• oxle bo

Augustibebis 2012

30 dagar kvar, nu närmar det sig..

någon som vet vart man köper bomullsvantar?
    till bebisen, se den inte river sig?

det var väldigt bra o ha när sonen föddes,då vi blev kvar 2 dygt o han rev sig helatin(då åkte vantarna på)

• oxle bo

okej tack får ta mig till stan o titta,
    hade önskat en sida på nätet.( så man slapp lägga ut 70 kr på buss)

det närmar sig, 29 dagar kvar :) snart så...
    sonen kom 42+3
    men nu hade dom ändrat till 42+0 sen igångsättning så 3 dagar mindre blir det i alla fall

• oxle bo

nu känner jag mig som värdens sämsta mamma,,
    la barnen nu kl 18, för att jag är så trött...
    gubben är inte hemma, iväg på fest.

tanken slog mig att jag ska ta upp dom igen :/
    fy nu vill jag att bebisen kommer, orkar inte vara så trött mer....

• oxle bo

nu har jag lugnet mitt samvete med chips o dipp,( som inte var så gott) ska nog hämta frukt..

hur har ni gjort med babyboxen som man fick från babyprofsen, kupongerna var ju gamla.
    fick en adres jag skulle e-mail så skulle man få nya,

men vad ska man skriva??

• oxle bo
    Fyran2012 skrev 2012-06-30 21:07:40 följande:
    Jag mailade & fick en ny box hemskickadGlad
    Sommaren12 skrev 2012-06-30 20:55:48 följande:
    När jag hämtade babyboxen visste de redan om det så jag fick boxen plus ny katalog och ny värdekupong vid sidan om. Det är väl bara att maila och berätta att du hört att många innehåller för gamla kuponger, hur är det hos er? Så lär de väl förstå vinken själva.
    maila babyproffsen?
    det var av dom jag fick en e-mail adress, när jag hämtade boxen.
    har E-mail att en gång utan någon respons...
  • oxle bo

hemkommen från BM
    mycket tankar, min var på sem, så träffa en annan..
    v36+2
    alla värden var bra.

men,dottern kom med sugklocka o sonen akut snitt
    är man snittad så ska man träffa en läkare för o diskutera förlossningen.
    det har inte jag gjort,hon blev förvånad.
    så hon ska ringa o boka tid i eftermiddag då dom har telefontid,

så låg bebisen på tvären,beroende på samtalat, om jag ska snittas igen el ej, så blir de en vändning med..

sonen vände dom 42+3 men slutade i akut snitt,för hans puls försvan i värkarna.

mycket tankar, vill jag bli snittad igen?? gaa

• oxle bo
    jguz skrev 2012-07-04 11:44:54 följande:
    Oxle bo:
    Jasså??

Min första kom oxå med sugklocka efter 3 timmars krystningar.

Sen var jag gravid med tvillingar och tvilling 1 låg i säte, så då kom de med snitt. Hade ett planerat men vattnet gick tidigare så det blev ett akutsnitt.

Till mig har ingen sagt nåt om att man ska ha samtal med läkare om man haft ett snitt innan.

Vad ska man samtala med läkaren om?
    Ifall man vill ha snitt igen?
    ja man ska prata om erfarenheterna o hur man känner o vill,
    det är alltid en liten risk o födda vaginalt efter snitt,tydligen.

min son kom aldrig ner i förlosningskannalen el vad man säger, hans huvud var 37cm  o dottern 35cm
    så min tanke är också om detta barn har 37 kommer den kunna komma ut??.
  • oxle bo

föra veckan låg min bebis på tvären, då sa min BM att jag skulle lägga mig ner o ringa förlossningen om vattnet gick..

var inne för vändning idag, men nu låg den med huvudet neråt, men högt.
    vägde 3kg   v37+0  är de normalt? tjock om magen,o något kortare( första var 50 o andra 52)
    lite rädd för stort barn..
    föra blev snitt, men skulle sikta in os på vaginalförlossning tyckte läkaren, så får vi ta de som de kommer

fick ligga på fl o göra kurva med, såg fint ut..
    fick frukost på sängen med(då jag skulle fasat) lyx :)

20 dagar kvar, snart 19

• oxle bo

måste fråga angående slempropp??
    kan den vara ljusgrön?
    kom något stort som en fem krona supersegt...

har inte sett den tidigare  då den gått på fl med dom andra

14 dagar till  BF

• oxle bo

kan bebisen trycka/ sparka på blåsan när den ligger  med huvudet nerår??
    den trycker så det känns som jag ska kissa  på mig o gör ont,o blåsan är tom...

den låg på tvären här om dan, osäker på hur den ligger, men något är neråt.varit så sen i går kväll BF-6

• oxle bo
    Sommaren12 skrev 2012-07-23 21:46:17 följande:
    Tror inte nån svarade? Sparka på blåsan känns kanske lite ologiskt. Eller tja, ifall den ligger ihopkrupen så kanske... Men mest troligt är väl att det är huvudet som trycker emot?  Jag har det precis likadant.
    tack för svar

ja, den låg ju som sakt på tvären igår,känt lite själv o något är där nere, huvud/rumpa vet jag inte.
    hur känner man skillnad??
    så otäkt när buffarna kommer,gör ont o känns som man ska kissa på sig.

vill ha onsdag idag,då jag ska till BM,ligger den fel då. så blir de planerat snitt...
  • oxle bo

hmm undrar om de kan vara på g för mig,
    värkar var 10 min inågra timmar. inte så jätte ont, men andas lite för mig själv...

har ju UL imorgon kl 15 då min mage blivit 1cm mindre sist(för en vecka sen) o den låg lite på tvären o hon viste inte vad som var huvud...
    skullr ringa om jag fick värkar. men vill ha ondare innan jag ringer
    känns ju dumt o åka in ionödan.

ligger den med huvudet "UPP" den ligger lixom på tvären, så blir de snitt...

BF+2

dottern kom +5
    sonen +17

o när man klockar värkar, när e den slut lixom.. det spänner ju ett tag efter de onda börjar gå ner så att säga.

• oxle bo
    Jloow skrev 2012-07-31 22:32:02 följande:
    Oxle bo: jag skulle ringa. Speciellt om det finns risk för att bebis är i säte..
    okej ,men jag väntar tills dom gör ondare,,gillar inte o ringa i onödan..
    dom kanke slutar med..

har BM halv 12 o UL 15 i morgon..
  • oxle bo
    Gadget skrev 2012-08-01 03:38:03 följande:
    Issan8, jag har inte heller känt en förvärk innan mitt började eller vad man ska kalla det igår morse tidigt då i v 39+4.

Har lyckats sova/slumra ett par timmar men fixar det inte mer. Klockade värkar lite halvdant med väckarklockan nu ett tag och de verkar komma var 8:e minut nu så en förbättring i alla fall. Ska försöka äta och vagga runt och se om det blir värre eller om jag får nöja mig med mitt vanliga läkarbesök kl 11. Spännande att höra vad som hänt med tappen/munnen i alla fall.
    Värkarna gör ont som sjutton i ryggen och jag måste andas mig igenom dem. Vill ha riktig förlossning nu.
    då kan vi vagga i kapp ;)

hoppas våra små kommer snart,så de inte avtar--
  • oxle bo

har varit inne nu, blir vändning igen då den väntsig, sen tar dom vattnet,ska tillbaka halv14.
    blir bebisidag sa han

• oxle bo

NU är Hampus här, den 1/8 kl 18:24 kom han   3310g o 51 cm

gick inte o vända som jag skulle till baka o göra, så blev o vänta från halv 2 att narkosläkaren skulle bli ledig
    under tiden blev värkarne värre o värre(helt i onödan)
    snittet gick jätte bra i sig, superbra personal, gjorde inte allt lika ont/obehagligt som med min andra son.

men efterår drog inte min livmoder ihop sig, hade jätte värkar efteråt(när bedövningen släppte)
    mick massa morfin som inte hjälpte, blev en till op 3 på natten då jag hade förlorat 4l blod.
    hadde tydligen massa blod i livmodern o vaginan( som gjorde att den inte kunde dra i hopp sig)

men nu är vi hemma, han e helt underbar,lite gul men han behövde inte sola sa dom...
    han har redan sprutlakerat mig( men skit) på en vitt tröja tummen upp,

• oxle bo
    anneh skrev 2012-08-04 21:14:40 följande:
    Oxlebo: grattis!
    Men förlora 4l blod? Klarar kroppen av det? En vuxen man har väl runt 5l, och en kvinna strax över 4, då lär du ha varit helt tömd på blod?
    ja 4 l sa doctorn dom  vägde alla bindor o så ,men fick massa nytt..
    jag var tuff sa han,gnälde inte i onödan..

grattis till alla andra bebisar :)
  • oxle bo

någon mer än jag som blivit snittad 2gånger el mer??
    de nya snittet la dom typ en cm under de gamla??
    brukar dom inte skära i de gamla?

så har jag en tråd med knut, som sitter i de hammla snittet, han lixom feste de där uppe.hmm
    hur länge ska d sitta.. det skulle vara styngd som kroppen skulle ta vara på...

• oxle bo

hoppas på snabbt svar..
    hur klär ni era bebisar? är 12 grader ute nu, ska ut om en timme,
    blir de för varmt med en sån björn overal, lurvig sak..
    tycker de är svårt..
    brukar bara ha en tjocktröja på, men ser nästan ut som höst, bor i södermanlandslän

Svar på tråden Augustibebis 2012