• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • LindaPernilla

Godmorgon tjejer!

Här är en till som svettas ihjäl om nätterna. Men svärmor kom hit med en underbar present häromdagen. En AC! Så den slår jag igång en timme innan jag lägger mig så det är kallt som tusan i sovrummet, sedan slår jag om den så den är som en fläkt på natten. Helt fantastisk! :)

På onsdag går jag in i vecka 35! Har nu 43 dagar kvar till BF. Var till BM i torsdags och allting såg bra ut, ska dit igen nästa vecka och då ska vi prata om förlossningen! Ser verkligen fram emot förlossningen nu :)

• Ellenbmt

Avis på alla som får gå till bm! I min kommun får man bara en inskrivning, ett rul, en uppföljning v26-28 och en 32-34 och sen en veckan innan bf

• astro
    Ellenbmt skrev 2012-07-02 08:27:43 följande:
    Avis på alla som får gå till bm! I min kommun får man bara en inskrivning, ett rul, en uppföljning v26-28 och en 32-34 och sen en veckan innan bf
    Jösses, det var snålt.
  • A R

Godmorgon!
    Nu är jag hemkommen (till landet) efter några dagar hos mamma. Jag har bara vilat, slöat och blivit ompysslad. Igår när jag kom hem och steg ur bilen kände jag av fogarna, vilket jag knappt gjort tidigare och jösses då ont det gör. Inte bättre idag så jag är rädd för att det kommit för att stanna. Det blir till att ta det ännu lugnare.

Imorgon åker jag tillbaka till stan några dagar, ska till BM, sjukgymnasten och så har jag lyckat till det med att boka en ansiktsbehandling. Jag och äldsta sonen blir själva i stan några dagar så det ska bli mysigt att få rå om honom lite också, ( om han har tid att vara med mig).

Tidigare diskuterades ämnet glömska och nu känner jag mig helt kocko i huvet. Tex igår så åker jag och handlar, när alla varorna är dragna inser jag att jag inte har någon plånbok, suck. Och sent igår kväll kom jag på att vi hade bröllopsdag! Trots att jag pratat med syrran om det dagen innan. Blev så ledsen att jag började tjuta och maken trodde det var något fel med bebisen (han hade iof också glömt vår dag.)

Ha en härlig dag allihopa!

• Noli
    Ellenbmt skrev 2012-07-02 08:27:43 följande:
    Oj, det var inte mycket! Tycker det är märkligt att det kan skilja så mycket mellan kommunerna, det borde ju finnas nationella riktlinjer för sådant här. I min kommun går man åtminstone var 3:e vecka efter RUL fram till förlossning, och min BM har även frågat om jag velat komma oftare.

Ego: Blir ju planerat snitt för mig denna gång, och nedräkningen är i full gång. 24 dagar kvar, men tiden går låååååångsamt. Tror det mest beror på att jag är hemma med min energiska, trotsiga 3-åring hela dagarna och har svårt att aktivera oss ordentligt pga ryggen. Det finns ju heller inget utrymme för att vila under dagen, och jag märker att jag längtansfullt drömmer mig tillbaka till den första graviditeten då det bara vara att lägga omkull sig någon halvtimme här och var när tröttheten slog till...

Sympatiserar med alla er som har det kämpigt med krämpor och sömnbrist, nu är det bara att hålla ut sista tiden! 
  • godisbit

Ang. Halsbränna så ska blekselleri och vanliga sötmandlar vara sånt där gammaldags knep... Kan ju inte skada att testa för er som har mkt besvär!

• mijja12

Tack alla ni för svaren om min halsbränna ska försöka med några av era tips :)

• natlup

Vart hos BM nu.
    Sf-37 hade 32-33 för två veckor sen
    Blodtrycket : 135/85
    Hon tog varken socker eller järn-prover.

Hon sa att hon ska skicka alla uppgifter till läkaren så får han bestämma om det blir glukosbelastning. Hade gått upp över 4 kg sen sist. Så hon sa att ja samlat på mig mycket vatten. Å det förklarar ju varför jag e svullen.

• fru Elle
    astro skrev 2012-07-02 09:05:32 följande:
    Jag har inskrivning idag vid elva. Hoppas jag får ett exakt snittdatum när jag ändå är där. Gissningen är 2/8, i så fall 31 dagar bort
    Skönt att få ett datum, enklare att planera med barnvakt och annat praktiskt. Skulle med vilja ha den 2/8, våra barn är födda 2/3 2008 och 2/7 2010. Men har fått tid för bedömning för igångsättning den 3/8. Men om jag har mycket sammandragningar så var det bara att komma in tidigare, så hoppas på den 2/8 i alla fall.

Sonen fyller två år idag, har hänt så mycket den sista tiden, språket har lossnat och det kommer nya ord hela tiden. Så härligt för innan språket släppte så kunde han bli riktigt frustrerad när han inte kunde förmedla det han ville.

Har haft några sömnlösa nätter, är väl helt ok när man vaknar och behöver kissa och somnar om vilket jag normalt sätt gör. Men nu de senaste nätterna har jag haft svårt att somna om, barnen har kommit in till oss, barnet i magen lever om i magen och det är varmt. Är kanske bara ett sätt för att man ska vänja sig vid lite sämre sömn när barnet har kommit. Verkar ju behövas då den i magen verkar vara en som brukar vara vaken och aktiv på natten. 
    Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012