• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • mammsen
    strangeryoutwo skrev 2012-07-16 11:28:43 följande:
    Vet ni var man kan köpa stora amningsbehåar? Jag drar 90 E och hittar inga så stora i de vanliga klädbutikerna. Finns det någonstans på nätet (rimliga priser) som är bra?
    Köpte mina till bra pris på http://www.bonprix.se/ på nätet, de modellerna jag köpte var rymliga, sköna, fina OCH billiga i 2-pack :D
  • mammsen

Bonprix har upp till 105 F för er som letar efter stora amningsbh-ar till superpriser :)

• godisbit

Change har ju näthandel och ett par butiker på några få ställen. Deras storlekar/passform kan skilja sig lite mot andra märken (t.ex. Freya och chantelle) men kan man bara prova ut vad som passar så kan man ju göra bra affär! Tror de har amningsbh också.

Annars finns ju details och min favoritbutik Samiras underkläder (butik på söder i Stockholm), men det beror ju på var du bor/har vägarna förbi i så fall!

• Sommaren12

Var det godisbit som lämnade massa länkar? Tack för dom! Ska kolla igenom! Sugen på att tillverka jag med.

Oj verkar som Babyproffsen i Örebro klantat sig mer än en gång! Fick ett utbrott i morse och tvingade karln att ta tag i det så nu är kvitto och presentkort på väg hem till oss enl butikschef. Jag tror det dock först när jag ser det...

Ja Ellos hade ju lite söta pyjamaser på rea men ALLA jag hittar är med fötter och jag skulle vilja ha utan. Föredrar nog också knäppning.

Här är en till med vita fläckar i handflator och under fötter. Har lite på benen med. Det är garanterat vätska. Jag är rätt svullen. :/ har så ont i händerna när jag ska böja in/ut fingrarna. Känns som jag klämt dom i bildörren. :(

• Stövelkatten
    strangeryoutwo skrev 2012-07-16 11:28:43 följande:
    Vet ni var man kan köpa stora amningsbehåar? Jag drar 90 E och hittar inga så stora i de vanliga klädbutikerna. Finns det någonstans på nätet (rimliga priser) som är bra?

Minimundus.se had jag köpt mina, ganska dyrt men de enda som har min storlek. Jag är inte så stor runt om men har gigantiska mormorstuttar.
  • Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-07-16 12:12:28 följande:
    Var det godisbit som lämnade massa länkar? Tack för dom! Ska kolla igenom! Sugen på att tillverka jag med.

Oj verkar som Babyproffsen i Örebro klantat sig mer än en gång! Fick ett utbrott i morse och tvingade karln att ta tag i det så nu är kvitto och presentkort på väg hem till oss enl butikschef. Jag tror det dock först när jag ser det...

Ja Ellos hade ju lite söta pyjamaser på rea men ALLA jag hittar är med fötter och jag skulle vilja ha utan. Föredrar nog också knäppning.

Här är en till med vita fläckar i handflator och under fötter. Har lite på benen med. Det är garanterat vätska. Jag är rätt svullen. :/ har så ont i händerna när jag ska böja in/ut fingrarna. Känns som jag klämt dom i bildörren. :(

Kappahl och Lindex tycker jag är bra på pyjamasar, speciellt kappahl har en kortbent sort med knappar som jag älskar! Säljs för övrigt i tvåpack.
  • Gadget

Jag trodde inte jag hade så mycket vätska i kroppen. Men efter att ha suttit lite konstigt i soffan och tryckt in ena hälen i det andra benet hade jag länge en grop i benet. Jättemärkligt, har aldrig sett något liknande men det måste väl bero på vätska i benen?

• brunabananer

Glammom har underbart snygga amningsbh! I massa storlekar! Där ska jag beställa tror jag. Har två från bonprix son är ok, men lite för långa axelband,.måste nog sy lite i dem.....