Challelotten skrev 2012-03-15 15:07:42 följande:
I Jönköping får man veta om man frågar och de ser vad det är, men de lägger inte ner någon tid för att titta om de inte ser.
Men det var en sån härlig känsla att fråga på förlossningen om vad det blev :0) så vi frågade aldrig på ultraljudet.
Samma känner jag för att fråga om vad det är på ultraljudet!
Efetr förlossningen så är man ju bara lycklig över sin bebis, jag sket ju i om det var en flicka eller pojke då! Jag var ju bara så lycklig över att ha en bebis!
Att på ultraljudet få veta den lyckliga överaskningen när man får veta en sån stor grejj är ju otroligt och underbart!
Jag tycker de lyckan bleknar lite efter förlossningen när man är så underbart lycklig över att bara ha sin baby där <3
Om ni e med på hur jag menar..
I trollhättan har de som policy att "inte berätta" eftersom det är så många som valt att abortera flickfoster här.. Ofta är ju det av typ religösa skäl osv vad jag har förstått,, men jag tycker det är fruktansvärt att de drar alla över en gräns så.. och om det är någon som är så jävla dum i huvudet att dom abborterar sitt eget barn för att det är fel kön ska de ju fan inte ha barn och då ska ju sjukvården vara glada att de tog det beslutet och hoppas att de alldrig lyckas skaffa barn igen!
Men men, vi fick ju som ni förstår inte veta så vi valde att filma undersökningen och under ultraljuder undviker barnmorskan flitigt att få in bilder där barnets kön skulle kunna synas..
Nu filmade vi inte av den anledningen men men,, Jag orkar/vill inte ställa till med massa drama så jag frågade bara vänlig en gång om hon hade sett vad det var för något och hon sa nej så.. skit samma...
Vi bokade tid för extra rutinundersökning och köns-ultraljud i ett som vi ska på om mindre än 2 veckor :P