Augustibebis 2012
pixel3 skrev 2012-03-12 10:19:53 följande:
oj så mycket man missat under helgen =) så trevligt att sitta och läsa allas upplevelser av det vi alla går igenom! Jag ska på UL i morgon då min lilla prins inte låg rätt sist så de kunde mäta hjärtat. Så i morgon UL nummer 3.Dock har jag börjat lära mig när han sparkar. Men min sambo har ännu missat dom längtar tills han kan känna vårt barn med. Sen hade jag en fråga till alla. Hur kommer ni göra med amning? någon som inte ska amma?
saknadenattblimamma.blogg.seJa, jag kommer amma! Jag älskar att amma! Jag ammade dock bara min dotter i ca 6 månader tills hon fick tänder både uppe och nere,,,, (aj!) Men det är en såndär mysig känsla som man får ha med sitt barn som ingen annan får ha! haha ego kanske men.. Jag minns min dotter jag tyckte hon var det vackraste, sötaste i världen när hon låg där och tittade mig i ögonen och bara var så himla nöjd och avslappnad,,,
Men min syster däremot har avstått amning hon har bara ammat första 1-2 veckorna alla sina 3 barn för att de ska få i sig det viktiga skyddet de inte kan få av ersättning, sedan har hon kört med ersättning, jag tycker alla ska göra precis som man känner för! Utan att känna press från omgivningen, för det finns mycket press både på dem som ammar och dem som flaskmatar..
NiniMe skrev 2012-03-12 10:34:41 följande:
Svettas du jättemycket?
Jag kan säga att som gravid och nyförlöst så svettades jag enormt mycket dom första månaderna.. Jag kunde gå ut ur duschen, torka mig och när jag skulle börja sminka mig kunde jag både känna och se hur det rann i armhålan hahaha, men detta försvann...
Ja, minns det där jag med... Men vem fan bryr sig!?
Jag hade gjort klart för omgivningen att vi ringer och bjuder över dem när vi kände att det var tillfälle, och när man endå ska lukta spya och sur mjölk (gör man nog av ersättning med) så vem bryr sig om man e lite sliten! Man kan ju inte duscha 5gånger om dagen,,