Inlägg från: Augustimamman |Visa alla inlägg
  • Augustimamman

Augustibebis 2012

Ellenbmt skrev 2011-12-06 20:13:40 följande:
    En annan sak, jag stinker svett! Det gör jag aldrig annars, är det vanligt? Eller bara ett konstigt sammanträffande?
    Jag skulle inte säga att jag stinker men det luktar definitivt mer och det var något jag började undra över varför strax innan jag började plussa så tror inte det e inbillning heller.

Har börjat reagera på smaker och dofter på ett annat sätt. Nån annan som gör det? Åt kyckling idag och det var gott, inte det, men det smakade så MYCKET kyckling! Likadant med räckmackan jag åt till lunch, räkorna smakade så skarpt på nåt sätt. Kan inte riktigt förklara. Nästan så jag mådde lite illa. 
  • Augustimamman

Kul att se att så många pluggar! :) Jag har precis börjat plugga ett program inom media på universitetet så det blir ju två år till när jag kommer tillbaka. I min klass är i princip alla direkt från gymnasiet och har helt andra saker i huvudet än barn så det känns skönt att höra att fler här pluggar för jag känner inte att de kommer förstå mig och mitt val på samma sätt...

Jag jobbade i flera år ända tills jag började plugga nu så min föräldrapenning kommer bli densamma som om jag jobbat vilket känns skönt i alla fall. 

• Augustimamman

Fyra dagar sedan jag såg plusset för första gången och jag är redan less haha! Jag vill bara komma i väg på första kontrollen! Pga julhelgerna som faller in precis lagom tills det vore min tur så blir det nog inte förrän efter nyår när jag gått in i vecka 11... :/ Evigheeeet!

• Augustimamman

Ni som bärjat må illa och kräkas, vilken vecka är ni i?

• Augustimamman

Nån som har konstiga graviddrömmar? I natt vaknade jag av att jag grät. Drömde att graviditeten var en skengraviditet och att jag inte alls var med barn. Var så besviken att jag började gråta i sömnen!

• Augustimamman

Jordgubbssylt: jag undrar också vad det är. Ska med på det om två veckor.

• Augustimamman

Kollar man fostret på nåt sätt på inskrivningen? Vill ju veta att allt är som det ska... Eller när gör man det?

Är här fler som känner sig helvirriga? Jag har glömt bort och rört ihop allt idag och igår. Undrar var jag har huvudet...

• Augustimamman

Usch va länge till... :( jag önskar jag kände lite fler konkreta symptom som illamående eller ömma bröst. Känner ju växtvärken i livmodern men inget annat. Vet att det inte är så men det känns som om man inte känner nåt så är nåt fel...

• Augustimamman
    natlup skrev 2011-12-08 16:09:22 följande:
    Jag är själv i vecka 5 (4+4) och har redan börja känna mig uppsvullen och fått en hård mage Tungan ute 
    Ja men nu tror ju folk att man har pluffsa till sig:P
    Jag är också svullen om magen...
    Ari Gold skrev 2011-12-08 15:55:48 följande:
    Usch...jag mår sådär småilla hela tiden och är hemskt osugen på mat. Vill bara äta syrlig frukt hela tiden och det kan man ju inte leva på direkt.

Har cravings efter vindruvor vilket är ett problem. Jag äter inte besprutade vindruvor (extremt mycket gift i dem) och vill ju knappast göra ett undantag nu när jag dessutom har en knodd som alla gifter ska överföras till. Det är inte säsong för vidruvor nu så att hitta ekodruvor är typ lönlöst.  
    Kanske kan clementiner vara ett substitut? Syrlig frukt ska tydligen vara ett vanligt craving. Själv är jag helt insnöad på apelsiner, men det brukar jag vara såhär års så jag tror inte det direkt har med graviditeten att göra.

• Augustimamman
    Ari Gold skrev 2011-12-08 16:19:03 följande:
    Ja det käkar jag hela tiden...apelsiner och clementiner. Längtar fortfarande efter vindruvor dock.
    Haha ok. Typiskt! Flört
Svar på tråden Augustibebis 2012