• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Hemkommen från ultraljud. 3141 g väger hon nu (v 36+0). Det var den förväntade vikten + 12% men fortfarande inom normalspannet. Hon har gått upp 1 kg sen jag var där för fyra v sen så fortsätter hon i samma takt lär hon väl väga 4 kg när hon kommer. Allt såg bra ut och fick faktiskt ytterligare ett ul inbokat v 39+0. Vi får väl se om jag hinner med det... ;)

• novaunique

Sommaren:
    Jag har ätit det under grav. Inte många, men ett par tre st blev det. Sååå gott. (och jo, halstrade är grillade)

• Sommaren12

Tack! Är så sugen! Vi ska ut och äta i veckan och försöker hitta en restaurang som har nån förrätt man får äta.

• trossan

Det är väl lika bra att jag inte får se ansiktet på tul.. Min sambo vill helst inte att vi gör det tydligen. Dels vill han behålla lite överrasking- herregud det är ju massa överraskning kvar tycker jag!
    Dela tror han att jag ska se något som jag tycker ser konstigt ut och bli orolig :)

Jag ska eg inte få göra tul men frågade bm snällt och då bokade hon. Jag är mest orolig att den ska vara för stor, och vill då få igångsättning tidigare. Vägrar föda en jättebebis! Så rädd att spricka..

• Kampis

tyvärr kan du spricka supermycket även med en liten bebis, tråkigt men sant så har den inte så mycket med bebis storlek att göra :/

• Sommaren12

Jag har uppfattat det samma som kampis att när det gäller sprickandet så spelar stl på bebis mindre rulle.

Kom på att jag har väldigt lite foton på mig själv som gravid. Det är ju synd. Får se till att ha nån mer fotosession under mannens semester nu. Massa magbilder har jag men de är liksom inzoomade på magen. Om nån har knäppt bilder på mig förutom det så ser jag såklart ut som en trött hösäck... Men det hör kanske till. ;)

• Kampis

ja det är samma här finns typ inga bilder på hela mig.. eller rättare sat det fnns inga, de enda som finns är några konstiga kort där någon tagit en flodhäst och klistrat dit en gravidmage?! fattar ingenting....!

• Kampis

är det fler som sittre och porrar sig genom att nypa  bröstvårtorna?!
    jag läcker ingenting men det kliar lite i dem och det är så sköööönt att nypa i bröstvärtorna, samma känsla som att klia på myggbett ungefär haha 

• Nettan1982
    Kampis skrev 2012-07-17 14:15:28 följande:
    ja det är samma här finns typ inga bilder på hela mig.. eller rättare sat det fnns inga, de enda som finns är några konstiga kort där någon tagit en flodhäst och klistrat dit en gravidmage?! fattar ingenting....!

Hihi mkt konstigt, vem skulle göra ngt sånt??? :D