• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • bez imena

Har inatt läst ikapp lite.
    Astro; fy vilken chock, kram till dig..
    Och ellenbmt; herrejösses... Hoppas det inte är nån fara.

Tänker på mina föräldrar, dom skulle nog inte heller berätta om någon hade en allvarlig sjukdom. Inte nu när jag är gravid i alla fall och jag är livrädd dom håller något hemligt! De har till och med börjat resa utomlands de som aldrig någonsin gjort det och pappa blir gammal o har sina krämpor o vill aldrig klaga.. Sorry nu jag blev så orolig...

Någon frågade om stetoskop? Istethoscope heter den, finns en gratisversion!

Katten; håller tummarna det är på G på riktigt :) tänk om du håller på o öppnar dig och du har hög smärttröskel o inte vet om det?? Hände en vän till mig :) hon var helöppen o hade i sista stund hunnit in.

Huvudvärk 3-4 e dagen nu. Men det är för att nacken strejkar..

Nu måste jag ut och röra på mina vätskefyllda kroppsdelar innan jag fastnar på altansoffan. Det bästa är att solen är framme, äntligen liksom

• Stövelkatten

Tack för ert pepp! Jag tänker också att något borde hända av detta. Blev liksom lite förvånad av att det drog igång så hårt.

Idag ska vi få hem en sopsäck kläder från en kompis, så jag hinner ju iaf tvätta upp dem, tänker jag.

• Stövelkatten
    bez imena skrev 2012-07-17 10:36:45 följande:
    Har inatt läst ikapp lite.

Astro; fy vilken chock, kram till dig..

Och ellenbmt; herrejösses... Hoppas det inte är nån fara.

Tänker på mina föräldrar, dom skulle nog inte heller berätta om någon hade en allvarlig sjukdom. Inte nu när jag är gravid i alla fall och jag är livrädd dom håller något hemligt! De har till och med börjat resa utomlands de som aldrig någonsin gjort det och pappa blir gammal o har sina krämpor o vill aldrig klaga.. Sorry nu jag blev så orolig...

Någon frågade om stetoskop? Istethoscope heter den, finns en gratisversion!

Katten; håller tummarna det är på G på riktigt :) tänk om du håller på o öppnar dig och du har hög smärttröskel o inte vet om det?? Hände en vän till mig :) hon var helöppen o hade i sista stund hunnit in.

Huvudvärk 3-4 e dagen nu. Men det är för att nacken strejkar..

Nu måste jag ut och röra på mina vätskefyllda kroppsdelar innan jag fastnar på altansoffan. Det bästa är att solen är framme, äntligen liksom

Hihi, det var en positiv tanke! Tror dock jag har rätt låg smärttröskel. Vekling.

Något som var bra dock var att öva lite på dyktekniken, det gick oväntat bra. Så länge jag inte behöver sitta/ligga obekvämt kan jag verkligen gå ner i värkarna.
  • Kampis

Stövelkatten vad gjorde du när du fick så ont? LÅg du kvar eller var du uppe och rörde på dig?

Kan ju bara tala för mig själv men när jag gick med förväkar i flera dagar hemma var det som allra väst när jag låg ner, fick sova sittandes i soffan i typ en vecka  :(   Var jag uppe och gick var det mycket mindre smärta!

Hoppas verkligen att du inte behöver gå med det här i flera veckor till uatn att det verkligen är på gång snart! 

Kan för övrigt tipsa om att när man har värkar är det grymt skönt att stå och gunga med höfterna från sida till sida - det hjälper verkligen! 

• Naimis

10 dagar kvar till bf. Känns dock som denna bebis tänkte stanna där inne resten av livet. Börjar fundera på en promenad i trapphuset (12 våningar) här, de kanske kan få lite fart på det hela?!

Lycka till ni som har något på g!

• Stövelkatten
    Kampis skrev 2012-07-17 10:50:45 följande:
    Stövelkatten vad gjorde du när du fick så ont? LÅg du kvar eller var du uppe och rörde på dig?

Kan ju bara tala för mig själv men när jag gick med förväkar i flera dagar hemma var det som allra väst när jag låg ner, fick sova sittandes i soffan i typ en vecka  :(   Var jag uppe och gick var det mycket mindre smärta!

Hoppas verkligen att du inte behöver gå med det här i flera veckor till uatn att det verkligen är på gång snart! 

Kan för övrigt tipsa om att när man har värkar är det grymt skönt att stå och gunga med höfterna från sida till sida - det hjälper verkligen! 

Jag rullade höfter på min pilatesboll, lite bakåtlutad. Så fick även ryggslutet massage, vilket var skönt. Ligga ner gick inte alls, då gör det verkligen svinont som du säger. Var tvungen att vara igång mer upprätt.
  • trossan

Har en fråga om alla fina UL bilder som alla lägger upp- är de från 3D ul alltid när man kan se ansikten så fint?
    Ska på tul nästa vecka, då kommer jag vara i 37+0 ( blev sent planerat pga semestrar) och jag undrar vad jag kan förvänta mig att se? Kan man alls se ansiktet på tul?

Idag är det precis en månad kvar till Bf!! 17e aug! :)
    Värt att fira med alkofri öl ikväll!! :)

• astro
    Ellenbmt skrev 2012-07-17 08:48:14 följande:
    Kom igen katten och kissebebisen :) snaaaaaaaart så! Tyvär kan jag inget om tappen... Låter ju dock bra att den flyttat sig frammåt lite?

Ang pappa så fick han behålla livet! Han kom lindrigt undan med 4 brutna revben och några redigt ömma muskler och rygg. Fick ligga kvar på observation men är klar i huvet och vaken nu så han får snart komma hem...
    Vad skönt ändå att det inte gick värre. Men det är inte roligt att bli chockad och orolig när man är gravid, direkt.
  • Kampis
    trossan skrev 2012-07-17 11:32:54 följande:
    Har en fråga om alla fina UL bilder som alla lägger upp- är de från 3D ul alltid när man kan se ansikten så fint?
    Ska på tul nästa vecka, då kommer jag vara i 37+0 ( blev sent planerat pga semestrar) och jag undrar vad jag kan förvänta mig att se? Kan man alls se ansiktet på tul?

Idag är det precis en månad kvar till Bf!! 17e aug! :)
    Värt att fira med alkofri öl ikväll!! :)

TillväxtUl är som vanliga ul, bara det att nu när de är så stora så ser man typ inget av vad nåt är.. de kollar mest och mäter huvudet och buken bla.  Vad jag vet, har dock aldrig fått göra nåt, görs inte här om det inte finns särskilt skäl (stor/liten magtillväxt)

Det är 3d man ser ansiktet ordentligt