• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-07-16 16:07:14 följande:
    Bra kämpat sommaren!!

Jag når ingenting "där inne" är så nyfiken... Hur fasen når ni in??

Antingen så har jag helt enkelt en kort våffla, långa fingrar eller så handlar det bara om att ha rätt läge.

Jag halvligger på toalocket med benen i "gynställning" mot motsatt vägg. Förut nådde jag bara första/närmaste kanten, nu når jag även bakom.

Nå ja, studsar och rullar på min boll.
  • Sommaren12
    novaunique skrev 2012-07-16 16:59:45 följande:
    Oj vad ni vågar känna in i muttski! Jag vågar mig inte in där... vettefasen om jag skulle hitta ut sen!
    HAHA! Inte hitta ut?!
    Tyst

Kampis: Herregud vilken hemsk upplevelse! :S Gör mig nervig att jag ska föda på samma ställe... Förstår att du är nervös. Hoppas verkligen du får en helt annan upplevelse den här gången!
  • mijja12

Maaya: jag har med haft äggvita i urinet men det har inte bm gjort något åt ?! Nu blev jag orolig när du börjar snacka om hf

• Stövelkatten
    mijja12 skrev 2012-07-16 17:04:32 följande:
    Maaya: jag har med haft äggvita i urinet men det har inte bm gjort något åt ?! Nu blev jag orolig när du börjar snacka om hf

Oftast beror det väl på hur mycket, vanligt att man har spår av protein i slutet. Men har du mer utan att bm uppmärksammat det borde du fråga, även om du inte har HF kan du ju ha urinvägsinfwktion, tex.
  • Stövelkatten
    Tesdy skrev 2012-07-16 16:36:10 följande:
    Idag har jag haft en låång dag. Hade besök hos BM kl 12. Mysigt tänkte jag och dottern hade tänkt följa med, men som tur var gjorde hon inte det utan stannade hemma och lekte med en kompis. Detta var tur för min BM hade svårt att lokalisera hur bebisen låg och efter en dubbel koll av ytterligare en BM så konstaterades det att bebisen ligger på tvären!! Så dom ringde till kk-akuten och jag fick snällt åka dit.

Väl där och efter en braaa stund i väntrummet så fick jag komma in om denna BM började kolla med UL hur bebisen ligger och det var inte det lättaste då den inte gärna är still denna busen. Så det slutade med att ytterligare en läkare fick komma in och kolla!! Set konstaterades att bebisen ligger i instabilt tvärläge vilket slutade i att jag nu har en tid för igångsättning i v 39+2...

Hur hjälper igångsättningen vid rvärläge? Vänder de ungen så gott det går eller hur funkar det? Och hur känns det för dig?
  • Kampis

Ang utslag på stickor kan det även vara flytning som kommit med i urinprovet, det ger också utslag :)

• LiJon

Idag fick jag hem kallelse om bäckenröntgen nästa vecka. Skönt att få tiden snabbt men jag har ju inte en susning om hur det går till. Så får jag lite dåligt samvete för att jag ska utsätta bebisen för röntgen, blev inte lättare när jag frågade läkaren (knäppläkaren jag träffade förra veckan alltså) om det var riskfritt för bebisen och han svarade " njaa alltså ja det ska det väl vara" men jag fick känslan av att han ville att jag skulle bli osäker eftersom han inte ville skicka nån remiss från första början...

Tesdy; Oj det måste varit en surprise. Nyfiken varför det blir igångsättning? Blir det nån typ av vändningsförsök innan? Jag trodde mer det blev snitt då, eller det kanske bara gäller om man är förstföderska? Lite spännande ändå, då kan det inte vara alltför länge innan du har din bebis här

En fixeringsfråga; När bebisen fixerat sig, ligger den still i helt samma position då? Min har haft huvudet ner senaste bm- och läkarbesöken men hon skruvar sig hela tiden, ena stunden är fötterna långt ut nästan i ryggen på ena sidan och sen plötsligt till vänster om naveln. Antar att hon inte är fixerad då... :P

• godisbit
    Sommaren12 skrev 2012-07-16 12:12:28 följande:
    Ja Ellos hade ju lite söta pyjamaser på rea men ALLA jag hittar är med fötter och jag skulle vilja ha utan. Föredrar nog också knäppning.
    Det är ju inte jättesvårt att klippa av och sy dit vanlig mudd istället... syr man en längre mudd (till att vikas) så har man ju lite mer att växa i för bebis också =)
  • Maaya

Mijja12: ja det verkar ju som om det beror lite på vem du har som BM o vilken stad, för alla verkar göra olika :/ Min BM är verkligen super o jag känner mig väldigt trygg hos henne. Mina värden har sett väldigt bra ut hela graviditeten o jag har inte haft nån äggvita tidigare men så i fredags så visade 1+ när vi gjorde testet (vi har gjort test varje gång, vilket också verkar vara lite olika beroende på BM) så då boka hon in en ny tid direkt efter helgen (idag) för att kolla om värdena såg lika ut. Om man har HF så brukar man få huvudvärk så o om jag skulle få huvudvärk (vilket jag inte haft) så ville hon att jag skulle ringa sjukhuset på engång. Om man har äggvita i urinet så kan det vara urinvägsinfektion eller flytningarna som ger utslag men min BM testa även urinvägsinfektion o det visa inget. Eftersom mina värden hade ändrats sen i fredags o jag har mer äggvita idag så ringde hon till sjukhuset för att rådfråga o dom ville att jag skulle komma in direkt imorgon bitti för att göra tester igen. Eftersom jag mår bra i övrigt så är jag inte så orolig men det är endå svårt att låta bli att tänka det värsta o min BM sa att om jag tycker bebisen blir stillsam eller att jag får huvudvärk så får jag inte vänta tills mitt besök im utan måste ringa in på engång så jag tror man ska vara uppmärksam o ta äggvita i urinet på allvar. Så nu håller jag på att måla mina naglar, packar väskan osv så jag är förbered ifall jag inte får komma hem hehe

• Sommaren12
    godisbit skrev 2012-07-16 17:44:09 följande:
    Det är ju inte jättesvårt att klippa av och sy dit vanlig mudd istället... syr man en längre mudd (till att vikas) så har man ju lite mer att växa i för bebis också =)
    Nja fast köper jag färdiga kläder vill jag nog att de ska va som jag tänkt från början. Jag är förbannat dålig på att ta tag i saker och ting och dessutom helt rookie på att sy. Bara vimplar var ett helt projekt. Men tack för tipset. ;)