• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ari Gold

Jag kan inte heler med logiken att man kan kosta på sig att vara okänslig mot någon man upplever som okänslig/dum. Andras handlingar och beteende är ju inget som kan användas som ursäkt för hur man agerar själv, annars blir det en ond spira av det hela.

Jag tycker det låter som en bra kompromiss att avslöja nyheten för släkten på julafton men att ha berättat för henne i god tid innan så att hon kan förbereda sig mentalt på det.

• Sandrina
    Novalina skrev 2011-12-19 14:50:03 följande:
    Tycker du verkligen att det är att sjunka till låg nivå genom att berätta om graviditeten på julafton?... Det har jag svårt att förstå.

Jag kan inte ansvara för hur hon tar det eg.
    Jag förstår inte varför ni diskuterar det här?!

Du verkar ändå ha bestämt dig hur du ska göra, då spelar det väl ingen roll vad andra tycker!?

Du vet själv bäst hur situationen är och om det är lämpligt att berätta eller inte.

En person som inte kan glädjas över någon annans graviditet spelar det nog ingen roll för om det är på julafton eller någon annan dag. Det tar nog lika hårt oavsett.
    Sen kan jag tycka att det är konstigt att man inte blir glad för sitt syskons skull.
    Och om dom nu redan bestämt sig för att adoptera så borde dom väl vara glada över det beslutet?!

Men som sagt, DU vet bäst själv, gå på det!
  • Drömmar och förhoppningar
    AE82 skrev 2011-12-19 15:19:59 följande:
    Det kommer små, små blodklumpar som är mindre än knappnålshuvuden. Tror inte det är nåt annat än blod. Vilken vecka var/är du i? Kramar
    Jag går in i åttonde veckan imorgon. Eller skulle ha gjort. Eller vad man ska säga. Kanske ska räkna mig gravid tills jag har fått det bekräftat...
  • strongenough
    any19877 skrev 2011-12-19 15:18:27 följande:
    Mamma060314: ja! Så jag kanske få en pojke och en tjej;) annars tycker jag att detta är underbart!!! Det ända jag oroar mig för är att jag har fortfarande bruna flyttningar men gyn sa att jag skulle inte oroa mig;) sj då?
    Nej dem såg ingen skiljevägg. Ska tillbaka den 4 Januari och kolla igen med en bättre maskin. Hoppas verkligen där är en skiljevägg! Är där inte det är de risk att dem snurrar in sig i varann. Kan ju va enäggs trotts en skiljevägg sa dem. Mina flytningar varade bara en timme ca så det kom väldigt lite. Har ni tvillingar i släkten? 
  • AnnaSv

Nu har vi bestämt oss för att vänta med att berätta för släkten till efter kub som är 30 januari. Jag kommer nog dock att berätta för min mamma och syster denna vecka..

• Poison82
    Novalina skrev 2011-12-19 14:50:03 följande:
    Tycker du verkligen att det är att sjunka till låg nivå genom att berätta om graviditeten på julafton?... Det har jag svårt att förstå.

Jag kan inte ansvara för hur hon tar det eg.
    Du fråga efter folks åsikter och det är min åsikt. Och alla andra har svarat dig samma sak, VÄNTA. Men du gör såklart som du vill
  • Sandrina
    Poison82 skrev 2011-12-19 16:16:43 följande:
    Du fråga efter folks åsikter och det är min åsikt. Och alla andra har svarat dig samma sak, VÄNTA. Men du gör såklart som du vill
    Typiskt kvinnligt! Vi vill egentligen inte ha andra åsikter och lösningar på problem, vi vill bara att någon annan ska säga det vi själva tänker!
  • natlup
    AnnaSv skrev 2011-12-19 16:07:24 följande:
    Nu har vi bestämt oss för att vänta med att berätta för släkten till efter kub som är 30 januari. Jag kommer nog dock att berätta för min mamma och syster denna vecka..
    Vad är ett KUB test`?
Svar på tråden Augustibebis 2012