-
Tycker också det känns lite som en hittepåförsäkring men å andra sidan så är jag inte så bra på det här med försäkringar...SälenCia skrev 2011-12-15 19:57:04 följande:Allvarligt. Behöver man gravidförsäkring? Känns som att det mesta borde täckas av hemförsäkringen. Någon som vet? -
Pisan1: Verkligen tråkigt att höra! Hoppas inte det är mf! :(
-
En tanke slog mig precis som jag inte funderat över innan...
Känner mig så orolig. Orolig för missfall och orolig över att bebisen inte är frisk. Så tänkte jag att man kommer oroa sig hela graviditeten över detta. ....och sen kommer man väl börja oroa sig över sitt barn och dess framtid när man väl står där med sin nyfödde.
Alltså; Det är NU man aldrig kommer sluta att oroa sig!!
Jobbigt läge att verkligen inse det... -
7879 och Lacey: så himla tråkigt att höra. Ta hand om er!
Randiga Rut: tack för infon! :) tänker inte heller teckna nåt.
Idag går jag in i v 7. Tiden går liiiite snabbare nu när den första jag-är-med-barn-chocken har lagt sig, har liksom kommit in i lunket lite mer och kan därmed sova lite bättre om nätterna också! -
Det här med att lyfta tunga saker, hur ska man tänka där? Var går gränsen och är det under en viss period man ska vara extra försiktig?
-
Jag har också dille på apelsiner! Fetaost och stark mat är också favoriter.oxle bo skrev 2011-12-16 21:20:03 följande:har ni fått något sug tjejer..
jag älskar apelsiner o äpplen!!!
kan inte äta godis o popcorn,åt det dagligen förut :-O
Däremot ratar jag allt sött (förutom apelsinerna dådå) som godis, glass, choklad och sånt. Det är ju bara välkommet i och för sig. :) -
Naimisen: jag läste att det finns både pastöriserad och opastöriserad fetaost varav den förstnämnda är ok för gravida.
Själv sörjer jag att man inte får äta chevre, min favorit. -
Såhär säger Livsmedelsverket om julbord... www.slv.se/sv/Fragor--svar/Fragor-och-svar/Mat-vid-graviditet/Kan-jag-ata-julbord-nar-jag-ar-gravid/Poison82 skrev 2011-12-17 09:22:28 följande:Någon som med klartext vill berätta för mig vad jag ska unvika på julbordet? Om jag fattat rätt så får jag låta bli laxen då den är vakuumförpackad :( . Som ju råkar va min favorit -
Nähä, länken ville inte, jag provar igen...Augustimamman skrev 2011-12-17 10:27:36 följande:Såhär säger Livsmedelsverket om julbord... www.slv.se/sv/Fragor--svar/Frago r-och-svar/Mat-vid-graviditet/Kan-jag-ata-julbord- nar-jag-ar-gravid/
http://www.slv.se/sv/Fragor--svar/Fragor-och-svar/Mat-vid-graviditet/Kan-jag-ata-julbord-nar-jag-ar-gravid/ -
Jag mår oförskämt bra och det är min första graviditet så jag kan inte dela med mig av egna erfarenheter men det står i min gravidapp nu när jag gått in i v 7 att yrsel inte är ovanligt.strongenough skrev 2011-12-17 11:09:09 följande:Hejsan! Jag hänger på er. Jag har BF 5 Augusti.
Är det någon mer än jag som mår RIKTIGT dåligt? Jag är så yr att jag knappt kan stå upp och skakar. Vill kräkas dygnet runt. Minns illamåendet sen sonen men inte att jag hade sådan yrsel! Ska man kontakta vården eller bara stå ut?