Inlägg från: Augustimamman |Visa alla inlägg
  • Augustimamman

Augustibebis 2012

Tack som delar med er! Lutar åt att jag struntar i jobb nu. Känns lurigt att ta nåt och så ska man dels känna sig dum som är gravid och inte kommer kunna jobba så länge å sen vet jag ju inte om jag ens orkar. Har en rätt intensiv vårtermin i skolan framför mig också plus att jag tagit ett ideellt jobb som webbredaktör.

• Augustimamman

Juliette: jag tänker med så, speciellt eftersom jag inte varit gravid förut och inte riktigt vet vad som väntar känslomässigt å kroppsligt om du förstår.

Min mamma undrade också om det var två när hon fick se magen, den är rätt stor för v 12. Men jag har varit på vul och där var då bara en. :)

• Augustimamman

Förresten har jag börjat pendla i frågan om vi ska ta reda på könet eller ej. Av en enda fjantig anledning; vi ska till New York i maj och då har jag hela tiden tänkt att vi ska köpa massa fina barnkläder där. Ralph Lauren, Gap och Tommy Hilfiger är så himla billigt där. Men sen kom jag på att de amerikanska barnkläderna är långt från könsneutrala så det blir nog svårt utan att veta vad det blir. Så himla barnsligt av mig, jag vet, men det känns som det jag såg fram emot mest med resan föll lite haha.

• Augustimamman

Någon som kan tipsa om nån sida på nätet där man kan köpa "världens bästa farfar" prylar? :) trodde det skulle va lätt att hitta men det var det visst inte... :/

• Augustimamman

Min app säger att man inte ska basta, isf max fem min.

Naimisen: åh barnvagnsinköp! Är det också så billigt där? Var tänkte ni köpa det? Tittat ut nån speciell?

Tack för tipsen stövelkatten. Fastnade inte för nån av dom men vi får se vad det blir.

Idag är jag också 12+0! :) grattis till oss! Ska på kub på tis.

• Augustimamman
    Naimis skrev 2012-01-29 11:09:08 följande:
    Tack för svaren! Tror inte ja får så mkt tid för att hänga i spaet ändå, men de kan ju vara skönt att mjuka upp musklerna efter de timmar i backen vi får. Så bastu men inge bubbel.
    Funderar på att köpa med mig några alkoholafria öl dessutom bara för säkerhetensskull.

Bullmamman- Tänkte köpa en bugaboo donkey. Blir ca 4000 billigare när jag räknat snabbt på de, med några tillbehör.
    Beställer den när jag vet när vi åker, antingen hem till de släktingar vi har där eller så den finns på plats i butik när vi kommer.
    Har inte bestämt varifrån än bara, ska kolla upp de.
    Men UJ är de nästan halva priset på där.
    Hmm jag kanske också ska kolla lite på barnvagn där... :)
    Blev sugen på öl igår. Köpte Carlsbergs alkoholfria, dom brukar jag dricka när jag ska köra och tycker dom e goda. Fast väl hemma så var jag inte sugen längre så nu är kylen full av alkofri öl. :D

Min mamma ringde idag och undrade ifall jag ville titta ut lite mammakläder på nätet som hon kan köpa till mig. Inte mej emot! :) Gulligt.

• Augustimamman

A R: Vilken morgon! Skönt att allt var bra! 

Men vilka jävla idioter rent ut sagt!! Nu har jag ju hört en del berättelser från olika som ringt sjukvårdens olika instanser när de misstänkt missfall och det verkar ju som att folk är dumma i huvudet överallt! Det är faktiskt nästan så att just deras bemötande har blivit en del av det jag fasar inför ifall jag skulle få missfall.
    Ok, jag fattar att det ringer oroliga gravida hela tiden som blöder men helt ärligt, då får man fanimej ta och bita ihop, tänka lite på den på andra sidan luren och inte sig själv.

Ahhhhg!!!

(sådär, då fick vi ut dagens pregzillairritation...) 

• Augustimamman

Dagens gråtattack -check!

Förstörde middagen på spisen. Var bara att slänga allt. Så nu sitter jag på golvet, grinar och äter rivna morötter som blev det enda över av katastrofmaten. :(

• Augustimamman

Bra idé! Tar med en dusch å börjar om!

• Augustimamman

Millas: skönt med bad, lugn och ro!! :)

Har alla skrivit in sig i nya bf-listan? Bara hälften så många i den nya mot den gamla.

• Augustimamman

Ja just det, lycka till på kub! Lägg gärna upp en bild sen! ;)

• Augustimamman

Mmm potatismos! :)

Karo77: länk finns i trådstarten. Kopiera en radda och skriv in dig på rätt ställe. Men går inte på mobilen, bara datorn.

Det e ju ingen brådis eller ens ett måste. Tyckte bara så många försvann.

• Augustimamman

Jag funderar på det här med barnrum (även om det inte är riktigt dags ännu), hur brått är det egentligen? 
    Vi tänkte vänta till bebisen kommit och inreda vårt barnrum, det beror ju lite på vad det är för krabat där inne tycker jag. Men efter att tittat runt lite på mammabloggar blir jag så stressad, allas barnrum står ju klara vid bf. Är det verkligen nödvändigt?  

• Augustimamman
    Saaajmon skrev 2012-01-29 22:47:13 följande:
    Är det någon här som har ett prematurbarn, ni som är mammor här? :)

Tycker det är spännande att läsa runt om prematurbarn, men blir lite rädd över att det ska hända att även jag ska få det. Min pappa är född 6 veckor för tidigt och detta var 1971. Men man har turen att ha bra neovård här i Sverige, Men blir orolig då Lund ligger långt här ifrån Karlskrona och om ett barn skulle klara en transport om jag föder för tidigt. 

Har ingen erfarenhet att dela med mig av men bra att kanske vara förberedd på att det kan hända. Har läst (på lite osäkra källor dock) att min leversjukdom ofta medför att man föder prematurt så kanske skulle man forska lite så man inte blir helt förtvivlad om det händer...

Tack för råden om barnrum. Jag blev plötsligt så stressad, men mitt förnuft sa mig detsamma som ni sa. :) 
  • Augustimamman

Alltså min plan har hela tiden varit att bebis ska sova i vårt rum, det utgår jag nästan från att alla låter sina nya göra. Men folk verkar ändå alltid stressa med att få klart barnrummet innan bf så därför undrade jag vad anledningen var. Vi har inte så mycket mer plats för leksaker å sånt i vårt sovrum så det får vi väl ha i gästrummet tills vidare, det e det som ska bli barnrum sen, men jag orkar inte fixa där förrän till hösten. Vi har fullt upp denna våren med att renovera hall, badrum och sovrummet.

• Augustimamman

Lycka till Millas och Fru Elle! Kommer gå galant känner jag på mig! Ni får gärna dela med er av bilderna på de små liven sen! ;)

oprofessionell skrev 2012-01-30 09:26:26 följande:
    Haha det är för att ha någonstans att stuva undan allt bröte folk kommer dragande med när man fått barn. "TADAAA! Här kommer vi med lite presenter! Det är bara en Bobby-car, en babysitter, en saccosäck, en studsmatta! och tre säckar kläder" ;)

När dottern föddes bodde vi i en tvåa. Det hade innan bebisankomst: Kök-Sovrum-TVrum.
    Efter födseln blev det Kök-Sovrum-Leksaksaffär/Babyavdelningen på Kapahl Flört
     haha! Ja men det är ju exakt sådär jag ser det! Tyst När min kompis fick barn hade de bara en tvåa, ena hörnet av vardagsrummet var som en stor soptipp med leksaker haha! Så ja, jag ser det som ett rum att gömma undan allt så länge. ;)
  • Augustimamman

Sasse: kub är inget vanligt ul, har inte din bm informerat dig? De mäter nackspalten för att kunna ge dig en fingervisning om hur stor risken för kromosomavvikelser är. Att få titta på bebisen är inte huvudsyftet och ska ses som en bonus. Läs på innan så du är förberedd på eventuellt sämre siffror. Det är nog bra att veta vad det handlar om.

Svar på tråden Augustibebis 2012