• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • isaochbel

Då har jag varit inne på FL för att jag inte kännt av lillebror på nästan 2 dygn. Allt såg bra ut på kurvorna och så gjorde läkaren ett UL, fick se att han övade på andningen vilket var väldigt bra enligt läkaren och det var häftigt att få se. Nu är det 8 dagar kvar till BF och fortfarande noll tecken på att det skulle vara på G. Blir väl som med dottern att helt plötsligt fick regelbundna och kraftiga värkar utan förvarning.

• Stövelkatten

Hej på er! Fjättrad vid dotra som inte gör mycket annat än äter. längtar tills vi har en ministund att gå ut, har inte varit utomhus, mer än till bilen, sen i lördags förmiddag.

Jag vet inte om jag skrev det innan, men Lily föddes på vår tvåårsdag.

Och hon jamar! Låter verkligen som en liten kattunge.

Jag hoppas ni alla mår bra under diverse omständigheter.

• Challelotten

Ni som har blöjhinkar men tycker att påsarna är dyra så kan jag rekommendera mammashop.se räknade ut med porta för refil påsar till angelcare att det skulle gå på 67:- st. 403:- något för ett 6 pack refil portot är inräknat. De är något dansk märke som passade i angelcare och någon mer hink och man fick plats med mer blöjor med. En vän hade testat och de var jätte nöjda. De hade även för andra hinkar.

• Sommaren12

Issan: jag har badat i havet idag i pappas sommarstuga. Låg nog i tio min. Jätteskönt å få va viktlös en stund. Tycker det lindrar den svullna kroppen lite grann också. :)

• Tesdy

Saftobulle: grattis till tjejen och vad skönt att ni fått komma hem ifrån neo. Lycka till med din behandling nu så ska du se att du blir frisk och stark!

• Gadget

Jag har börjat samla påsarna man köper frukt i från mataffären, dessa tänkte jag använda till stinkande blöjor i den mån de räcker till.
    Men det blir nog en separat tunna på balkongen kanske, eller den som redan står där som vi idag använder till kattlådan. De där refillsystemen till särskilda blöjhinkar känns galna i mina öron.

• Roos26

En tripp till BM och Läkaren idag . Går in i v 35 i morrn å sf mått 32 och tappen var bra trots alla SD och värkar. Nu börjar man ju dock vilja att de ska hända något med tappen igen....Trött på att vara gravid :P

• sally12

Idag tänker jag faktiskt skriva något positivt här!
    Idag klarade jag mitt teoriprov till körkortet, bara uppkörning kvar nu och den är på torsdag, bebis får stanna i magen i 2 dagar till minst ;p

• trossan

Lijon- ja! Då har vi samma! :)
    Haha nu blir det tävling om vem som träffar närmast! ;)
    Men fy, jag är ju verkligen inte sugen på att gå över tiden, men så inställd på det. Min mamma gick 2 veckor över med mig och det är väl mest det jag baserat det på, och att man hört att "alla" förstföderskor går över tiden. Men oj vad jag önskar att det bara plötsligt sätter igång en dag! Som det ju faktiskt verkar göra för många! Ändå coolt om det kommer lite oväntat och att man inte gått och haft känningar flera dagar.
    Hoppas att jag iaf inte går så långt över att jag behöver igångsättning..

20e vore perfekt för oss, det är vår årsdag! :)
    Precis som för er stövelkatten- grymt tajmat!

Har ni kollat tråden som päron1986 startat om hur fl började, massa spännande förlossningsberättelser, jag är helt hooked nu och hade kunnat läsa hur många som helst! :)

Sally- grattis till skrivningen! Insåg just att jag glömde min treårsdag med körkort i förrgår, det var banne mig en stor händelse! :)