• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Maaya

Såg att ni diskutera sovpåsar o vill tipsa om att polarn o. Pyret har en mjuk tunn bomuls sov påse i eco tyg o knäppe ner till. I fredags diskutera vi ju lite angående äggvita i urinet o havandeskapsgörgiftning... Jag hade ju 1+ äggvita i urinet när jag var hos BM i fredags så jag fick en extra tid idag för att göra nya tester o det visade sig att jag har ännu mer äggvita idag :( Stickan visa 2+. Mitt blodtryck ser bra ut o jag har ingen huvudvärk men dom tycker det är konstigt att jag har mer äggvita idag så jag fick en tid till sjukhuset imorgon bitti. Jag hoppas verkligen det går bra imorgon för jag vill absolut inte bli inlagd (har läst att man kan bli det om dom misstänker HF) . Hoppas det har gått bättre för er andra som också hade äggvita i urinet.!

• Sommaren12

Tack för PoP tipset Maaya och hoppas du slipper bli inlagd! Bra de kollar iaf, de har slarvat med mig tycker jag men jag testar i smyg hos dom, ser ju själv om det ger utslag.

Nu ni! Hade inte behövt ringa å gnälla mer för Babyproffsen hade tydligen "redan" skickat kvitto! Kom med posten nyss. Fick ett presentkort med på klena 300 kr men men... Jag är bara så sjukt glad över att det är ett avslutat kapitel nu!! :)

• Ellenbmt

Bra kämpat sommaren!!

Jag når ingenting "där inne" är så nyfiken... Hur fasen når ni in??

• Tesdy

Idag har jag haft en låång dag. Hade besök hos BM kl 12. Mysigt tänkte jag och dottern hade tänkt följa med, men som tur var gjorde hon inte det utan stannade hemma och lekte med en kompis. Detta var tur för min BM hade svårt att lokalisera hur bebisen låg och efter en dubbel koll av ytterligare en BM så konstaterades det att bebisen ligger på tvären!! Så dom ringde till kk-akuten och jag fick snällt åka dit.
    Väl där och efter en braaa stund i väntrummet så fick jag komma in om denna BM började kolla med UL hur bebisen ligger och det var inte det lättaste då den inte gärna är still denna busen. Så det slutade med att ytterligare en läkare fick komma in och kolla!! Set konstaterades att bebisen ligger i instabilt tvärläge vilket slutade i att jag nu har en tid för igångsättning i v 39+2...

• Kampis

Idag var öntligen mitt aurorasamtal. Vi bestämde lite grejer som ska in i journalen ch en hel del som ska skrivas i förlossningsbrevet.

Några grejer ragerade hon på som inte gjordes "som det brukade" så det skrevs också in.

Jag har inte tänkt så mycket på förlossningen förrän nu, har inte velat. Men sen vi var där idag har jag haft en aning panik. Det kan ske när som helst, det är jag inte rädd för, utan för att det ska bli lika långdraget och smärtsamt som sist, många minnen kommer upp till ytan.    

• Sommaren12
    Kampis skrev 2012-07-16 16:45:54 följande:
    Idag var öntligen mitt aurorasamtal. Vi bestämde lite grejer som ska in i journalen ch en hel del som ska skrivas i förlossningsbrevet.

Några grejer ragerade hon på som inte gjordes "som det brukade" så det skrevs också in.

Jag har inte tänkt så mycket på förlossningen förrän nu, har inte velat. Men sen vi var där idag har jag haft en aning panik. Det kan ske när som helst, det är jag inte rädd för, utan för att det ska bli lika långdraget och smärtsamt som sist, många minnen kommer upp till ytan.    
    Kändes det givande då? Ska du gå fler gånger eller är det bara en? Vad menar du med att hon reagerade på några grejer som inte gjordes som det brukade?

Har varit ute på minimal promenad med mannen nu. Ett varv i "skogen" (knappt lönt att kalla skog) utanför lägenheten. Tar typ en kvart att gå men helvete vad det satte igång i magen. Vet inte om det var förvärkar eller vad det var men fick ont nertill och sammandragningar. Så nä. Det går inte att gå, jag vet ju det men emellanåt tröttnar jag på att sitta och glo. Får nog dock inse att det är vad jag gör bäst.

Nu ska det städas och sen ska vi fira med kebab att hela barnvagnshistorien är över! 
  • Kampis

Ja det käns skönt att det står med i jornalen, hon skulle även prata med läkaren om bedövning under syningen och det andra :) Höll på att börja grina framför enne, hon var så himla duktig och verkligen lyssnade på vad vi hade att säga, och tillintetgjorde inte alls mina känslor och upplevelser som jag bävade för :)

ja, eftersom att ryggbedövningen tog snett och gjorde mig lam i benet och inte smärlindrade värkarna något så ska den läggas om , men det var det aldrig nåt tal om. När jag skulle sys tog inte den bedövningen heler och jag fick hållas ner med våld, då ska man få bli erbjuden att åka på in på op och bli bedövad där men det hände inte heller..
    Vi blev inte direkt bra bemötta på BB heller och det tyckte hon var grymt dåligt! 

Hon tipsade även om att man skulle ta en kopia på FL brevet, ge en kopia till personalen när man kommer in och så kan partnern ha en att vifta i ansiktet på barnmorskorna när de inte verkar ha läst det och vet vad man vill/inte vill :) Bra tips!    

Ska in på torsdag närsta vecka också, då ska jag nog hinna med lunch/fika för dottern måste följa med då, tyvärr... skönt att vila öronen när man är iväg! Tyvärr ska jag ha en annan amandasköterska då så jag får ta om allting igen, men men...! 

• novaunique

Oj vad ni vågar känna in i muttski! Jag vågar mig inte in där... vettefasen om jag skulle hitta ut sen!