• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • TantLjusgrön

Samma här, känner mig pigg nu fast jag var så trött vid 12 :( Jag har fått sömntabletter utskrivna så nu har jag faktiskt tagit en halv... vill inte riktigt använda dem. Men kan den inte börja verka snart?

• Hejåhå

Jag tog en Alvedon 600 mg och det verkar ha tagit udden av det värsta. Ska försöka sova nu. Har gjort en lista vad jag ska göra imorgon för att vara beredd.

• Blomsterfröna

Vaknade av kramp i vaden. Höll fasen i sig 5 min. Satan va ont de gör.... Varit uppe och kissat flera ggr. Inte bra att dricka innan läggdags

• Bellatrixx

Hejåhå-hoppas allt går bra, spännande!

Påtal om sambos, så måste jag nog säga att jag fått tag på en som gör mig väldigt glad. Blev väckt med frukost på sängen, han hade gjort en liten tårt-macka med ljus i som jag fick blåsa ut. Och sedan fick jag två fina paket, egentligen hade bara frukosten räckt. Blev så rörd, det måste vara den bästa födelsedagen på år och den har bara börjat Att någon kan göra en så glad! hoppas ni får en bra dag och att ni som varit vakna inatt får någon sömn nu på morgonkvisten eller så..

• Tira

ÅÅhhh här verkar hända lite grejer!! Lycka till "hejåhå" om de satte igång ordentligt! :)

Själv har jag bara vanliga sammandragningar...de gör inte alls ont, blir bara kissig hehe. På fredag ska jag på mitt 4e ultraljud och nu hoppas jag de kan se allt de vill ha sett! Men pojken har iaf lagt sig till rätta och det känns ju skönt men han var inte fixerad...men men jag gifter ju mig nästa vecka så jag vill inte börja få förvärkar och grejer! Jag mår jättebra för övrigt förutom att jag då är väldigt trött efter jobbet. Jag har gått upp 16 kilo och är idag 34 fulla veckor...så har minst 6 veckor kvar, tror vikten kommer sluta på mellan 20-25 denna gången :S

• sally12

Grattis på födelsedagen Bella!

Vaknade nyss för att kliva upp och pinka, sätter ner fötterna på golvet. Vad sätter jag ner fötterna i? Jo, hunden har pinkat på golvet precis nedanför sängen.
    Dessutom har han spytt i hallen!

Tända lampan och påpekade för sambon att HANS hund hade gjort ;)
    Nu försöker jag somna om medan de gick på promenad.

• Stövelkatten

Huj vilka värkar det blev i natt! Gjorde redigt ont; 1 minut långa, 3 minuter emellan. Efter ungefär två timmar blev jag trött och då började det klinga av, vaknade ett par ggr till av värk på natten, men nu på morgonen är jag bara lite öm.

Suck, så fick man upp förhoppningarna igen.

• fru Elle

Ellenbmt fy vad hemsk med din pappa, lät ju som en ordentlig olycka. Låter som min pappa, bara att skaka av sig och fortsätta jobba annars kan man ju bli sjuk på riktigt.

Vi har inte övat profylax tillsammans eller gått kurs. Har bara läst Anna Wilsbys bok och jag har klarat mig att andas igenom värkarna på förlossningen. Har inte använt mig av någon bedövning utan lyckats andas igenom värkarna samt så duschade jag varmt på min första förlossning.

• astro
    Stövelkatten skrev 2012-07-17 07:14:40 följande:
    Huj vilka värkar det blev i natt! Gjorde redigt ont; 1 minut långa, 3 minuter emellan. Efter ungefär två timmar blev jag trött och då började det klinga av, vaknade ett par ggr till av värk på natten, men nu på morgonen är jag bara lite öm.
    Suck, så fick man upp förhoppningarna igen.
    Jobbigt Katten men visst måste det vara lite på g i alla fall?
    Snart sitter vi här med bebisar allihop Skål 
  • Albasmamma

Bella: grattis på födelsedagen!

Ellenbmt: men fy vad hemskt med din pappa. Hoppas att allt går bra.

Astro: skickar en stor kram!

Maaya: hoppas att du slipper HF och inte blir inlagd pga det! Jag ska tillbaka till min konstiga bm imorgon för uppföljning. Lycka till, kram!

Jag lider med er som har ont eller inte kan sova.