• jguz

Augustibebis 2012

Sajmoon:
    Mina syskon heter Petter, Fredrik de är typ 29 år, Hanna som är 27, Adrian som är typ 24, Rasmus som är 20 och Linus som är runt 18.
    Mina kusiner heter Erika, Jonna och Linn.

Fast de alla är kanske för gamla för att du ska känna igen dem. ;)

• jguz

Jag hade mycket med mina tvillingar... Läkaren sa att så länge de inte gör ont är det ingen fara. Men börjar de göra ont så ska man prata med läkaren eller sin bm. Om jag inte minns helt fel, det är ändå 8 år sedan jag var gravid sist ;)

• jguz

Köpte sängen och madrassen på Ikea igår (den som det är erbjudande på)
    Är det för tidigt att skruva ihop den? Jag e ju såååå suuuugen... Haha... Min man tycker jag är knäpp.
    Men jag tänkte att där kan man ju sen förvara alla bebis saker man köper så länge... Hehe....

• jguz

Jag går in i vecka 16 i morgon.
    Jag har JÄTTE svårt att hitta hjärtljuden.
    Sist hittade jag dem preciiiiiis ovanför blygdbenet och jag var tvungen att vinkla den på ett speciellt sätt. Skulle räkna hjärtljuden och råkade röra dopplern lite och då försvann ljuden igen.
    Så va inte orolig, jag har oxå jätte svårt att hitta... Jag har moderkakan i framväggen och jag tror att det kan bidra.

• jguz

Aprilia1977:
    Prutt!!!! Jag vill ha sommar nuuuu!!! Jag hoppar gärna över våren oxå!

Ps. Prutten är inte till dig aprilia utan det var till snön ;)

Kram

• jguz

Namn va de ja....

Vi kommer från olika länder här hemma, jag är Svensk och min man är turk.
    För mig är det viktigt att våra barn har namn som funkar både här i Sverige och i Turkiet.

Våra tre pojkar heter Mikail, ilyas och Emre.
    Mikail är samma som Mikael (ängeln som finns i Bibeln och Koranen). Ilyas är samma namn som Elias. Emre tog vi för att vi tycker det är fint och lätt att uttala här i Sverige.
    De har även andranamn:
    Mikail Tekin
    Ilyas isak
    Emre Benyamin
    Alla namn är även turkiska... :)

Nu har vi slut på pojknamn... :( att komma på namn som passade i båda länder till våra två sista var så svårt att vi fick en påminnelse från Skatteverket om att vi måste skicka in namnen till dem.

Flicknamn har jag Miljoner på lager... Favoriterna är:
    Aylin
    Selin
    Isel (turkarna stavar det Izel)
    Selma
    Yasmin (men det heter min mans brorsdotter)
    Melissa

Får vi en pojke till får han heta Melissa, vi har inga fler pojknamn på lager och de säger ju att det där med genus är viktigt och på modet ;) haha... Stackars pojke... Hehe...

• jguz

Min livmoderkant är precis vid naveln.
    Jag är i vecka 15+3 idag.

• jguz

Ähh...använder min iPad och hade mitt anonyma konto inloggad. Tänkte inte på det... Så jannonym det var jag ;)

• jguz

Jag börjar bli orolig.

Väntar min fjärde, min tredje graviditet.

Är i vecka 16+4 idag.

Jag har inte känt av min bebis något alls ännu!! Det verkar som att alla har känt sina kottar för flera veckor sedan. :(
    Jag tycker att jag borde ha känt lite i alla fall?

Är det någon här som inte har känt sin bebis ännu???

Svar på tråden Augustibebis 2012