• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12
    Naimis skrev 2012-07-24 09:08:06 följande:
    Sommaren- Kanske en hundring i månaden, lite beroende på om sonen är på dagis eller hemma på heltid som nu.
    Okej. Tack. :)
  • Aprilia1977

God morgon! Här är en till som bland annat sover på vänster sida och som nu den senaste veckan blivit så öm i revbenen. Antar att det är tyngden, har gått upp 12 kg sedan pluset, som gör det och att man sover i samma ställning. Är trött hela tiden, sover ibland mellan 2-4 timmar mitt på dagen. Tur att jag inte har några barn och att jag har världens bästa man som förstår mig. Nu har vi hämtat barnvagnen och babyskyddet, men allt ligger nerpackat. Är livrädd att börja inreda och skruva ihop spjälsängen. Har köpt lite hygienartiklar till bebis, samt det ytterst nödvändigaste när det gäller kläder. Klarar inte ens av att gå in i en klädesbutik och titta på bebiskläder utan att börja storgråta. Är livrädd! Att något ska hända. Usch, var tom på Karolinska i Huddinge för att få stöttning i min rädsla. En underbar liten äldre barnmorska pratade med mig och min man och skrev upp lite punkter på våra önskemål i journalen, detsamma gjorde min BM på Mama Mia! Så förlossningsbrev har vi inte skrivit utan allt står nu i journalen samt sammanfattningen från BM. Tänk vad underbara de är. Alla är så hjälpsamma och förstående! Jag önskar verkligen att jag var mer som er, lugna och företagsamma! Kramar till er alla!

Störst, bäst och vackrast, det är superlativen!
  • Aprilia1977

37+4 idag och hittills inga SD.

Störst, bäst och vackrast, det är superlativen!
  • eightythree

37+0 idag och bebis ligger redo. Bara att vänta!

• Noli

Stövelkatten & Any: Grattis till era små! Är så mysigt att kika in i bildtråden nu när det börjar ramla in söta bebisar där, och många fler ska det ju bli

Hejochhå: Grattis till sonen! Vilket kämpigt läge ni har hamnat i, hoppas verkligen att han börjar må bättre snart och att ni tar hand om er mitt i allt det svåra!

Ser att ni diskuterar blöjförvaring, och då måste jag slå ett slag för hundbajspåsar + vanlig pedalhink. Enligt min åsikt det absolut billigaste och enklaste alternativet, som vi använde när vi bodde i lägenhet utan sopnedkast. Visst hände det att vissa blöjor luktade lite extra och fick slängas direkt, men oftast gick det väldigt bra. Sen är det ju väldigt olika hur ofta och mycket små bebisar bajsar, vissa 1 gång/vecka och vissa flera gånger per dag så det spelar ju också in förstås.

Här är det 2 dagar kvar till snittet och nu börjar till och med sambon bli nervös. Han springer runt här hemma som en yr höna och ska helt plötsligt spika upp lister och fixa andra småsaker som bara blivit liggande. Det är som att han förstått nu att vi ska ha barn igen om 2 dagar, stackarn! Nåja, hans yrande roar åtminstone mig medan jag ligger på sofflocket och tittar på

Själv börjar jag mest bli nervös för att barnet ska vara sjukt på något sätt, eller att något ska gå fel. Min stora son har en medicinsk åkomma som upptäcktes när han var några veckor gammal, och som har lett till många sjukhusbesök och stor oro (och kommer att göra fortsättningsvis med, till vuxen ålder). Hela hans första år präglades mest av oro, och jag minns tyvärr inte den tiden som särskilt positiv. Jag skulle hemskt gärna vilja uppleva en lugnare spädbarnstid denna gång!

• mammsen

Hej tjejer! Hua vilken natt!! Jag har haft en priod då jag inte behövt gå upp och kissa alls på natten men inatt var jag uppe 5 eller 6 gånger! Det är ju inte klokt! Sambon har semester och dottern är på dagis så jag ska unna mig lite vila på dagen med, det blir skönt :)

Tidigare har jag haft mycket sammandragningar och milda förvärkar men nu har det gått över de sista dagarna till att bli mer och mer sällan jag känner något men starkare och starkare värkar när det väl händer istället, Jag har ganska intensiva förvärrkar nu men de är bara ca 30sek (så ganska korta) och ibland kommer de 2 st med en kort paus eller så kommer det med flera timmarsa mellanrum.. Små små slemmbitar har jag sett på pappret nästan varenda gång jag torkat mig efter mina kissbesök de senaste 2 dagarna och jag önkar så innerligt att jag ska få min bebis snart! Men det känns så otroligt att jag inte kan föreställa mig att jag snart har en bebis.. 3 veckor och 5 dgara kvar till BF ochjag kan inte ens föreställa mig att få en son! 

Sommaren12 - Jo det är klart det luktar när man öppnar locket, det gäller nog även special blöjjhinkar, eller? men jag tömde ju soptunnan varenda dag och upplevde inte att det luktade (förutom när man öppnade såklart) Tanken av att ha flera dagar gamla blöjjor med bajs i en behållare någonstans känns inte helt ok för mig även om jag inte känner lukten av det.. Jaghatar lukten av kattbajs, tycker det luktar mycket värre än barnbajs, kanske hade ungen ätit något konstigt och var lite dålig i magen? såpass små barn ska ju ha mild mat och då ska det inte lukta värre än vuxenbajs.. men på tal om att lukta när man öppnar locket så är det ju kanske något man får stå ut med.. Det är ju inte som om bajslukten på toaletten försvinner för oss bara man stänger toalocket direkt heller :P 

Ninime - slem är ju altid ett bra tecken ;) Då lossnar slemproppen ju på riktigt från grunden, Hoppas att promenaden gör lite undervärk och att du får din goa tös under dagen nu ;) 

• Jloow

Jaha.. Ingen bebis idag heller. En riktig busbebis är det i alla fall i magen. Vi kom in för vändningsförsöket, barnmorskan tittade, klämde och konstaterade att ju då huvudet var upp och läkarn tillkallades för att försöka vända. Läkarn tog väl kanske 1,5 timme innan hon kom. Och tittade och klämde och kände. Tar fram ultraljudet och jo då, bebis har bänt sig själv och ligger där så snällt med huvudet neråt.

Efter lite samtal och dividerande framåt och tillbaka bestämmer vi att på fredag satsar vi på att köra igång. Då får bebis en chans att fixera sig lite i alla fall och tappen hinner retas lite mer.

Nu kommer jag bara gå och oroa mig i 48 timmar att bebis ska ha vänt runt igen och sitta i säte när vi kommer in på fredag...

• Tesdy

Ja ha, då var det dags igen. Vattninga flytningar... Satt och läste saga för sonen ute på altanen och kände hur det började sippra ur mig. Sen när jag läst klart så reste jag mig upp och japp jag hade lämnat avtryck på stolen.

Sen i morse så sträckte jag till ligamenten eller ngt på höger sida och där har jag nu haft ont i ett par omgångar nu sen jag började sippra. Har nu tvättat mig igen och bytt trosor samt satt in trosskydd för att se om jag märker hur mycket som sipprar. Blir ju lite orolig med tanke på att minsta vattenavgång så måste jag in til FL eftersom lillbäsen ligger på tvären som hen gör. :S

Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • Gadget

Jloow, du får försöka hålla fast bebisen.
    Jag hoppas så du slipper snittas, särskilt i din situation.

• Gadget

Har precis varit vid badet och börjar snart tröttna på alla egentligen väldigt gulliga kommentarer om att nu är det väl snart dags. Och i mataffären har det länge hetat "men är du fortfarande gravid?!". Öh, nej.... Nästan så det känns som om jag ska skämmas för att jag inte klämt ur min unge än. Förstår att de menar väl och inte har något roligare att säga till en, men det börjar bli tjatigt.