• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fru Elle

Vi använde med pyjamas på dagarna till bebis. Till sonen som föddes i juli hade vi några kortärmade pyjamas i lite större storlek. Kändes lite svalare i sommarvärmen än body och byxor.

Tycker med utbudet av barnkläder nu är lite tråkigt. Är glad för de kläderna jag hade i lådorna hemma, även om denna kommande bebis med har fått lite nytt.

• fru Elle

Astro; förstår att det kom som en chock och att hon inte har sagt något tidigare.

• Sommaren12

Tack Nettan! Lägg gärna upp en bild!

Tjejer... Jag håller på att förlora det när det gäller jääävla Babyproffsen i Örebro. För två veckor sen fick vi ÄNTLIGEN resten av vagnen. Jag orkade inte höra puckots röst igen så jag mailade och skrev ganska sakligt att nu har vi allt utom kvitto, skicka snarast, samt att vi var väldigt missnöjda med allt vad det inneburit och vill ha kompensation. Men det har varit tyst som i graven. Kanske borde jag ringt men alltså vi har mailat fram och tillbaka i detta ärendet minst 30 gånger utsn överdrift med olika personer och pratat med butikschefen på tele nästan 10 ggr också. Jag orkar inte med det längre! Har nu gått nästan fyra månader sedan vi beställde vår vagn som alltså var FÄRDIG för leverans redan då. Hur i helvete kan det ta dom sån tid? Kvittot har han redan lovat mig två gånger för länge sen.
    Värsta är att JAG börjar känna mig besvärlig fast jag vet att det är dom som är kassa. Tänkte nästan gå högre nu men hittar inget nr till huvudkontor och mailen är en vanlig info-adress så det känns som det kan hamna hos vem som. Shit va detta har snott energi!! Vagnen är jättefin men jag tänker bara på Babyamatörerna när jag ser den nu... :(

• DetGodaLivet

Babyproffsen i Örebro är välkända för sin etik. Bland annat ger de alla anställda som blir gravida sparken så du ska nog inte hoppas för mycket på dem. Det är ett franchisingföretag tror jag så vet inte om det ens finns n¨ån högre upp att vända sig till. Tror varje butik stpr för sig liksom (fast samma ägare på båda i Örebro)

• Nettan1982

Det lät ju som en butik man vill stödja. NOT! Du är iaf inte besvärlig Sommaren 12, det är klart att du ska ha kvittot på vagnen!

Jag har hållit på & boat & fixat de senaste dagarna för att få tiden att gå & nu när jag inte har ngt direkt kvar att göra känner jag mig så himla låg. Jag vill verkligen inte vara gravid längre! Jag vill inte ha en stor mage, vill inte gå som en anka, ha ryggont, äckliga flytningar, humörsvängningar, kissa 75gånger/ dygn & vara fast i det här! :( Är i v37 nu & räknas väl då som fullgången, kan man prata med sin bm om igångsättning snart eller är man fruktansvärt ego då som inte låter barnet ta sin tid där inne? :/ :(

• stefeliat
    Gadget skrev 2012-07-15 10:38:35 följande:
    Välkommen Stefeliat, låter som om det kanske blir bebis snart för dig då? Men det är du värd om du fått lida så. Så bra som jag mått borde jag väl vara en av dem som går två veckor över tiden. Fast jag är dum och räknar med att han ska komma tidigare än BF.

Tackar!

Ja men vill gärna att han stannar tills nästa helg då min mamma och pappa kommer hem från Italien. Är sådan mammagris trots att man är "vuxen" haha! Förra förlossningen skrek jag mamma i varje värk fick jag höra efteråt.
  • Ellenbmt

Vi blev lurade på babyskydd i Örebro på babyproffsen! Orkade inte med kärringen i telefon så vi gav helt enkelt upp. Köpte en stol från 10kg till 25, utlovade att den gick att vända på sen osv. Kon hem, monterade den, läste manualen, man får inte vända skiten å mon dotter är 95 lång nu och kommer aldrig få plats med benen till hon väger 25kg!!

• Jloow

Idag är dottern hos mormor och morfar, maken gör sin sista jobbvecka, Så idag kör jag ett riktigt tvättmaraton (OMG det är välbehövligt). Jag har till och med lånat en torkställning av grannen. Haha.. Sen ska jag förbereda så karln kan dammsuga hela lägenheten när han kommer hem.
    Imorgon ska jag tvätta upp alla bebiskläder och sängkläder så allt är redo för nästa vecka om dom nu skulle få för sig att sätta igång mig då..

• stefeliat
    Naimis skrev 2012-07-15 11:22:39 följande:
    Välkommen! Kanske vi ses på förlossningen, har bf om 12 dagar. Tänkte föda på DS

Tackar!

Ja, vi kanske får slå följe :-P

Ang pyjamas så använde jag det på å lillan under vinter halvåret bara. På sommaren var det bara en body då hon alltid var så varm. Men annars är det mysigt att ja de små i pyjamas efter badet och på myskväll.