-
Tycker iofs inte det blir mer klartext än så? Tycker det står precis vad som ska undvikas.Poison82 skrev 2011-12-17 11:59:55 följande:Jo, jag vet. Men jag undrade om någon visste i klartext vad man skulle låta bli. Där är så mycket om och men på den sidan -
Hejåhå: haha underbar tajming! :D
-
Jag opererade bort min sköldkörtel för ett par år sedan så jag tar levaxin. Ringde min läkare direkt när jag visste att jag var med barn. Han har dock inte hört av sig ännu om justeringar med medicinen... Tog prover i måndags.ellllen83 skrev 2011-12-17 14:48:46 följande:Ja, den historien gillar jag också, hejåhå! Har sett att det är fler som får vul under jul/nyår. Vad spännande det ska bli. På onsdag ska mina tsh och tpo antikroppar kollas upp, någon mer med spökande värden på dessa? -
Pisan1: Härligt att höra!! Grattis!!!

-
Anna S: förstår att det är jobbigt! Hoppas att det inte är mf! Kram
-
Grattis!!05091112 skrev 2011-12-18 11:06:43 följande:Goddag tjejer,
Tog detta igårkväll men håller mig lite sådär fram tills vi gjort VUL
Själv är jag studerande och bävar inför att ringa FK. Jag jobbade ett par år innan studierna och mit SGI ska baseras på den lönen jag hade då. Sen avslutade jag min anställning och började plugga ett par dagar senare. Fastän jag kollade tre gånger med FK ifall det var något jag behövde tänka på så sa de aldrig att det inte fick bli något "hål" mellan jobb och studier så nu är frågan ifall SGI blir lägsta á 180 kr om dagen eller ifall det ska baseras på gamla lönen. Jävla FK! Det finns en överlappningsperiod man ska kunna nyttja men det är en individuell bedömelse så jag får inte veta det förrän de börjar reda ut just mig, det kunde de inte svara på innan jag blev gravid. Hatar FK. Hade med dom att göra när jag opererades och var sjukskriven, rena skitbyråkratin... Ahhhg! :DAri Gold skrev 2011-12-18 11:21:02 följande:Har ni börjat tänka på det här med föräldrapenningen något ännu?
Jag funderar på att ringa FK och fråga lite saker, det är ju tidigt ännu men detta hör ju till en av de saker man måste planera i god tid.
Har tänkt gå upp i tid för att få högre SGI och spara pengar under våren så att jag kan ta ut nästan inga dagar första halvåret. Hm...gäller att vara sparsam.
-
Mamma060314: inte säkert men se till att vara inskriven på arbetsförmedlingen utan några glapp mellan jobben, det verkar vara A och O för att slippa lägsta. Allt kan falla på att det glappar en dag.
Hinner du jobba heltid sex månader då? Om du gör det och sedan genast skriver in dig som arbetssökande borde väl fp grundas på den lön du hade nu till våren. -
Känns givet för vår del att jag tar ut flesta dagarna. Jag pluggar så jag måste ju va hemma ett år för att kunba fortsätta där jag slutade. Min pojkvän har ett välbetalt jobb så med tanke på att jag studerar är vi ganska beroende av hans lön. Han har också ganska lätt för att flytta runt i sitt schema så han kan va ledig lite längre perioder.
Hade jag jobbat så hade vi delat lika, men det får bli med nästa plutt. -
Vad heter det nu, sockerbelastning? :) Hur som, gör alla det eller är det bara de som har anlag för diabetes? Skulle helst slippa, klarar inte av söta saker nu.
-
Mamma060314: jasså inte förrän då, va skönt! Nä har inga anlag för diabetes, tänkte om det e nåt alla gör.