Augustibebis 2012
jag har mått illa o spyt med alla barn pojke (i himmlen) flicka o pojke
nu mår jag lite illa men inte spytt än.fast det är nära vid tandborstning.
foglossning med alla, börja känna av den redan
Hur använder man Angelsound ultraljudsmonitor?
Det har blivit allt vanligare att man under graviditeten skaffar sig en ultraljudsmonitor för hemmabruk, för att i hemmets lugna vrå kunna lyssna på bebisens hjärtljud. Det är dock inte alltid så enkelt att lyckas, och det är vanligt att man gör fel, eller helt enkelt har för höga förväntningar på vad man kan höra med en apparat för hemmabruk.
Därför bestämde vi att lista några tips och råd som framkommit från våra medlemmar. Dessa tips gäller i första hand modellen "Angelsound", men kan säkert tillämpas även på andra modeller som förekommer i handlen, som tillexempel Angel Talk baby doppler.
Praktiska tips
Lycka till med din Angelsound eller Angel Talk, och skriv gärna dina egna tips och erfarenheter i kommentarsrutan nedan.
Observera att ultraljud annat än på medicinsk indikation ej rekommenderas av läkare. Inga negativa hälsoeffekter på fostret har kunnat påvisas, men området är bristfälligt utforskat.
jag har inskrivning nästa torsdag kommer vara i v14 13+1
känns lite sent, mer gör kanske inget
jag är fast anstäld, o då räknar dom på de du tjänar den dagen du blir ledig, fick lönehöjning under min mammaledighet o ringde till försäkringskassan o fick höjd mamma pening från dagen då lönen sattes.
angående det där med mammapening så ska dom gå på det man har idag,
fick lönehöjning när jag var mamma ledig o då ändrade försäkringskassan min pening.
en kompis hade ett jobb på ett industriområde typ,(farligt för henne o jobba) hon jobba 2-3 veckor sen blev hon sjukskriven o hade pengar utifrån den lönen o mamma pening, en stor summa.
livet är oretvist ibland..
jag ska bada med barnen i morgon, undrar om folk ser att jag är gravid, el om dom tror att jag e fet. är jätte stor.
v 13 i morgon