• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • FruFoxy

jguz:
    Om man ska gå efter ultraljudet så är jag i v. 36+4, men enligt mina egna beräkningar så är jag i v. 37+6 eller v. 38+1. 

• HanBen
    Saftmedbulle skrev 2012-07-24 15:10:37 följande:
    Hmm, ha, ha, ha... ja... det var ju fört saft, sen bulle, om du fattar ;)

Sen blev bullen en flicka, född för tidigt (v. 30) för att det blev akut kejsarsnitt. Jag behandlas på sjukhus (för misstänkt tumör) och för att kunna få behandling var de tvungna att avbryta graviditeten.

Vi kom hem från neo igår, så nu får vi vård i hemmet och det känns underbart att vara på hemmaplan efter drygt sex veckor på sjukhus.
    Dottern mår prima (över 1700g nu) och jag... nå... det vet ingen riktigt än och jag försöker hålla humöret uppe och njuta av det nya familjelivet, även om jag ju är sanslöst trött.    
    Grattis till din lilla flicka, va härligt att ni fått lämna Neo och att hon mår fint och växer :)
    All lycka till dig i din behandling! Tillåt dig att känna allt du känner! Hoppas du har bra stöd från familj och vänner.  
  • trossan

Issan- nu har jag iofs lite längre än du, 24 dagar kvar till Bf, men jag har tänkt precis likadant! Är jag verkligen gravid?
    När man läser om alla sd och proppar så blir man ju lite förvirrad.
    Har inte ens haft den minsta lilla mensvärk!
    Och magen är inte jättestor, så jag funderar ibland på om det börjat gå baklänges eller om det bara är luft kanske! :)

Men, jag tror att man istället ska vara väldigt tacksam att man slipper alla förvärkar. Vi får nog ont så det räcker snart vi med! :)

• LiJon

Issan, anneh och trossan (trossan jag tror vi måste vara beräknade samma dag, 17:e? ): Jag känner precis som er. Någon lätt sammandragning då o då men ingenting som gör direkt ont och inte en tillstymmelse till slempropp, haha. Det jag börjat känna nu sista dagarna däremot är ett himla tryck nedåt flera gånger om dagen, och DET kan göra rätt ont.

Skrev ju förutom här om att jag var säker på att gå långt över tiden för att kroppen inte verkar förbereda sig alls och fick lite tröst i att det har startat pangbom för många utan minsta tecken före, så det behööver ju inte vara ett tecken på att man kommer vara gravid i en evighet till... ;) Men visst är det första barnet för oss alla? Tror det är vanligare med förvärkar och så för omföderskor.

• Lilja85
    Kampis skrev 2012-07-24 09:11:55 följande:
    Bebis roar sig med att misshandla min blåsa och borra sig mot tappen - känns ungefär som ett elagregat upp i murran.  Blir världens stöt och käns som att en arm är ue och vänder typ, hu!

Tror jag kände tappen igår, men det är svårt för bebis huvud ligger så långt ner så det är typ allt jag känner, men "det jag tror" var tappen kändes mest som en halvrutten champinjon ;) mosig, mjuk och äcklig.        

hahaha! "halvrutten champinjon". Hur kul liknelse som helst, skratta så jag fick ont i magen Skrattande
  • Issan8

Okej men det känns ju skönt att höra att vi är fler som inte känner att kroppen förbereder sig i form av SD å Förvärkar å allt annat som kan komma i gång. Har också hört att det bara plötsligt kan sätta i gång, speciellt då för oss som är förstföderskor. Jag går och drömmer om när man får upp bebis för första gången på bröstet, känna lukten å huden för första gången....oj oj vad mycket man kan längta till. Grattis till Saftmbulle som fått komma hem med sitt lilla mirakel. Om en månad eller så är vi nog alla mammor, vilken grej!

För övrigt rekommenderar jag verkligen er som kan och känner för det att bada, i pool, sjö el hav för det är underbart att kunna simma runt lite och känna sig lätt för en gångs skull. Min läkare sa att bebisen gillar när vi badar å simmar, vet iof inte vad hon baserar det på men kan säkert stämma.

• Challelotten

Har haft lätt mensvärk som har kommit och gått idag, men det har bara känns i blygbenet.

Idag är det bara 18 dagar kvar ;0)

• babyhummingbird

Jag har plaskat runt i poolen hemma hos far min idag.. Väldigt snygga bilder när jag ligger och guppar med magen i luften, haha! Haft ordentlig med sammandragningar varje kväll senaste fyra dagarna.. men slutar ofta kring ett-två.. så trött på detta! Mina sammandragningar känns mycket mer intensiva om jag ligger på rygg halvsittandes än om man ligger på sidan tex.. Så frågan är om det är en god idé att försöka låta sammandragningarna komma.. eller det gör kanske ändå ingen skillnad?

• Albasmamma

Tror att min slempropp släppte nu ikväll,

Hoppas att värkarna sätter igång snart.

Sen kan jag trösta er som inte känner av. varken sammandragningar eller förvärkar, det gjorde inte jag heller förra gången. Utan när det väl satte igång var det på allvar och sonen är född i v.39+0.