• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Jloow

Gadget: ja precis, vi vill ju verkligen att det ska behöva leda till det så nu har jag och bebis haft ett långt samtal där jag förklarat att nu är det bäst att att den håller sig på plats så blir det bäst för alla och att vi ses på fredag..

• cupcakekiller

Dagens preggognäll: Är svullen som en boll överallt! Vilket jag har tänkt att det kan jag överleva, tills nu! Ansiktet har vart extrent svullet i ca 2 dagar så min överläppspiercing är för liten, plattan på staven har åkt in i insidan på läppen och det gör ooooont, självklart hittar jag inte den långa läkestaven heller som jag har lagt undan på ett "bra ställe så jag vet var jag har den om jag skulle behöva den"..morr

• Issan8

Här fick jag en lyxnatt, 3 toalettbesök men somnade om direkt efter så har sovit totalt 10 timmar Glad  Min höft gör inte heller ont längre efter min vurpa och nu är det så varmt så jag ska gå till sjön och bada. Min läkare tyckte simning var det absolut bästa för gravida så jag ska försöka lite om vattnet är behagligt. 

Tycker det är så konstigt att jag inte har minsta SD el förvärkar. Trots att det är 15 dagar kvar till BF känns det som att bebis ska stanna minst 1 månad till eftersom det är noll action förutom ungens rörelser. Tror nästan jag är onormal och att denna grav är på låtsas ibland. Mycket man får för sig som gravid. Lycka till till er som har slempropp och värkar på g, önskar jag vore så nära också. 

• Ellenbmt

Cupcake- på mig gravidapp står det att man ska ringa bm el. Fl om ansiktet svullnar mer än vanligt, kan vara ett tecken på havandeskapsförgiftning. Dock gemensamt med fler symptom men kanske ska ringa ändå om du är obegagnad av det? Kram på dig! Snart är vi "våra egna" igen :)

• anneh

Issan8: Tänker likadant som dig, inga sammandragningar eller förvärkar här. 9 dagar kvar, men det blir nog ett år eller två..

• Saftmedbulle
    Sommaren12 skrev 2012-07-20 16:12:57 följande:
    Grattis Saftmedbulle! Minns dig också! haha det som etsat sig mest var nån konstig sexuell förklaring du hade till ditt nick! Tyst Hoppas ni mår bra. När tror du ni får åka hem? 

Hmm, ha, ha, ha... ja... det var ju fört saft, sen bulle, om du fattar ;)

Sen blev bullen en flicka, född för tidigt (v. 30) för att det blev akut kejsarsnitt. Jag behandlas på sjukhus (för misstänkt tumör) och för att kunna få behandling var de tvungna att avbryta graviditeten.

Vi kom hem från neo igår, så nu får vi vård i hemmet och det känns underbart att vara på hemmaplan efter drygt sex veckor på sjukhus.
    Dottern mår prima (över 1700g nu) och jag... nå... det vet ingen riktigt än och jag försöker hålla humöret uppe och njuta av det nya familjelivet, även om jag ju är sanslöst trött.    
  • cupcakekiller

Ellenbmt: har haft 35 grader i lägenheten sen igår, tror mest att det är därför, ska till BM imorgon så ska fråga då om det inte ger med sig, annars (minus värmen) mår jag hur bra som helst o allt känns som vanligt så :)

• FruFoxy

Jag är i chocktillstånd. Var precis hos bm och den lilla är tamigtusan fixerad! Känns rätt maffigt då bara det första barnet fixerades, om ens det. Så på en vecka har inte bara lillan vänt sig rätt utan även borrat ner sig ordentligt! Hurra! Sen nämnde bm att hon minsan trodde det skulle sättas igång snart, shitpommesfrites! Visserligen tar jag det med en nypa salt eftersom de andra barnen kommit på bf+20, och de andra två på bf+2. Men tänk om det vore så väl, att den lilla kommer snart, GUUUUD så skönt det hade varit!! Hoppas hon har rätt

Helt plötsligt känns det rätt prioriterat att packa BB-väskan, som ännu gapar tom.

• jguz
    FruFoxy skrev 2012-07-24 15:21:00 följande:
    Jag är i chocktillstånd. Var precis hos bm och den lilla är tamigtusan fixerad! Känns rätt maffigt då bara det första barnet fixerades, om ens det. Så på en vecka har inte bara lillan vänt sig rätt utan även borrat ner sig ordentligt! Hurra! Sen nämnde bm att hon minsan trodde det skulle sättas igång snart, shitpommesfrites! Visserligen tar jag det med en nypa salt eftersom de andra barnen kommit på bf+20, och de andra två på bf+2. Men tänk om det vore så väl, att den lilla kommer snart, GUUUUD så skönt det hade varit!! Hoppas hon har rätt

Helt plötsligt känns det rätt prioriterat att packa BB-väskan, som ännu gapar tom.
    Vilken vecka är du i nu?