TheMaraja skrev 2012-03-14 12:49:20 följande:
Jag var nog också på öppnaförskolan säkert 2-3 ggr i veckan. Det var skönt att komma ut, få träffa andra och fika lite tillsammans.
Jag gjorde en tokvurpa förra veckan, skulle springa och hämta en grej ute och fick in fötterna i ett snöre på marken. Föll verkligen i full fart ner i backen. Jag tror att händer och knän (med tanke på hur dom såg ut) tog den värsta smällen, men jag har ändå känt oro för bebisen. Jag har inte haft ont i magen eller nått sånt, vad tror ni, skulle ni varit oroliga eller tror ni det har gått bra? Jag försöker tänkta att den än så länge är så liten så att det finns gott om plats i min att försvinna in i även om jag ramlar på magen.
Bebisen ligger väl skyddad där inne =)
Men som jag alltid säger är du orolig så prata med din BM och be om en kontroll =)
Jag fick både slag i magen och sparkar i ryggen när jag var gravid med min dotter då hennes far låste in mig hos sig och misshandlade mig ganska illa vid flera tillfällen tills jag rymde en natt i v 36 (min mamma trodde jag frivilligt flyttat med han så långt bort) och jag fick bara lov att ringa från hans telefon om han satt brevid och berätta att allt var bra och hur bra jag hade det osv..
Tror ni hon fick en chock när hennes dotter kom hem högravid och nyss fyllt 18år alldles blåslagen och ärrig.. Skitsamma, jag tog mycket stryk och fick inte åka och kontrollera hur barnet mådde efter, det är en jävla oro att leva med, även efter bara knuffar och fall är det jobbigt att vara orolig!
Men endast vid 2 misshandelstillfällen fick jag smärtor i magen varav en av dem runt v 30 fick jag ganska kraftiga blödningar. Jag fick dock inte åka in till sjukhuset för han då han var rädd att någon skulle se mina blåmärken^^
Trots detta klarade sig min dotter bra och har alldrig påvisat några skador efter detta (tack och lov) och läkarna efter jag hade rymt förklarade att barnen är MYCKET väl skyddade iallafall fram till runt v 25 - v 30 och att efter det hadde nog antagligen legat bra så hon inte fick några direkta slag mot huvud ect..
Hoppas ingen tar illa upp att jag drar upp detta sorgliga.. men jag vill bara dela med mig som fått våld direkt riktat mot magen utan att mitt barn skadats =)
Jag tror det (såhär tidigt) skadar mer med kraftig oro och ångest över att barnet inte mår bra och av den anledningen har jag kämpat hårt med att hålla mig lugn vad som än hänt, för att barnet ska känna av lugnet..
Tänk på alla mammor som jobbar med kossor och dylikt och får buffliga knuffar i magen hela dagarna, vi är skapta för att klara av detta och skapta för att skydda barnet i magen =)