Augustibebis 2012
Tycker Topshop har fina mammakläder! Lite tuffare! :)
Tycker Topshop har fina mammakläder! Lite tuffare! :)
SälenCia: jag vaknar också om nätterna, inte bara för att jag är kissnödig. Har svårt att somna också. Har haft det så sen jag plussat nu. Först trodde jag att det va för att man har så mycket i huvudet, men chocken har ju lagt sig nu och jag tar graviditeten med ro så nu kan det inte va det... Hmmm...
Elle 1979: jag går in i v 7 på fre och mina byxor sitter också åt vid magen nu. Måste diskret knäppa upp och dra ner gylfen lite när jag sitter ner. Tycker också det känns tidigt...
Lacey: usch stackare! Kan inte föreställa mig hur jobbigt det måste vara nu. :(
Jag har ingen aning men jag vill kunna ha mitt barn på bröstet direkt nr det är fött, det får man väl inte vid KS? Har gjort en bukoperation en gång och mådde så otroligt dåligt efter det, är ju iofs en annan sak, men det plus annat gör att jag absolut inte önskar KS. För det mesta när det blir oplanerat KS är det ju akut och allt verkar gå så snabbt, jag behöver nog den där naturliga tiden för att smälta att "wow här föder jag ju faktiskt barn!"
Själv börjar jag tröttna på att inte känna några symptom... Känner mig liksom inte så gravid. Nån annan skrev att hon gjort ett test till här om dagen, det funderar jag med på att göra för att få lite bekräftelse.
När får man göra KUB? Jag vet inte om det ingår här men man ska väl alltid få göra det om man betalar va? Min medicin innehåller cellgifter och jag är så himla orolig för att nåt sks va fel på barnet. Speciellt eftersom jag inte känner mig så gravid heller... :(
Inatt har jag för första gången på veckor sovit gott iaf! :)
Nyköpings bo: tänkte kolla vad jag kan få och inte få på mitt hälsosamtal på tis.
Medicinen heter Puri-nethol och utan den kommer jag bli otroligt sjuk så den går inte att sätta ut och inte byta. Det är kört för både mig och bebisen utan den. Står stora varningar om den på fass som man lätt skräms upp av samtidigt säger min läkare att det finns liten bevisningsgrad i att den skulle vara skadlig och att han haft många patienter med den medicinen som fått barn utan några problem alls. Har googlat och hittat fler som säger samma sak. Ändå känns det ju för jävligt, kommer kännas som mitt fel om nåt är fel på barnet och varje gång jag tar pillret så känns det som jag medvetet skadar livet där inne. :(
Biniboo: wow va häftigt!! Grattis och lycka till! :)
Ojojoj va det skrivs mycket här! Hinner inte med!
Lacey: Så himla tråkigt! :( Finns väl inget att säga som hjälper. Kramar!
Ni som har klåda på magen; Har det inte själv men minns nu när ni skrev om det att min väninna också fick en himla klåda på magen. Tror inte hon hittade nåt som hjälpte dock. :/
Någon efterfrågade gravidappar: Jag har babycenters och babygruppens. Den förstnämnda är nog min favorit.
Nu ska jag göra ett nytt test haha. Blir så nojjig av att inte känna några symptom så kände att jag ville göra ett bara för att få lite bekräftelse. ;) Va fan gör jag om det står "icke gravid" nu då?! Hoppas inte det...