• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • astro
    Karo77 skrev 2012-07-24 01:46:34 följande:
    Herregud vad jobbigt det ar att slapa sig igenom natterna pa natet. Nu Kanns det som om jag inte pallar en dag till!!! Senaste 3dagarna har svallt upp 3dubbelt och det trycker seriost pa benen. 9dagar kvar till snittet och det Kanns som eeeeeevigheeet!! Min underbart arliga son klackte ur sig glatt vid poolen: mamma du ser ut som en pingvin.hé hé ..... Han har saaaa ratt!!!man ser ju inte ut som en manniska langre!!!
    Vet vad du menar fast här är det mer flodhäst. Mina grymma tonåringar driver med mig. En av dem la till "... så du inte saknar oss så mycket när du ligger på sjukhuset, mamma, det är i förebyggande syfte". Skrattande

Jag har fått dem att LOVA att inte skämta hela tiden när jag kommer hem med bebisen. Det gör ju så förbaskat ont att skratta efter snitt.

Hur som helst, det börjar verkligen bli riktigt obekvämt nu. Med allting. 
  • Tesdy

Jag håller med dig Astro. Allt är obekvämt! Att ligga ner, att sitta upp att stå och att gå, jag blir grymt avis på er som går promenader. Tyckte nämligen att det var en bedrift bara att ta sig upp och ner till bilen nu när jag körde mannen till jobbet!

Så nu har jag krypit ner hos sonen igen i min säng och börjar redan få ont i höften igen efter knappt femton minuter...

• FruFoxy

God morgon på er.
    Jag har aldrig upplevt en graviditet som direkt jobbig, men den här senaste veckorna har jag gjort det. Aldrig har jag sovit så fruktansvärt dåligt som jag gjort den senaste månaden/månaderna och detta är första gången av fyra graviditeter som jag behövt gå upp etthundraelva gånger på toa på nätterna.
    Inatt somnade jag runt halv 2 för hjärnan gick på högvarv, gick på toa vid 2 och sen vid halv 4 och sen kunde jag inte sova längre än till halv 7 på grund av foglossningen. Och däremellan vaknade jag så fort jag skulle röra en liten fena. Totalt omöjligt att hitta en sovställning där man inte gjorde en grimas pga smärtan. Det är så man bara vill krypa under en sten och gråta! Så har mina nätter sett ut jag vet inte huuur många veckor. Hur länge till orkar man? Och alla eventuella sömnlösa nätter som kommer sen? Hjälp! Jag är tacksam för att veckan då min syster+sambo var här på semester är förbi. Det tog på krafterna ganska ordentligt att vara värdinna i dessa sömlösa tider faktiskt även om de var snälla och hjälpte till en del. Fick höra att jag såg otroligt pigg ut för att sova så lite, det måste ju ha nått med graviditetershormonerna att göra? Hade aldrig pallat en längre tid såhär som ogravid faktiskt.
    Nu är det inget stort som står på schemat innan bf iaf. Hjälpa svärmor att flytta dock men jag tror jag nog hoppar det faktiskt, det får maken och de andra ta. Lite ego får man väl vara? 

Men annars är det bra, kan/ska väl egentligen inte klaga. Ska ha en träff med bm idag och hela familjen har tvingat sig med Vår yngsta (3,5 år) är så förväntansfull på bebisens ankomst och kramar och pussar på "bebisen" jämt, ska bli kul och se hennes reaktion när hon får höra bebisen idag! 

Nu vankas det en stark espresso eller två. Kanske lite panodil också.

Ha en bra dag allesammans, hoppas det sätter igång för några idag!
    (ursäkta mitt klagande inlägg, men nångång måste man väl få ur sig lite?) 

• LiJon

Håller med er om att det mesta är obekvämt nu. Stå upp, ligga eller halvligga/sitta. Känns som jag ska kvävas i varenda position. Sover bara på höger sida också och har börjat bli så sjukt stel i nacken och vänstra axeln. Vad skönt det ska bli att kunna sova precis hur man vill sen!

Ang. blöjhink, så köpte vi en AngelCare (tror jag dom heter?) på Babyproffsen, de hade nåt specialerbjudande och sålde dom för 49:-, så då kändes det värt att prova. Däremot kostar ju refillpåsarna 300:- sen och det känns ju lite väl, beroende på hur länge de räcker... Om nu inte blöjorna luktar så mycket i början kanske det är dumt att börja slösa på den redan, då kanske det funkar med hundbajspåsar ett tag ;)

Idag ska jag iväg på bäckenröntgen. Vill veta hur länge man får vänta på resultat, hoppas det blir nu i veckan iallafall. Frågade BM vad hon trodde men hon sa att "det är ju inte bråttom", men jag känner ändå OM resultatet skulle visa för trångt så blir det ju snitt, och ska man ta det en vecka innan BF blir det kring 10 augusti och det är ju ingen evighet dit direkt... Skulle vara skönt att veta vad man ska ställa in sig på mentalt :)     

• LiJon

*oj, sover bara på vänster ska det vara :)

• Albasmamma

Godmorgon! Självklart måste vi beklaga oss FruFoxy. Tycker absolut du ska överlåta svärmors flytt till andra, du kan vara arbetsledare och sitta på en stol möjligtvis :)

NiniMe: hoppas promenaden ger resultat. 

Själv trodde jag att det skulle sätta igång i natt, varit upp på toa tre gånger och haft mensvärk så jag knappt kunde sova. Men inget mer tyvärr...  

• Sommaren12

Då går jag in i v 38 idag och bebban är fördigbakt! Hoppas hon har lust att titta ut lite tidigare! :)

• Naimis

Sommaren- Kanske en hundring i månaden, lite beroende på om sonen är på dagis eller hemma på heltid som nu.

• Kampis

Det är så spännande att gå in och läsa varje morgon nu och se om det hänt nåt för nån under natten!

Här är tråkigt lugnt, inga förvärkar eller sd över huvud taget! Vaknar för att kissa en gång på natten och sen när jag kliver upp. Vet att förra gången behövde jag inte gå alls på natten så jag hoppas det blir så nu med!

Bebis roar sig med att misshandla min blåsa och borra sig mot tappen - känns ungefär som ett elagregat upp i murran.  Blir världens stöt och käns som att en arm är ue och vänder typ, hu!

Tror jag kände tappen igår, men det är svårt för bebis huvud ligger så långt ner så det är typ allt jag känner, men "det jag tror" var tappen kändes mest som en halvrutten champinjon ;) mosig, mjuk och äcklig.