Inlägg från: Augustimamman |Visa alla inlägg
  • Augustimamman

Augustibebis 2012

babylove89 skrev 2011-12-19 10:24:22 följande:
    Yees, augustibebis it is! 23 augusti har jag räknat ut än så länge... =)
    Välkommen och grattis! =)
    strongenough skrev 2011-12-19 11:04:57 följande:
    Hej alla!
    Jag va på VUL precis. Jag fick ett chockerande besked! Det är TVILLINGAR! Jag är så chockad att jag inte vet var jag ska bli av. Dem sa att det är därför jag mår så fruktansvärt dåligt. Dem såg ingen skiljevägg så ska dit om 2v igen. Hoppas verkligen där är en så dem inte trasslar in sig i varann!
     Wow va häftigt!! Min kompis fick tvillingar för ett och ett halvt år sen, två flickor. De är så otroligt härliga och underhållande! 

• Augustimamman

Har en skitdag idag.

Grejen är att jag inte känt mig speciellt gravid sedan jag plussade. Det verkar ju va en sån där känsla som andra gravida känner men man inte riktigt kan sätta fingret på vad det är som gör det. Men jag känner mej inte gravid. Har typ inga symptom alls. Har känt lite molande värk ibland och senaste dagarna har bröstvårtorna ömmat lite, men inte mycket och inte alls hela brösten som många skriver. Vårtgårdarna har inte mörknat, känner inget illamående alls.
    Jag har ett sug efter apelsiner men å andra sidan är jag ALLTID insnöad på nåt craving även som ogravid. Tröttare har jag varit senaste veckan men mina två sjukdomar gör mig också trött så det kan lika gärna vara det.

Är trött nu på att inte känna nåt. Oroar mig konstant för medicinerna jag tar och dessa två senaste nätterna vaknade jag med kraftiga mensliknande smärtor. I natt gjorde det så ont att jag var helt genomblöt av svett och när jag gick på toa kunde jag inte kissa, precis som om något blockade trots att jag var jättekissnödig. Har bara väntat på missfallet men än så länge inget blod. Skulle kunna vara tarmarna som spökar, tänker det just för att det kändes som något var i vägen för själva kissandet.

Känner mej så sjukt låg och opepp. Ska på hälsosamtal imorgon, ska böna och be om ett vul då. Måste få se ett hjärta. Känns ju inte som detta är på riktigt. 

• Augustimamman
    astro skrev 2011-12-19 12:01:15 följande:
    Tycker det låter som om du borde kolla upp urinblåsa och njurar snarare än att det är ett mf på gång. Min pappa fick "urinstämma" av morfin en gång, han beskrev det på ett sätt som låter mycket som det du beskrev här.

Hoppas du och din graviditet är ok. Kramar.
    Mmm kanske det fast jag gissar ändå på att det har med tarmarna att göra. Är ju så uppsvälld och när man ligger stilla blir det bara värre så tror det är därför det händer på natten. Får se hur det ter sig kommande nätter. Känns ju bara inte så bra att ha så himla ont där nere, man tror ju det värsta direkt. 

Känner mig lite bättre till mods nu. Min pojkvän muntrade upp mig lite.  
  • Augustimamman

Tack FruFoxy! Tror jag behöver höra om fler som inte känner nåt. Vet ju att det är normalt men hjärnan spökar väl med mig.

• Augustimamman
    Marmite skrev 2011-12-19 13:37:21 följande:

Gudars skymning som folk skriver, jag kommer aldrig hinna läsa ikapp! Hej alla nya! 

Idag är jag i 7+1 och börjar känna av det berömda illamåendet... Har inte kräkts än och hoppas att det förblir så! Känns rätt bra att  ha början av graviditeten såhär över jul för veckorna bara flyger fram ju. Första helgen i Februari går jag in i vecka 12 och det känns som att tiden kommer flyga fram tills dess :)

Hmmm borde du inte vara i v 15 första söndagen i februari ifall du är 7+1 idag? Kunde inte låta bli att reagera för jag är i v 7 nu och jag går in i v 14 på fre 3/2, då ska vi berätta för svärfar som fyller år den helgen. 
  • Augustimamman
    Värmeljuslyktan skrev 2011-12-19 14:20:24 följande:
    Fortfarande samma här. Känner mig inte speciellt gravid, glömmer nästan bort det ibland.. Brösten ömmar mindre och mindre. Har dock stickningar i magen ibland & är hungrig konstant. Men utöver det,  ingenting. Känns som en evighet tills man får reda på om det är något där inne!
    Önskar ju såklart att du kände dig gravid men skönt för mig i alla fall att höra att fler känner likadant. Jag ska tjata till mig ett vul imorgon tror jag. Fast kanske ska vi inte ropa hej än, rätt var det är kommer illamåendet med all sin kraft. :S Min kompis började inte må illa förrän v 9. Hoppas ju att jag slipper illamående helt men samtidigt så kanske det hade känts lite mer på riktigt då. 
    Nåja, nu ska jag sluta tänka negativt. Har i alla fall haft lite molvärk idag.  
  • Augustimamman
    trossan skrev 2011-12-19 14:39:34 följande:
    I vilken kalender kan ni gå in och titta på de här spännande sakerna?

En till fråga- vid vilken vecka är det man kan se ett hjärta slå på vul?

Om jag är 5+5 nu, är det helt meningslöst att tjata till sig ett vul denna vecka då för man kommer ändå bara se en tjock hinnsäck..? 
    Hjärtat börjar väl slå i v 6 men jag tror det är lite tidigt att kunna se det på vul. Vecka 7-8 tror jag de kan se det. Men jag är osäker på det.

Jag förstår inte riktigt din första fråga. Jag har räknat ut vilken vecka jag är eftersom jag vet min senaste mens och när jag hade ÄL sen e det ju bara att räkna i sin vanliga kalender. Men nåt jag är beroende av är mina gravidappar i iphonen. Har du en smartphone så kolla ifall du hittar några trevliga gravidappar, där får man dagligen eller varje ny vecka lite trevlig info om vad som pågår i magen. :) 
    Marmite skrev 2011-12-19 14:31:58 följande:
    Hm... skrev visst fel... :) Jag är i v 7 men det räknas ju 6+1. Kommer ta ett tag att lära sig det här tror jag...

Är det när man är i 2:a trimestern som missfallsrisken går ner jättemycket? Och det är när v.14 börjar? Eller är det i eller efter v 12?
     Då går både du å jag in i v 14 den helgen! :) 
    Efter 12 fullbordade veckor säger de att missfallsrisken sjunker med 65 %. Nåt att se fram emot i denna ovissa tid! 
  • Augustimamman

Snälla kan inte alla bara sluta diskutera Arbas situation? Oavsett min åsikt i det hela så börjar det bli lite drygt med den här pajkastningen i tråden. Kan vi inte försöka hålla en god stämning här istället?

• Augustimamman

MariaOstling: jag känner mig inte heller gravid. Har knappt några symptom å är i v 6+4. bröstvårtorna ömmar lite men det är väl allt. Ska på hälsosamtal om några timmar. Ska försöka tjata till mig ett vul då. Hade känts bra att se hjärtat ticka. Gjorde ett graviditetstest för en vecka sen å det var starkt fint plus iaf. Borde väl inte oroa mig eg, alla mår ju olika och inget är mer rätt än fel men man hade ju känt sig mer gravid med fler symptom...

• Augustimamman

Vägde mig precis. Är det helt onormalt att ha gått NER i vikt? Har inte mått illa eller så ens. Har gått ner 0,6 kg sen förra veckan... Obestämd Fast å andra sidan har den värsta gasmagen lagt sig, blir inte lika uppsvullen längre. Allt som allt har jag trots allt gått upp ett par hg sen jag fick reda på att jag är gravid.

Nu ska jag strax cykla iväg till hälsosamtalet, spännande! Sen packar jag mina väskor och drar till England över julen. Ska bli intressant att se om jag lyckas dölja detta hela julen, det tror jag knappast men ska försöka. Mamma ska få veta så hon kan hjälpa mig att smussla med alkoholfritt vin haha! Flört 

Svar på tråden Augustibebis 2012