• oxle bo

Augustibebis 2012

Naimisen skrev 2011-12-15 07:44:56 följande:
    Godmorgon och välkomna alla nya!

Jag ser att ni pratar KS. Har aldrig gjort något eller känt att jag skulle välja de om jag fick.
    Personligen tror jag att både mamman och bebisen mår bättre av en så naturlig förlossning som möjligt.
    Självklart så finns de ju fall där ett KS är enda lösningen.
    Men de är nog egentligen en av de saker jag känner mig rädd för jag har inför en förlossning att något ska gå fel och sluta i akutsnitt.
    Igångsättning är också något jag skulle vilja undvika om de gick.
    haha min son på 1,5: vändning, igångsättning o akut snitt. allt på en gång..

jag föredrar en vaginal förlossning då återhämtinigen efter snitt var så jobbigt, kunde inte röra mig en cm  när jag låg i sängen,när jag väll kom upp(en halvtimme senare) så ville man inte lägga sig ner.
    så jobbigt med amningen på natten då..

är också lite orolig då jag hört att det är riskabelt med en vaginal förlossning efter åt..
  • oxle bo
    Augustimamman skrev 2011-12-15 08:07:24 följande:
    Jag har ingen aning men jag vill kunna ha mitt barn på bröstet direkt nr det är fött, det får man väl inte vid KS? Har gjort en bukoperation en gång och mådde så otroligt dåligt efter det, är ju iofs en annan sak, men det plus annat gör att jag absolut inte önskar KS. För det mesta när det blir oplanerat KS är det ju akut och allt verkar gå så snabbt, jag behöver nog den där naturliga tiden för att smälta att "wow här föder jag ju faktiskt barn!"

Själv börjar jag tröttna på att inte känna några symptom... Känner mig liksom inte så gravid. Nån annan skrev att hon gjort ett test till här om dagen, det funderar jag med på att göra för att få lite bekräftelse.

När får man göra KUB? Jag vet inte om det ingår här men man ska väl alltid få göra det om man betalar va? Min medicin innehåller cellgifter och jag är så himla orolig för att nåt sks va fel på barnet. Speciellt eftersom jag inte känner mig så gravid heller... :(

Inatt har jag för första gången på veckor sovit gott iaf! :)
    man du inte få träffa en läkare på gyn?? låter som du har rätt till VUL.
    får man fråga vad det är för medicin, den går inte o byta ut, dra ner på el ta uppehåll??
  • oxle bo

beklagar ni som fått MF finner inga ord,  så hemskt.. åk in nu, dom kan inte neka er när ni är där.
    fick MF i v7 och åkte in (jobbade mite mot)

själv har jag bruna flytningar till o från, ska försöka boka en tid tunt nyår, så man ser att den lever..

har ni fått något sug tjejer..
    jag älskar apelsiner o äpplen!!!
    kan inte äta godis o popcorn,åt det dagligen förut  :-O

• oxle bo
    Augustimamman skrev 2011-12-16 21:26:53 följande:
    Jag har också dille på apelsiner! Fetaost och stark mat är också favoriter.
    Däremot ratar jag allt sött (förutom apelsinerna dådå) som godis, glass, choklad och sånt. Det är ju bara välkommet i och för sig. :) 
    ja det är ju inte helt fel o inte vilja ha godis. tummen upp
    har precis tryckt i mig 2 apelsiner o vill ha mer... lite hungrig funderar på nudlar ;)
  • oxle bo
    Carolines Secrets skrev 2011-12-16 22:19:12 följande:
    Beklagar verkligen missfallen :(

undrar bara om ngn skulle kunna svara på min fråga lite längre upp?
    missa inlägget, kan tyvär inte hjälpa dig. vet inte vad gravidsnuva är:

nu ska jag smaka på min hemma inlagda sill
  • oxle bo
    AE82 skrev 2011-12-16 22:18:56 följande:
    Jag vill bara säga hej!! Plussade i måndags och går in i v 6 imorgon. Tidigt än, men hoppas att detta ska gå vägen. Hade ett MF i v 20 den 6 april 2011 så jag hoppas verkligen att det är vår tur att lyckas nu! Om jag räknat rätt så har jag BF den 18 augusti. Hoppas på att det kommer gå bra för oss, och att vi alla får stanna kvar i tråden! Ha en trevlig helg och så håller vi tummar och tår för varandra! OK? KRAMAR
    välkommen hit. o grattis.
     beklagar  MF, jag har själv förlort min son som kom i v20.
    livet är så oretvist.. men nu ska de gå bra i augusti får vi våra små :)
  • oxle bo
    AnnaSv skrev 2011-12-17 07:40:04 följande:
    Godmorgon på er.. Hoppas alla sovit gott.. Nu är det bara 1 vecka kvar till julafton!!! Tjoho :)
    morgon, men inte god. barnen har sovit i våran säng i natt o hoppat o stutsat, tror aldrig jag sovit så lite...

finns ett - med o  vara gravid  i ha barn sen innan, man kan inte äta vad man vill hela tiden ;)
  • oxle bo

hej tjejer
    oj vad ni skriver. hur ska jag kunna läsa ikapp allt :P
    välkommen alla nya.
    är det någon mer än jag som är jätte svullen. det syns att jag är gravid, går inte o dölja längre. v9

mitt illamående är typ borta, men sjukt sugen på apelsin o hungrig på kvällarna..

• oxle bo

grattis till alla fina VUL :) o till tvillingarna, dubbel lycka :)

iframtiden skrev 2011-12-19 11:04:45 följande:

Usch, har haft några symptomfria dagar efter veckor av extrem trötthet, hunger och lite illamående. Är i v9. Har ni haft symptom som försvunnit då?

sen är jag jättetörstig (på vatten), någon mer?

jag är i v9 o känner inte så mycket, mår inte illa längre. hungrig på kvällarna dok, efter kl 20. svullen är jag .
    är du det? har du barn sen innan??

min fjärde graviditet så kanske därför. ser gravid ut(hur ska jag kunna dölja)
    får köpa en större tunika till jul, vi ska fira hemma hos gubbens mormor o morfar, låter gammalt men hon är 60 o pigga. gubbens moster o morbror med familjer kommer. vill inte säga något då, hans moster skafa barn sent så dom är 5 o 2 o våra är 3 o 1,5 blir mysigt :)

jag vill göra ett nytt vul nojig nu då jag inte känner något..
    har en sån man lyssnar på hjärtat med,men vågar inte pröva än.med dom andra barnen så hörde jag i v12 i alla fal..
  • oxle bo

nu lite posetiva tankar :D  22,1% av graviditeten gjord, jippi
     nu ska jag sova, lämnat barnen på dagis, för so sova ;) men jag ska jobba i natt så är lagligt :P
    Ha det bäst tjejer gamla som nya

tycker vi har blivit ett toppen gäng.

Svar på tråden Augustibebis 2012