trossan skrev 2011-12-19 14:39:34 följande:
I vilken kalender kan ni gå in och titta på de här spännande sakerna?
En till fråga- vid vilken vecka är det man kan se ett hjärta slå på vul?
Om jag är 5+5 nu, är det helt meningslöst att tjata till sig ett vul denna vecka då för man kommer ändå bara se en tjock hinnsäck..?
Hjärtat börjar väl slå i v 6 men jag tror det är lite tidigt att kunna se det på vul. Vecka 7-8 tror jag de kan se det. Men jag är osäker på det.
Jag förstår inte riktigt din första fråga. Jag har räknat ut vilken vecka jag är eftersom jag vet min senaste mens och när jag hade ÄL sen e det ju bara att räkna i sin vanliga kalender. Men nåt jag är beroende av är mina gravidappar i iphonen. Har du en smartphone så kolla ifall du hittar några trevliga gravidappar, där får man dagligen eller varje ny vecka lite trevlig info om vad som pågår i magen. :)
Marmite skrev 2011-12-19 14:31:58 följande:
Hm... skrev visst fel... :) Jag är i v 7 men det räknas ju 6+1. Kommer ta ett tag att lära sig det här tror jag...
Är det när man är i 2:a trimestern som missfallsrisken går ner jättemycket? Och det är när v.14 börjar? Eller är det i eller efter v 12?
Då går både du å jag in i v 14 den helgen! :)
Efter 12 fullbordade veckor säger de att missfallsrisken sjunker med 65 %. Nåt att se fram emot i denna ovissa tid!