ju inte fram till nåt.
    Men man ska inte jämföra smärtor. Gör det jävligt ont så är 20 minuter 20 minuter för mycket! Det skulle kunna va ligamenten som det drar i? De sa till mig att det kan göra himla ont. Dock inget att göra åt förutom värktabletter. Kan också va tarmarna, de ska inte underskattas. När de trycks ihop där inne kan det med göra helvetes ont. Hjälper värktabletter dig? Kanske ett bad?

• Jloow

Jag har fått omeprazol utskrivet mot halsbrännan och den är helt okej. Glömmer jag och ta är jag däremot körd..

Novaunique: jag måste fråga lite eftersom du bor här i Västerås, du behöver inte svara om du inte vill..
    Hur illa är din artrit och vad får du för behandling när du inte är gravid?
    Min man har nämligen också psoriasis artrit och psoriasis. När han är som sämst kan han knappt resa sig från toaletten och går typ med kryckor.. När vi flyttade hit för ca 1 år sen fick han super bra hjälp från reumatologen och så fort jag blev gravid och missfallsrisken sjunkit fick han biologiska läkemedel och det har verkligen gjort under.. Nyfiken på hur det funkat för andra och så..

• Sommaren12

Jloow: vet att det inte var till mig men är inte biologiska läkemedel få förunnat? De är väl svindyra? Minns min kollegas fru som också hade svår psoriasis, hon fick åka och ta såna sprutor emellanåt och de kostade ju flera tusen st, typ sådär tio lax om jag inte missminner! Var dock rena undret för henne.

• Sommaren12

Alltså jag är lite nyfiken på ifall de blivit mer öppna med att ge det. Då, för typ fem år sen verkade de bara ge det i svåra fall.