• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Blomsterfröna

Grattis Bella

Katten- va jobbigt när de håller på så. Vet jag hade så med dottern, gick ändå över 3 dagar. Jag hoppas att de kommer igång ordentligt för dig. Förstår inte varför kroppen ska hålla på sådär

• Tesdy

Grattis Bella!

Spännande katten! Det måste ju vara på G nu för dig med så starka värkar som väcker dig!

• Ellenbmt

Kom igen katten och kissebebisen :) snaaaaaaaart så! Tyvär kan jag inget om tappen... Låter ju dock bra att den flyttat sig frammåt lite?

Ang pappa så fick han behålla livet! Han kom lindrigt undan med 4 brutna revben och några redigt ömma muskler och rygg. Fick ligga kvar på observation men är klar i huvet och vaken nu så han får snart komma hem...

• Ellenbmt

Jag har aldrig varit så rädd!! Är helt bakfull idag av alla spänningar man haft under kvällen... Magen va stenhård med endast små korta uppehåll under två timmars tid, men bebis satte igång direkt när vi fick det positiva beskedet så jag tror inte den farit illa.

• godisbit

Skönt med så pass goda nyheter Ellen! Förstår att det tar på krafterna och det är oftast efteråt när man kan andas ut och adrenalinet har släppt som man känner hur man faktiskt mådde av pärsen. Vila både dig och magen (och din pappa) så blir det bättre hoppas vi!

Grattis Bella! Härligt med frukost på sängen

• mammsen

Grattis Bella!

Lider med er som inte kan sova! Men oroa er inte! Ni kommer att klara av både förlossning och bebis sedan, det finns säkert någon bra anledning till varför kroppen reagerar som den gör fast vi inte riktigt förstår det! :) 

Det ser ut att bli en toppendag! Härligt det blir nog fika i trädgården med en augustigravidis-vän eller så åker jag och hälsar på en annan augustigravidis-vän och hittar på något kul.. FÖrra graviditeten var det ingen i min närhet som var gravid över huvudtaget men nu är det 2 st som är beräknade samma vecka med sina första barn, jätteroligt tycker jag!! :) 

• sowe81

Jag har en fråga som jag hoppas kunna få lite råd kring. Jag är lite halv känslig mot dunkuddar, blir täppt i näsan/slemhinnorna. Nu har vi fått min sambos gamla minikudde att ha till pyret. Jättefin o precis rätt storlek men det är dun i den. Vågar jag låta vårt lilla puré sova med den. Vet ju inte om hon ärver känsligheten från min sambo...

• Bellatrixx

Ellen - skönt att det gick bra med honom! Måste varit tungt för dig och lille bebisen.

Tack så hemskt mycket för alla grattis!

• A R
    Tesdy skrev 2012-07-16 23:37:32 följande:
    Fru Foxy: tack för din berättelse om din förra förlossning. Jag gör vändningsförsöket och igångsättningen i vecka 39+2 just för att dom är rätt säkra på att lillbäsen kommer att vända sig igen om jag inte gör båda delarna med en gång. Så jag skall komma fastande sa dom.
    Varför fastande innan igångsättning? Behöver du inte massor av energi inför förlossningen?
    Eller är det för att det finns en risk att det blir kejsarsnitt?

Grattis på födelsedagen Bella!

Stövelkatten, hoppas det sätter igång på riktigt snart, förstår din frustration.

Ellenbmt, vad bra att det gått bra för din pappa trots brutna revben och öm kropp. Ta hand om dig och bebisen nu.

Jag har sovit mycket i natt men vaknat flera gånger och somnat om. En gång vaknade jag och mådde jätteilla, och hela kroppen värkte, tror jag legat lite konstigt för när jag vaknade nästa gång mådde jag som vanligt. Tacksamm att jag inte fått magsjuka eller matförgiftning. Fick magsjuka när jag hade några veckor kvar med en av sönerna och då sov jag en natt i badrummet för jag tog mig inte upp. 

Nu kommer svärmor och knackar på dörren så jag får nog gå och sätta på kaffe.