Augustibebis 2012
NiniMe skrev 2012-03-16 09:06:31 följande:
Känner verkligen igen mig.. Jag gick upp 35 kilo med ettan och vägde precis innan han föddes ca 108 kilo.. Sen blev jag gravid med tvåan och gick upp dom 20 kilo jag hade lyckats gå ner... Men efter de så kämpa jag som attans för att gå ner, jag gick ner mer än vad jag vägde innan mina grav och jag var skitlycklig över mina heta kropp
... När jag blev gravid nu så vägde jag ca 74-75 kilo och jag har redan gått upp till 85.. Jag mår skit, eller ja givetvis tänker man ju att bebis har det bra men tanken på att man ska slita som man gjorde innan känns så dryg... Jag är liksom bara i vecka 22 nu och REDAN gått upp 10-11 kilo... Med ettan hade jag gått upp 14 kilo i vecka 25... Så nu slutar jag med allt socker..... iiihhh svårt men det behövs inte... hahaha... Känner också att jag vill kunna vara snyggt gravid, inte fläskiga lår osv, vill kunna ha kjol på mig utan att få värmeeksem mellan låren... Usch ja..Vi får skapa en ny tråd sen med "vi augustimammor som ska bort med fettet" :P
Jag googlade lite och hittade en sida fick mig att känna mig lite lugn, http://www.alltforforaldrar.se/kul/bmi
Jag skulle gå upp ca 11.5 - 16 kilo i min graviditet beräknat på mitt bmi, Så jag ligger alldles lagom till nu efter halva graviditeten.. jag fick bara en chock eftersom jag är van att gå ner istället för upp och det kändes på något sätt som att det var "normalt och ok" då, så nu kändes det helt fel när jag gick upp istället..
Min sambo har pussat mig i pannan och skrattat åt mig lite, så det känns bättre nu :P
Men men, iallafall, första veckorna så åt jag välldigt mycket frukt och sånt, kunde inte stoppa något fika eller sånt i munnen,, sista veckorna har det blivit fika nästan varenda dag, det har varit så skönt att komma ur ryggläge och kunna vara social igen.. Men idag ska jag GÅ till affären och köpa jordgubbar, honungsmelon, vindruvor, äpplen och appelsiner och alla andra frukter som flirtar mig på fall väl på plats.. Sen ska jag FROSSSSAAAA!! Ska göra fruktsallad med dottern sen, fast hon får nog lite glass eller grädde till =)
Om jag väl har frukt hemma äter jag lixom hellre det än kakor, smörgås och sånt när hungern sätter in, behöver fortfarande äta ofta för att slippa må illa,,