Augustibebis 2012
DetGodaLivet skrev 2012-03-09 17:21:56 följande:
Nejnejnej... Babybjörn är = ryggskott. Hoppa den, man orkar bara bära pyttebebisar i babybjörn och det är visst inte en så bra sittställning för dem heller. Ergo är en ergonomisk sele, det finns massor av märken tex Beco, Manduca, Pognae. Har man en bra sele behöver man inte ha vagnen med sig jämt.Amningnapp är en napp till bröstvårtan som man kan använda om bebin har svårt att få tag eller om den blir sårig och öm. Behövs oftast inte men bra att ha hemma. En annan bra-att-ha-hemma grej är bröstpump för det kan behövas i bärjan om brösten blir väldigt spända, då kan man behöva mjölka ur lite för att bebin ska få tag. Eller om man vaknar mitt i natten med mjölkstockning...då är det döden att inte ha en hemma.
Annars kan man ju köpa mycket efterhand. Man behöver inte ha allt innan. Jag köper långt i förväg för att jag är snål (läs prismedveten) och inte vill lägga massor av tusenlappar på konsumtionsvaror. De pengarna vill jag hellre använda till en senare dagisstart till lillen istället.
Men det är klart man kan ha olika erfarenheter, jag tyckte dock med min rygg som provade några olika modeller att babybjörn var den som var skonsammast för mig som förälder med skadad rygg.
Det beror säkert på vad man har för skador och var de sitter, jag har 2 kotor i nacken som är förskjutna åt sidan och pressar på nerver sedan har jag 3diskbråck eller vad det heter och kan vara sängliggande med ganska kraftiga smärtor i perioder.. Kanske är det annorlunda om man har ont i nedre delen i ryggen eller i axlar.. jag vet inte.. =)
Ville bara dela med mig då jag inte tänker changsa denna gången utan kör på en Babybjörn sele från början =)