• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Nettan1982
    mrsnoname skrev 2012-07-15 21:23:22 följande:
    Blää nu har jag grinat i en halvtimme! Tvättade en maskin bebiskläder å lyckades krympa typ hälften till typ prematurstorlek... Så nu kommer hon inte kunna ha en del av de fina kläder jag köpt! Jävla torktumlare!! :([/

Om du gjort som man ska så tycker jag du ska gå tillbaka med dem!

[quote=65790026][quote-nick]Naimis skrev 2012-07-15 21:50:29 följande:[/quote-nick]

Drömde i natt att BM sa att bebis skulle komma inom 2 dygn. Hoppas de var en sann dröm. Har sagt att 17/7 är en bra dag att födas på.

Får hålla tummarna för det! Jag tycker den 17/7 är ett bra datum oxå... Det borde passa in för mig. (som att bebisen bryr sig när det "passar" att komma... Det är bara jag som är ett kontrollfreak)... :)
  • NiniMe
    Stövelkatten skrev 2012-07-15 22:10:02 följande:
    Haha, ja det är ju just det, det får gärna göra mer ont nu och komma igång på riktigt! Ska nog pumpa upp pilatesbollen i natt och rulla runt. Jag menar, sova lär jag ju inte göra i af. några andra doula-tips?
    Jag önskar att jag hade några mirakeltips på att få igång det mer men tyvärr Obestämd Då hade jag kört igång med det själv hahaha, dock så funkar bröstvårtsmassagen sådär, min mage blir hård och jag får mensvärk men det dör ut igen, men med ettan när det gick lite trögt i latensfasen så körde jag detta för att öka på och då funka det...
    Sen är det ju ricinolja som innehåller naturligt prostaglandin som kan kör igång förlossning men det är inget jag vågar ta haha... Dock inget dom rekomenderar heller Jag är en ricinoljebebis och flög ut på 2 timmar efter mammas första värk hahaha...
    Skumpig bilfärd får min mage att gå igång men dock inget mer sen...
    Ja dom kommer när dom kommer Baby
    Jag sitter här med daglig mensvärk men inget som gör ont så jag hoppar lite på pilatesbollen rullar lite på höfterna och HOPPAS att hon sjunker ner mer haha...
  • Stövelkatten
    NiniMe skrev 2012-07-15 22:24:50 följande:
    Jag önskar att jag hade några mirakeltips på att få igång det mer men tyvärr Då hade jag kört igång med det själv hahaha, dock så funkar bröstvårtsmassagen sådär, min mage blir hård och jag får mensvärk men det dör ut igen, men med ettan när det gick lite trögt i latensfasen så körde jag detta för att öka på och då funka det...

Sen är det ju ricinolja som innehåller naturligt prostaglandin som kan kör igång förlossning men det är inget jag vågar ta haha... Dock inget dom rekomenderar heller Jag är en ricinoljebebis och flög ut på 2 timmar efter mammas första värk hahaha...

Skumpig bilfärd får min mage att gå igång men dock inget mer sen...

Ja dom kommer när dom kommer

Jag sitter här med daglig mensvärk men inget som gör ont så jag hoppar lite på pilatesbollen rullar lite på höfterna och HOPPAS att hon sjunker ner mer haha...

Ja, ricinolja vågar jag inte prova, verkar hemskt! Och resten kan jag hålla med om, bilen får igång magen men inte med värkar, bara obekväma sammandragningar.

Appropå att vänta, min bästa vän är nu inne på sin tredje dag av regelbundna värkar, men har stannat öppen 5cm... Puh!
  • mammsen

Hej tjockisar! Jag kikar bara in lite då och då och tusan vad man får läsa ikapp!!

Angående barnbidrag som någon fågade om så ligger det på 1050kr och betalas ut den 20:e varje månad. Underhållet är det som ligger på 1273. Och för er med lite lägre inkomst så kan ni söka bostadsbidrag när ni får barn med.

Ni som har problem med "Hemmisar" är inte ensamma! Jag fick problem efter min förra förlossning men de försvann efter någon vecka, sedan har jag haft problem någon enstaka gång om jag blivit hård i magen längre perioder.. Xyloproct har varit min räddning och när jag väl börjat använda det så har problemen försvunnit efter någon dag! I samband med lite extra frukt och liknande :) Men NU! i denna graviditeten.. ojojoj det har varitr skitjobbigt!! Så fort jag blir av med dom så kommer de tillbax känns det som! Min sambo är underbar och går och handlar xyloproct åt mig eftersom jag tycker det är så pinsamt! Men jag använder supparna! Lättare och smidigare än att kladda med massa jävla salva och sånt och känna sig våt.. Det hjälper oftast bättre med suppar om man vill bli av med hemmisarna medans salvan mer bara lindrar.. Problemen kommer oftast innifrån.. Testa suppar istället för salva det gör skillnad!Lite barnolja på pappret gör att det är lättare att bli ren och att det inte "skaver" eller dylikt.. 

Och såklart!! Grattis till alla bebisar som redan kommit och till de som är på gång! Vi är inställda på att lillebror ska komma innan BF, men jag får säkert gå över tiden.. Det blir säkert skitråkigt isåntfall och jag blir säkert besviken men så mycket härligt sex vi kommer ha isåntfall!! Haha Jag tycker inte det är något fel på att drömma och hoppas på att få sin bebis snart! 

Och ang Hallonbladsthe så är jag i v 35+0 (36) idag jag räknar inte med att det sätter igång någon förlossning men jag har druckit en kopp om dagen i några dagar, jag har märkt av att mina förvärkar blivit ondare och ser det som toppenträning för livmpdern, när det väl är dags är livmodern vältränad :D Om det beror på theet eller inte vet jag inte men inbillar mig nog det iallafall, Tänkte öka och ta någon kopp till om dagen om någon vecka om jag blir sugen!

När det gäller nattsömn så har jag börjat sova bättre sista dagarna, (kanske för jag avslutat dagarna med varmt hallonbladsthé som även rekomenderas om man sover oroligt eftersom det har lugnande effekt) Innan har jag varit uppe och kissat ibland flera gånger om nätterna sista 2 månaderna typ men nu sista dagarna har jag sovit hela nätterna! Det beror säkert inte heller på thet men,, jag inbillar mig det, iallafall nu när jag reflekterar över sammanträffandet.. 

Att åka på strippklubb på en svensexa skulle vara helt ok att min sambo gjorde (han dricker inte alcohol och ignorerar andra tjejjer totalt, han skulle antagligen inte ens vilja åka) och jag litar på han till 100% det har han gjort sig förtjänt av!, men jag skulle inte acceptera att han åkte på solsemester när jag är högravid!! Då hade jag gjort klart för han att han inte är välkommen hem igen! Han ska ha barn och då ska han fan ta sitt ansvar och finnas tillgänglig! Och hade han surat över det... Då hadde jag skickat ut han tills han kom på bättre tankar! Så jävla ego!! Resa kan man ju göra när som hellst! det går göra med barn med! Inga problem!! Men man lämnar inte sin gravida tjej hemma!! Thats it! Det är ju inte som om man föder barn varenda dag lixom!! Kan han inte kompromissa? åka på en lagom lång kryssning eller dylikt istället?

Babyhummingbird - Ja män är larviga,, för oss tog det ju ganska lång tid... men min man har varit säker på att vi skulle få en son eftersom "han är så manlig" han är helt säker på att han inte bär på NÅGRA kvinnliga gener och helt enkelt inte kan göra döttrar.. haha (just därför är det så roligt att reta han när han dricker som en fin flicka med lillfingret rakt ut, men det är såklart bara för att han brutit det en gång... bara så ni vet!) ;)

Nu när jag läst ikapp "ett par" dagar märker jag att allas män börjar bli knepiga, kan det vara så att de är lite påvärkade av vad som är på g kanske??

Sommaren12 - Jag har mer pyjamaser än kläder i strl 50 och 56, de är så smidiga att ha fetersom de inte sitter åt på den känsliga magen och bebisarna sover dygnet runt dessutom är de sjukt söta på.. Det brukar bli för varmt med täcke och sovpåse såhär års och för kallt att bara ligga i blöjja när de är så små eftersom de har svårt att reglera kroppstempraturen.. Bara pyjamas är bättre varma nätter än naket med täcke eller något annat tycker jag.. Klart man kan ha en body eller vira in i en filt,, men inhandla du ett par pyjamasar och testa vad som passar dig och din bebis, tänk bara på att du ska ta upp bebisen och ge mat och byta blöjja och liknande på natten med och de gillar inte att frysa.. man får pröva sig fram helt enkelt till vad man trivs med själv :) Jag är iallafall en pyjamasmamma det finns så många söta pyjamaser att det känns helt onödigt med "riktiga" kläder om inte man ska iväg eller så.. 

Ang bad så har Ninime rätt! (som alltid ;)) i latensfasen så kan det stanna av värkarbetet och det är därför de sällan vill att man badar/dushar varmt innan man är öppen minst 4 cm på förlossningen, däremot efter de 4 centimetrarna så brukar det ge en fantastisk smärtlindring och avslappning och göra att förlossningsförloppet går mycket fortare! Men jag vet inte vart tusan jag fått reda på det!!

• Ellenbmt

Mammsen- titta in oftare jag gillar dig :)

Jag som älskar baaaaad, nu vill jag inte bada mer...

För pyamas! Gärna med dragkjedja utan fot.

Trodde recinolja var för håret å hård mage...

Min sambo som lovat att hålla sig nykter sedan en vecka tillbaka sitter nu med en go vinfylla i soffan med en vän.... Suck.

Tumla aldrig bebiskläder, de blir breda och fula jättefort. Stor kram och så, lider så med dig som krympte dina!

• jguz

Haha... Mammsen...

Min man och jag har tre söner... Han har dessutom en son sedan innan...

• jguz

Dumma fl... Hade skrivit värsta långa.... Orkar inte dra det på mobilen en gång till.

• astro

Min mamma - världens mest komplicerade människa - smällde av en bomb av episka proportioner idag. Större delen av familjen ska besöka henne nästa vecka och nu hade hon kommit fram till att då kanske hon faktiskt måste berätta en liten sak, så inte barnen blir chockade (som hon sa), nämligen att hon har tappat håret eftersom hon får strålbehandling för lungcancer.

Min mamma KAN inte få ur sig dåliga nyheter. Om hon inte absolut måste. 

Det tog en stund att hantera detta så pass att jag orkar skriva om det. Om någon är nyfiken har jag gjort ett något längre inlägg i min blogg, orkar inte upprepa allt här. Ville bara ventilera lite ... vet inte ens vart jag vill komma med det, känner mig närmast avtrubbad faktiskt.

• Ellenbmt

Astro- visste du inte om sjukdomen sedan innan? Styrka till er!

Här ligger man klarvaken sedan ett, somnade efter tolv.... Har vänner hör som sagt, en treåring med sömnproblem... Hjälper tyvär inte min sömn. Tur man älskar dem!!

Halsbrännan vill inte ge med sig....

Mjölken rinner...