• oxle bo

Augustibebis 2012

BF lista

1/8 - Helenaa, 26 år, Piteå (3e barnet)
    1/8 - Nyköpings bo, 4 barnet, 2 jordbarn och 1 ängel
    2/8 - Caroline, 23 år, första barnet
  • oxle bo
    NiniMe skrev 2011-11-26 22:15:01 följande:

Tack töser Jag har skrivit in mig i bf-listan nu

Jag undrar bara om det är fler som har fått ont i ligamenten redan? När jag reser mig upp stramar det, nyser eller hostar så stramar de, när jag böjer mig framåt och ska sträcka på mig igen så kommer det igen..

jag har känt det när jag vänder mig i sängen ett par gånger, var så med mina andra barn också :) ett gott tecken
  • oxle bo

laddade ner graviditets kalendern från libero till mobilen, det skulle jag inte gjort, 7 av 10 mår illa.och mår man illa så är det mindre risk för mf. känns ju jävligt bra jag som inte känner något!!!

• oxle bo

god morgon, satt just o tänkte att jag fått äcklig smak i munnen på mornarna, så kom jag på det smakar ju lite metal, det kan man väll få...
    nä nu ska ska jag göra frukost åt mig o barnen, (gubben sover som vanligt,alltid jag som får gå upp)

• oxle bo
    Gadget skrev 2011-11-28 08:49:06 följande:
    Jag börjar också undra om man verkligen är gravid eller har inbillat sig.
    Sambon tyckte inte vi skulle testa mer efter det enda starka plus vi fick på stickan eftersom vi förra gången som slutade i MF fick en massa olika utslag. Positivt och negativt på varannan sticka typ. Nu ska vi ju träffa gyn på torsdag och de mäter säkert hcg halten och kan säga vad som är normalt, och förhoppningsvis ett VUL också.
    Nu åkte sambon bort på tjänsternas en natt och jag tror jag ska köpa en sticka med veckoindikator och smygtesta imorgon. Haha. Hoppas på ett snabbt GRAVID och 3-4 veckor, sen kan jag vara lugn. Men tänk om inte... :-s
    Hur länge är det man ska hålla sig från att kissa om man inte gör på morgonurin?
    när du fick + o  - blödde du undertiden? vär börja du test o när fick du MF? förlåt för jobbiga frågor men jag är så nojiig att det ska vara tomt i där inne..

tog ett till test i dag rfsu  det blev två starka sträck..
  • oxle bo
    gadget: tack för att du ville dela med dig, beklagar MF.

jag känner mig inte gravid växtvärken är borta o det ilar bara till i brösten ibland, ut i armhålan också, konstigt.
    jag hade som ondast i brösten då jag hade äl el när ägget fäste och en vecka efter, tycker det är jätte konstigt, enligt VUL,,,

nu ska jag äta flygadne jacop, gubben kommer när som helst med barnen. jag har sovit. ska jobba natt..
  • oxle bo

grattis alex02: om du fick - för tio dagar sen så skulle jag tippa på V4-5. när hade du BIM? jag fick också så starka sträck för en vecka sen (och idag)

Anna sv: jag är också svullen, år ha stora tröjor på mig, jag jobbar på ett älder boende där jobbar kläderna är som pyjamasar, så går o dölja här :)

• oxle bo

ett + är ett + säger dom. kan man bara få om man är gravid, så vi får tro på det. tills vi ser våra små :)

• oxle bo
    alex02 skrev 2011-11-28 23:26:25 följande:
    A ok. Ja precis det var neg förra fredagen! Mina första cykler var först 24-26 dagar de första månaderna efter jag slutat med p-piller i juni. Förra cykeln var på 32 dagar. Idag var jag inne på dag 38 i cykeln o tyckte att mensen gått över lite väl ;) så bim har jag tyvärr inte riktigt koll på :/ men du har kanske rätt i v 4-5. Är inte så kunnig med att räkna dethär. Kram!!
    det är en djungel det där med Bf o BIM inte lätt.
    var bar tur att jag upptäkte mitt + så tidigt. hade mens iaugst/ sep senast o hade ont i brösten så tog ett test. o det blev ett starkt + ell två sträck. så gjorde VUL på en privat klinik o jag var bara i v4(en vaka sen så v5 nu)

Grattis
    kul att vi är så många. jag försöker fyll dagarna så tiden ska gå den här veckan jobbar jag 5 nätter så den brukar springa förbi. näst är jag långledig men då ska vi på krysning på tisdag/ onsdag ska bli kul :) med barnen.. sen så är det julbort med jobbat nästa torsdag, sen svirshar helgen förbi så är det måndag o dax för mitt andra VUL (så nervör över att det ska vara tomt o att jag bara har inbillat mig)
  • oxle bo

jaha sitter på jobbet, har nu fått en brun flytning mörk brun, ursäkta mig men hade en drope i trosan o " körde upp" fingrett som blev aldeles brund.. så käns rätt kört för mig, har även tyckt att jag haft samandragninger om man nu kan ha det i v5

Svar på tråden Augustibebis 2012