• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • FruFoxy

Man märker att det börjar närma sig bebismånad då det är många som har det tungt just nu. Jag är en av dem också. Jag kan bara inte sova längre, kan vara hur trött som helst men ändå kommer inte John Blund och ligger sömnlös hela nätterna igen i stort sett, med någon timmes undantag. Det gör ont i bäckenbenet och hittar ingen sovställning alls och värktabletter fungerar inte längre, jag har halsbränna from hell till och från (aldrig haft tidigare i graviditeterna, morsan säger att det kommer ut en med hår på huvudet den här gången Återstår att se!), känner en konstant oro i kroppen och kan inte sätta fingret på vad det är. Bebisen snurrar runt fortfarande och verkar inte ha några planer att lägga sig rätt. Är livrädd för att det blir ett snitt igen, vill verkligen INTE det. Kanske oron beror på det?

Men om man ska lägga gnället åt sidan lite så har jag och äldsta tjejen gått igenom bebiskläderna idag. Det blev en massa "åååh" och "naaaaw!" från hennes sida Insåg ganska snabbt att det blir till att inhandla lite bebiskläder i veckan för det gapar tomt på nyfödds-fronten men har en hel hög från stl. 62 och uppåt.
    Just nu sitter äldsta tjejen på sitt rum med J.Lo på hööög volym och fixar en mysplats till bebisen Tror det är fler än jag som vill få ut bebisskruttan nu! 
    Lite över en månad kvar, hoppas tiden går fort!

• fransyskan

Hej!

Har gått som i dvala ett par dagar nu; trötthet blandat med oro. Det blir så ibland -- att jag tänker att jag och maken har det så bra ändå trots småkrämpor och vardagsproblem, och bra är det ju ingen som har det hela tiden så nu måste ju något gå fel snart... Usch, tala om ett knäppt sätt att tänka -- ännu en sak som jag verkligen hoppas barnet inte ärver av mig.

Imorgon har jag sista obligatoriska ultraljudet; ska bli intressant att se hur bäbisen ligger. Sedan på fredag ska jag till doktorn och jag hoppas på att han kanske ska säga att jag får stanna hemma redan nu. Ska egentligen jobba två veckor till men jag är så trött, så trött. Vet inte riktigt när järn-tabletterna ska börja hjälpa men hoppas riktigt snart.

sally12 skrev 2012-06-30 19:13:28 följande:
    Blev precis riktigt ledsen, upptäckte bristningar på magen :( har redan hela ryggen, rumpan och låren. Usch vill bara gråta...
    Vet inte om någon annan svarade på detta men jag hoppas du hunnit bli lite gladare! {#emotions_dlg.flower}
  • NiniMe

Japp då har vi fått se lillan igen Och det är garanterat en liten flicka Hon låg där och sutta så sött med sin lilla pussmun.. Helt underbart, nu längtar man ju ÄNNU mer,
    Hon är en liten knubbis på 3 kg redan och föds hon på bf så kommer hon väga ca 4 kg

• LiJon

Sommaren; Vad frustrerande att de ite hittade vad det var, då vet man ju inte heller hur man ska lindra det. Fick en till "attack" imorse, satt i längre och gjorde ännu ondare. Får liksom frossa och blir alldeles darrig samtidigt, och efteråt helt slut så jag slocknade. Tror inte värktabletter hjälper, känns ingen idé att försöka för jag kommer iallafall inte veta om det är tabletterna som verkar, det onda går ju iaf över efter runt 20 minuter. Bad kanske man skulle provat men nu har vi slängt ut badkaret och håller på att installera tvättmaskin ;) måste ringa nånstans idag, vet bara inte vart man vänder sig? Min bm har bara telefontid till 9.45 så kanske vårdcentralen? Svårt att veta nu, vet ju inte om det här är bebisrelaterat liksom så förlossningen är väl inte aktuellt. 

Ser att ni andra sover dåligt, är beredd på att börja göra det snart men för min del har det blivit tvärtom. Brukar alltid vakna tidigt oavsett om det är helg eller inte och klara mig på 5-6 timmars sömn, nu sover jag lätt till 09-10-tiden (med kisspaus vid 05 typ), och sen nästan alltid en powernap mitt på dan. Börjar fundera på om järnvärdet är lågt eftersom jag är så sjukt trött, men det var bra sist så jag vet inte. Kanske laddar kroppen lite nu och så vänder det närmare förlossningen.

• A R
    NiniMe skrev 2012-07-02 11:56:45 följande:
    Japp då har vi fått se lillan igen Och det är garanterat en liten flicka Hon låg där och sutta så sött med sin lilla pussmun.. Helt underbart, nu längtar man ju ÄNNU mer,
    Hon är en liten knubbis på 3 kg redan och föds hon på bf så kommer hon väga ca 4 kg
    Vad härligt att få en glimt så pass sent, avis!
    LiJon skrev 2012-07-02 12:06:56 följande:
    Sommaren; Vad frustrerande att de ite hittade vad det var, då vet man ju inte heller hur man ska lindra det. Fick en till "attack" imorse, satt i längre och gjorde ännu ondare. Får liksom frossa och blir alldeles darrig samtidigt, och efteråt helt slut så jag slocknade. Tror inte värktabletter hjälper, känns ingen idé att försöka för jag kommer iallafall inte veta om det är tabletterna som verkar, det onda går ju iaf över efter runt 20 minuter. Bad kanske man skulle provat men nu har vi slängt ut badkaret och håller på att installera tvättmaskin ;) måste ringa nånstans idag, vet bara inte vart man vänder sig? Min bm har bara telefontid till 9.45 så kanske vårdcentralen? Svårt att veta nu, vet ju inte om det här är bebisrelaterat liksom så förlossningen är väl inte aktuellt. 

Ser att ni andra sover dåligt, är beredd på att börja göra det snart men för min del har det blivit tvärtom. Brukar alltid vakna tidigt oavsett om det är helg eller inte och klara mig på 5-6 timmars sömn, nu sover jag lätt till 09-10-tiden (med kisspaus vid 05 typ), och sen nästan alltid en powernap mitt på dan. Börjar fundera på om järnvärdet är lågt eftersom jag är så sjukt trött, men det var bra sist så jag vet inte. Kanske laddar kroppen lite nu och så vänder det närmare förlossningen.
    Kan det vara ett gallsten- eller njurstensanfall? 
  • 7eHimlen

Ellenbmt - AHa då förstår jag! INne så kul med såna där säsongsrelaterade jobb, du får försöka räkna ner till BF och hösten när han är hemma odentligt igen!
    Vad snålt med BM-besök! Bor du i Östergötland elelr Södermanland? Trodde de var rätt bra iaf i Södermanland? (går efter Julita-värdshus). Jag har haft "tur i oturen" iom att jag fick en propp så tidigt i graviditeten, så jag fick några extra besök i början. Nu har vi gått en gång i månaden och nu tre veckor emellan o sen ska det vara 2 veckors intervall. Men däremellan ska jag ju tillbaka till Spec mvc ang förlossningen o smärtlindringen. Kan du inte få fler besök, om du ringer?    

• LiJon
    A R skrev 2012-07-02 12:20:39 följande:
    Kan det vara ett gallsten- eller njurstensanfall? 

Jag har googlat lite, njurstensanfall verkar det inte vara. Däremot stämmer faktiskt en del in på gallstens-, kallsvettig & illamående, ont högt upp i magen och riskgrupp gravida. Har dock inte ont under revbenet åt höger men det kanske kan vara olika. Samtidigt så är det inte alltid i samband med måltid det kommer, igår kom det 5-6 timmar efter att jag ätit och idag i samband med frukosten. Har ringt VC nu och blir uppringd senare, så får väl de hänvisa mig vidare om de tycker jag borde prata med en bm :)
  • Ellenbmt

7eH- södermanland, Vingåker. Alla kommuner runt om Vingåker har mera besök och mer aktiviteter för gravida. Min bm gick på semester nu till 27/7... Orkar inte träffa någon ny nu, men jag skulle egentligen vilja ha lite mer koll på storleken av bebisen.

• Challelotten

Bara 40 dagar kvar :0)

Samlar på mig så mycket vatten nu. Kan inte böja tårna uppåt då gör det jätte ont. Dricker massa vatten, citron vatten, stödstrumpor och slutar med salt i maten. Vet inte vad jag ska göra. Ser ju ut som en boll snart :0( och inte tala om vikten som bara rasar uppåt.