Augustibebis 2012
Nyköpingsbo: sa de förresten varför det blödit?
Nyköpingsbo: sa de förresten varför det blödit?
Jag tog cellprover i våras så hoppas jag slipper!
Som nån annan så har jag märkt att jag inte är så sugen på sött. Är annars barnsligt förtjust i glass men igår var det inte alls så där gott som vanligt, åt även en bit princesstårta idag som bara var kvalmigt. Godis går också bort och faktiskt så har intresset för apelsiner svalnat. Har varit tokig i det ett tag nu men tycker mer och mer att det smakar saft istället för fräscht. Är däremot sugen på fettig mat och chips, fast har lyckats hålla mig hittills. :)
Lever läste jag att man ska undvika för det var tydligen dåligt för barnet. Dock skulle pastej vara ok för det innehöll inte så mycket lever, men då undrar jag om det är bra att äta det? Har iaf en burk hemma så tänker minsann ha slut på den.
Ska nog skriva en lista idag på vad som får ätas och inte... Inte-listan börjar ju bli lååång!
Saknar förresten att bada. Vågar inte, är rädd för att värmen ska påvetka. Jag som älskar att bada! Men får det bara va fesljummet vatten kan det lika gärna va...
Jag har läst rätt mycket om varma bad och det finns en del studier som visar att det kan öka missfallsrisken. T.o.m. min gravidapp avråder från det. Vet inte hur mycket man ska ta det på allvar men med det i tanken kan jag ändå inte slappna av i badet så nu avstår jag helt.
Ojdå , ja i USA är väl allt livsfarligt så de ska slipoa bli stämda. Babycenters app säger mest att man ska tänka på att inte bada i för hög temperatur. Deras råd är att man ska kunna sänka ner sig direkt i badet utan att behöva göra det steg för steg för då är det för varmt.
Som sagt, tänkte skriva en lista på vad jag inte borde äta och sånt jag borde äta mer av. Nån som har tips på en redan existerande lista eller nån sida där man kan läsa lite mer, förutom livsmedelsverkets sida...
Välkommen Marmite!!
Haha kan ju inte du hjälpa men isch va det vände i magen när jag tänkte på just Marmite haha! Mamma bor i London och det är standardvara i henne och hennes mans skafferi.
Jo vi har fortfarande sex men jag är faktiskt inte lika sugen längre.
Nån mer som har svårt att sova om nätterna? Jag har svårt att somna och sen vaknar jag en eller två gånger om nätterna och har svårt att somna om.
Nu ska jag ge mig iväg till skolan, ska va där i åtta timmar idag. JIPPI. :/ Har blivit så bortklenad med våra annars tre timmars föreläsningar. Nu ska allt tryckas in innan jul så har skola till halv sju ikväll. Kommer va helt slut. ÄR redan helt slut...
Jag har inte riktigt fattat, är NUPP samma som KUB? Man gör väl NUPP först för att sedan eventuellt göra KUB eller? Det vill jag i alla fall definitivt göra. Ska man säga till om det på hälsosamtalet redan?
Nu har mina bröst börjat ömma, det har de inte gjort innan. Är glad för de få symptom jag får, känner mej lite mer gravid då. :) Är också väääldigt trött! Fast med mina sjukdomar så är jag trött i perioder så är inte helt säker på att det har med graviditeten att göra.
Vet heller inte om jag inbillar mig men känns som mina jeans som annars är lite för stora börjar knipa åt i midjan. De är fortfarande lite pösiga i övrigt men just i midjan sitter de tajt. Ska man verkligen behöva köpa gravidbyxor redan i vecka sex?! Känns ju lite väl tidigt...
BF lista, jag börjar här så får ni andra kopiera och lägga in er. Tänk på att lägga in er i datumföljd så blir det lättare att följa :) ..
Poison82 BF 18/8 2012 Andra barnet