• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Tesdy

Astro: vilken chock att få veta det när hon gått med detta en längre tid. Misstänker i alla fall att det är en längre tid eftersom hon tappar håret av behandlingen. Skickar lite styrke kramar till dig!

Ligger nu i sängen och inser att om jag skall kunna somna igen så måste jag gå upp och äta ngt. Magen skriker efter mat. Lillbäsen ligger och rör på sig där inne. Klockan tolv skall jag till BM igen hoppas att det blir sista besöket innan fl men sån tur har man väl knappast... Skall bli intressant och se om bebisen har fixerat sig eller ej. Hade ju en väldigt brännande känsla nertill i förrgår så man kan ju hoppas på detta.

• trossan

Ni har absolut frälst över mig till pyjamassidan, det låter bra!
    Men jag måste ändå fråga igen- vad är / hur ser man skillnaden på pyjamas och sparkdräkt??

Är tacksam att jag sov till fem iallafall idag.. Men ska börja dricka hallonbladste nästa vecka och hoppas innerligt på att få sova ännu längre! Har ett paket hemma som jag tyvärr glömde ta med på semestern bara.

• novaunique

Astro:
    Nämen huuu vilken chock! Jag visste inte att man tappade håret av strålbehandling, trodde det var tabletterna som gjorde det. Hoppas hoppas hoppas att det går bra för din mamma! Visst skulle du också dit och hälsa på?

Tyvärr låter det som EXAKT ngt min egen mamma hade gjort - väntat in i det sista med att berätta och sen släppa det som en het potatis. Fast först hade hon nog väntat in i det sista innan hon ens erkänt att hon behövt sjukvård. Om man slår upp komplicerad i en ordbok så finns där en bild på min mamma!

• A R

God morgon tjejer!

Astro, vilken chock! Hoppas det går bra går din mamma.

Mamsen, du är underbar :)

Själv är jag på tjejresa och hade en underbar dag igår. Lite utflykt och sedan spa på hotellet vi bor på. Helt underbar pool med lagom varmt vatten och mamma masserade min nacke i en halvtimme medan jag sippade på en alkoholfri öl. Har sovit som en stock inatt med bara en kissvända och nu vankas det hotellfrukost innan det är dags att fara hem till familjen.

Ni som varit så duktiga och sytt babynest, har ni något mönster att dela med er? Är så sugen på att sy ett jag med.

• Sommaren12

Astro: fy så hemskt. :( styrka till dig, din mamma och familj!

A R: jag efterlyser med mönster! Vill också sy babynest.

Ska inhandla pyjamaser. Orkar dock inte ut å leta mer så ska hitta lite på nätet tror jag. Tips nån?
    Mammsen: blir nog nån sovpåse också. Såvitt jag sett så finns det flera varianter, de som är vadderade, typ som täcken, sånt tänkte jag inte ha men så finns det dom i vanligt pyjamastyg, långärmade eller kortärmade och med knäppning eller dragsko vid fötterna. Ett par såna verkar mysiga och lagom.

• Stövelkatten

Jag vaknade med världens huvudvärk idag igen, sån jobbig spänningsvärk som sitter i käkar och tinningar. Har pumpat upp pilatesbollen nu och ska hoppa på den idag, samt ta tag i projekt hår. Borde även få hem ett par filtar jag beställde förra veckan, en från småfolk och en annan med glatt mönster.

Kikade på hm, kappahl och Linder förra veckan men tycker deras utbud var skittråkigt, ingen färg alls.

• Noli

fru Elle: Ja du har nog rätt i att de flesta "går in i sig själva" när förlossningen närmar sig, kändes bara så skumt att det kom så plötsligt. Men det är ju bara 10 dagar kvar till snittet så det kanske var dags

Astro: Vilken chock för er, hoppas att allt kommer gå bra. Ta hand om er!

Usch, budade just hem en Belly Bandit på Tradera och har lite ångest för den utgiften. Eftersom jag är student sedan många år (lång utbildning + föräldraledighet mitt i allt) så har vi det alltid knapert ekonomiskt. Men jag tyckte verkligen att det var så skönt med stödet kring magen förra gången då jag använde en gördel från Lindex, även om gördeln i sig med stålskenor osv inte var helt optimal, så jag vill testa något riktigt skönt och bra stöd denna gång. Får hoppas att jag kan sälja vidare sedan med en liten förlust bara.

Apropå pyjamasar så håller jag med er som skrivit redan, tunna varianter med dragkedja längs hela framsidan är helt klart mest praktiskt i början. Använde ingenting annat de första veckorna till sonen (som också är född på sommaren) trots att vi hade en massa söta tröjor och annat till honom. Använde heller inget täcke i spjälsängen, utan pyjamas och en större filt tyckte vi funkade bäst. Har dock kommit på att jag behöver fler i små storlekar, 50/56, så jag hakar på Sommaren12 och undrar om någon har tips på prisvärda pyjamasar nu? Gärna på nätet!