• jguz

Augustibebis 2012

Nejje :(
    Tänker på dig strongenough!!!

Jag har oxå tvillingar men mina är Tvåäggs så någon TTS behövde jag aldrig oroa mig för. En av mina var dock liten för tiden när de föddes, han vägde bara 1920 gram och hans bror vägde 2840 kg.

När kg var gravid med mina hade jag kontakt med många andra tvillinggravida och tre av dem råkade ut för TTS, för två av dem fick det bra och för den tredje dog ena flickan efter födseln. De fick ta ut dem tidigare. Den som fick mycket blod var den som inte klarade sig.

Nu är det 8 år sedan jag väntade mina tvillingar och jag kan tänka mig att mycket har hänt inom det här området. De tjejerna som jag kände då fick tex inte alternativet att åka till Danmark och bränna blodkärl. Så det verkar ju vara något nytt.

Lycka till nu gumman!!!

(((((styrke kramar)))))

• jguz

Pixel3:
    Nej va hemskt!!!
    Fick du inte mer information om vad det innebär om det fattas en bit av kammaren? Läkarna är ju så duktiga på hjärtoperationer.

Hoppas att det inte är så allvarligt!

(((((styrke kramar)))))

• jguz

Man går väl till öf så mycket som man själv vill!!
    Varje dag om man tycker att det är roligt!!

Gick mycket till öf med min äldsta, med tvillingarna kände jag att jag inte hann.

Nu har vi flyttat så jag vet inte hur öf är här där vi bor men jag ska nog prova att gå dit :)

• jguz

Nu var mina killar nästan tre år när jag köpte vagnen. De är lika gamla så de turades om att sitt underst och det var SÄLLAN som båda satt i vagnen samtidigt (de var stora och gick mest). Hade den som "till och från förskolan-vagn. Jag skulle dock inte köpa den om jag hade en två åring och en nyfödd då jag inte gillar att bebisen ligger under det äldre syskonet.
    Jag hade i början en emmaljunga twin cerox men eftersom jag inte hade körkort på den tiden så tröttnade jag på min breda vagn som gjorde att jag aldrig kom på bussar osv. Så jag sålde den och köpte den andra när de var nästan tre... Jag älskade den :)

• jguz

Detgodalivet:
    Har ni oxå tre pojkar redan?
    Vi med :) tre gemensamma... Sen har min man en son sedan tidigare så han har fyra söner totalt.
    Håller tummarna för att allt är bra med er bebis först och främst, och sen även för att det är en liten tjej den här gången :)
    Vi får vänta till torsdag nästa vecka innan vi får veta... Olidlig väntan :/

Kramar Jenny

• jguz

Detgodalivet:
    Jag fick oxå fylla i det där pappret. Skrev nej på allt och det kändes nästan som att hon trodde att jag ljög. Jag har aldrig rökt, försökte men kunde aldrig ta halvbloss utan att dö.
    Dricker gör jag heller aldrig, har en pappa som e alkis och har aldrig gillar smaken och jag kan lixom inte dricka nått jag inte gillar ;)

Men i alla fall, så började bm ifrågasätta om jag aldrig dricker ett glas vin till maten eller skumpa på nyår, nej faktiskt inte, sa jag... Och hon tittade på mig med skeptiska ögon. Saken är att min man inte heller dricker eller röker... Trist att man måste förklara och försvara sig och att det inte räcker med ja och nej svar....

• jguz

Avis på er som känner sparkar... :(

Väntar mitt fjärde och går in i vecka 19 i morgon. Men har inte känt av en enda spark, inte ens fladder!!!

Fan att man ska oroa sig för sånt här...

Nästan så jag får sluta läsa här inne för jag blir bara orolig när alla andra har känt sina bebisar sen vecka 11 typ.

Sitter på loppis med min mamma.... Var skjutshjälp åt henne och klev upp redan 5:30. Så nu kan jag lika gärna sitta kvar. Väntar på att cafét öppnar och tänker starta dagen med ett nybakat wienerbröd... Tröstäta...? Jepp...!

• jguz

Avis på er som känner sparkar... :(

Väntar mitt fjärde och går in i vecka 19 i morgon. Men har inte känt av en enda spark, inte ens fladder!!!

Fan att man ska oroa sig för sånt här...

Nästan så jag får sluta läsa här inne för jag blir bara orolig när alla andra har känt sina bebisar sen vecka 11 typ.

Sitter på loppis med min mamma.... Var skjutshjälp åt henne och klev upp redan 5:30. Så nu kan jag lika gärna sitta kvar. Väntar på att cafét öppnar och tänker starta dagen med ett nybakat wienerbröd... Tröstäta...? Jepp...!

• jguz

Oj, det stod att mitt inlägg inte kunde skickas så jag klickade skicka igen. Inte meningen att spamma ;)

Svar på tråden Augustibebis 2012