• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • NiniMe
    Blomsterfröna skrev 2012-07-27 07:21:28 följande:
    Ninime- usch jag lider verkligen med dig. Övertid e aldrig kul. Det är dom längsta dagarna i ens liv :( jag hoppas hon snart vill komma ut till världen. Jag skruvade ju på bröstvårtona när jag hade gått över med andra barnet. 3 timmar senare va han ute:) värt ett försök.man kan få mkt sammandragningar
    Jag satte igång ettans förlossning med det 40+6 tro mig jag har provat det denna gången med hahaha
    Har dock lite kraftigare sd idag doooock gör dom inte ont så jag tror ju verkligen inte att det är ngt men ja det återstår o se
  • Jloow

Sitter på förlossningen på KS nu. Väntar på läkaren och den här gången åker jag inte här ifrån utan bebis. Så sjukligt less nu och med min tur sitter väl bebis på rumpan igen...

• Kampis

Hur har ni gjort med blöjor?

Jag hade kvar ett paket ettor och så har jag köpt ett pkt tvåor.  Dottern vägde 3500 och bm trodde att denna skulle hamna i samma klass.  

När vi pratade om det här hemma (jag pratade han glodde på tv) så kom vi fram till att om det behövs så stannar vi på vägen hem och  köper mer ettor.  Eller borde jag köpa hem mer nu innan? Uppenbarligen köpte jag för mycket sist eftersom jag hade ett kvar.. minns inte alls hur fort de växer ur dem, mer än att det var skitfort :)  

Dottern bajsade konstant och vi hade minst 10 bajsblöjor om dagen, första blöjan utan bajs hade vi när hon var några veckor gammal!  

• fru Elle

Har inte köpt ett enda paket blöjor än, men har samlat på mig en hel del gratispaket under graviditeten. Sen brukar man få en väska från Libero och pampers på BB. Mina har haft Libero nr 1 ganska länge. På BB hade vi prematur till dottern. Vi köper flera paket sen när gratisblöjorna är slut.

• Gadget

Vi har köpt ett paket ettor. Här i Tyskland är affärerna visserligen stängda på söndagar, men alla andra dagar kan ju maken åka och köpa mer när set behövs.

• DetGodaLivet

Jag har också samlat gratispaket så vi har 8 paket blöjor varav 4 ettopr o 4 med hälften ettor o hälften tvåor. Ska beställa Liberoväskan också (den får man på BB i vissa län men ej hos oss), där är det ett sådant 1&2-palet med vill jag minnas.

Sedan ska vi svänga över till tygblöjorna så snabbt som möjligt, men i allra första storleken är det enklare med engångs.

• babyhummingbird

Här kämpade vi på med täta sammandragningar igår.. Men sedan så glesnade det ut framåt ett-två igen.. Både jag och sambon fick besviket gå och lägga oss.. Han som varit relativt ointresserad av graviditeten i stort.. frågar nu en miljon frågor, läser böcker och är noga att berätta för alla vi träffar på stan att vi snart ska ha barn... Extremt seg reaktion.. Men är glad att den äntligen kom! Igår såg jag att han lagt ut ultraljudsbilden på Instagram och skrivit "See you soon".. det värmde hjärtat! Så ingen bebis idag heller.. får bli lite mer tvätt till tvättstugan då istället :D

• Sommaren12

Får man liberoväskan på bb även om man inte är med i liberoklubben? Står på deras hemsida att man ska anmäla sig så får man väskan på bb.

Jag har fö samma storleksfunderingar om blöjor som Kampis. Har ett pkt ettor men bebis väger enl min gissning 4000g på bf. Köpa tvåor med kanske?

• Ellenbmt

Haft magknip från kl 6-7 i morse och diarré, nu är bajset slut och jag med! Det går inte över!? Det hugger till och sitter i några sekunder, sedan lättar det till "vanlig" öm mage, och efter någon minut hugger det igen! Känns som det är över bebismagen, men det stramar även från naveln och uppåt då och då. Inga sd. Vad händer med mig?! Helt kall å skakig! Känner mig inte magsjuk alls, utan mer magknip/tarmvred?!?! Hjälp?! Vet verkligen inte vart jag ska vända mig?! 1177 sa förlossningen, förlossningen sa kom in om du vill eller ring din bm. Känns inte som bebismagen så bm och fl känns så larvigt. Hatar att ha ont och inte veta varför!!

• Kampis

Jag har inte fått ett enda paket gratisblöjor :/ Bortsett från 4 st pampers som väl räcker ett par timmar ..