Inlägg från: Augustimamman |Visa alla inlägg
  • Augustimamman

Augustibebis 2012

Berättade för mamma igår. Hon blev lite chockad haha. Men glad såklart. 
    Sen fick hon hjälpa mig att smussla med alkoholfritt vin under middagen. Tror de andra svalde det med hull och hår faktiskt. Ingen verkar misstänka något i alla fall. Men har två dagar kvar med familjen här...

Hoppas ni har en skön jul. Är i vecka 8 nu (7+2). Om knappt två veckor ska jag få titta in på knytet. Hoppas verkligen hjärtat slår för fulla muggar!! 

• Augustimamman

MariaOstling och Vippan: jag är i v 8 (7+3) och jag känner heller inte mycket alls. Växtvärk i magen kommer ich går men inte mycket mer. Är lite öm just i bröstvårtorna men inte resten av brösten. Vill slå ett slag för att det faktiskt är helt normalt att inte känna nånting. Jag känner flera som mådde kalas rakt igenom hela graviditeten. Don't worry girls! ;)

• Augustimamman

Baraen: välkommen hit! Skriv in dig på bf-listan i trådstarten! :)

Jag har börjat gå över i ett stadie där jag oroar mig för allt. Inte så mycket för missfall, mer för om jag fixar detta, vad ska mina klasskompisar tycka om att jag är på smällen, hur kommer pappa ta det, hur ska det gå med fk, kommer jag verkligen bli en bra mamma? Ja massa sånt... Märks det att detta är mitt första?! ;) känner mig jättekänslig för vad andra ska tycka av nån anledning. Varför bryr jag mig ens, det är ju vårt barn! Antar att detta också är normalt i detta hormonträsk...

• Augustimamman
    tesked83 skrev 2011-12-27 07:07:21 följande:
    Får jag fråga vad som är skillnaden mellan denna "nya" BF-lista och den gamla? I den gamla står det också BF, ålder, stad och vilket barn man är inne på. Känns rätt onödigt att ha två listor med exakt samma innehåll.
    Om det nu är någon skillnad (som jag missat), kan vi inte ordna en ny tråd som vi länkar till där uppe precis som den gamla. Rätt jobbigt att ha en sådan här lista i själva tråden när denna kommer bli betydligt längre.
    Tycker också det är bra som det är med en egen tråd till BF-listan! 
  • Augustimamman
    Saftmedbulle skrev 2011-12-27 15:29:37 följande:
    Fast vi som inte skriver kanske läser ändå? Så är det för mig  i alla fall. Det skrivs så himla mycket, så man hinner kanske inte kommentera allt? Eller är det bara jag? Står gärna kvar i BF-listan, men kommenterar i tråden när jag har tid och lust...
    Jag tror hon menade att de som inte alls är aktiva i tråden längre. Tycker väl vi kan ha en ny lista om ni vill det men tycker egentligen inte det spelar så stor roll. Är inte inne i den och lusläser när folks BF är i alla fall, bara ifall det är någon speciell jag undrar över. 

LundinEk: Vad är det för bildtråd? Du får gärna länka.

• Augustimamman

Usch jag har senaste dagarna blivit helt finnig! Jag som aldrig har problem med det annars. Nån mer? Är det övergående?

• Augustimamman

Ja det e grymt irriterande! Känner mig som 14 igen! ;)

Idag var det släktträff på mannens sida. Min mage är sååå svullen! Försökte dra in den men inbillade mig hela kvällen att alla stirrade. Undrar hur mycket som bara är i mitt huvud... Längtar tills vi ska berätta men det är en månad till.

• Augustimamman

Jag gillar inte heller händerna! Dock tror jag de som tafsar på magarna bara vill visa lite glädje för ens skull. De tänker nog inte på att det kan va obekvämt. Speciellt när det e så tidigt tror jag ju inte att de förvänta sig känna bebisen, nä jag tror mer det är en vänlig gest men möjligen utan eftertanke.
    Jag har bara fått mammas hand på magen hittills å det står jag väl ut med men jag kommer nog säga till att jag inte vill bli klämd på.

• Augustimamman

Vad menar du? Att du vill testa hela tiden? :) eftersom jag inte känner nåt alls å inte gjort det på hela tiden känner jag då och då ett need efter nya test. Fast nu har jag bestämt mig för att allt är bra tills motsatsen är bevisad så det blir minsann inget mer testande. Har gjort tre st hittills.

• Augustimamman

05091112: ja du ja haha! :D kommer aldrig ihåg alla dina siffror å på iphone kan man ju inte copy/pastea. 20 st?! Och jag som tyckte mitt tredje var en överdrift haha! Ska du på vul imorgon? Jag ska på vul om en vecka, nedräkning!! :)

Svar på tråden Augustibebis 2012