• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • godisbit

Sommaren - jo, det är ju inte så att jag tycker bebis ska skynda sig i förtid... Men ändå fastnar jag i dumma jämförelser, både kompisar irl och många här i tråden (även förstföderskor har jag uppfattat det som) har fått olika tecken flera veckor innan bf på att kroppen gör sig redo. Antar att det är hormoner och allmän otålighet som spökar, men ändå känns det som att "alla andra" är så himla långt före och som att jag halkat efter i omgångar... Känns ju inte mindre så av att de flyttade bf 2 gånger så vi ju faktiskt siktar på bf 11 dagar senare än vad vi först trodde. Nu börjar jag intala mig själv att sikta ytterligare 10-14 dagar ännu längre fram för att ifall bebis låter vänta på sig...

Alltså, jag är helt klar över att det inte är ngn tävling och jag är egentligen både nöjd och glad så länge både jag och bebis mår bra. Det är ju inte så att dessa tankar håller mig vaken om nätterna, men ändå vill tankarna inte släppa taget... Knasig man är va?

• astro

Grattis alla ny-mammor

Jag har fått ett litet anfall av baby blues här, är deppig helt enkelt. Men alla småbarnen mår bra så allt som är riktigt viktigt är ok.

Vi var på BVC med Fiona idag och viktkurvan har nu vänt uppåt. Visste att den skulle göra det bara jag fick åka hem. Det ska f-n få amningen att fungera på BB där man inte får sova (listade ut med med alla blodsockerprover etc så var det ingenstans mer än 150 minuter ostörd sömn i ett sträck) och där bebin dessutom får tillägg och därmed tappar matlusten. Men nu äter hon som en liten gris.

• Roos26

Godisbit du är inte sist jag har oxå BF 5/9. Blev oxå fram flyttad på UL:P

• Ellenbmt

Tack för ert stöd ännu en gång!
    Katten- jag vill verkligen inte bli igångsatt.
    Sommaren- hjälper lixom inte å tjata på min bm då hon går efter "regler" osv... Nästa fredag får jag svepning, och som du med sa, ungefär 3 på tio fungerar det på... Sedan blir det igångsättning oavsett...
    Jag antar att det här är rätt vanliga känslor hos omföserskor med förhoppning om "samma som sist" lixom...

• mammsen
    Noli - Urs då det låter jobbigt! Man är ju så otroligt rädd om sina små, de är ju så späda och några hundra gram hit och dit kan göra en förälder riktigt orolig! Skönt att de tog din oro på allvar och kollade upp allt ordentligt. Hoppas att han får i sig lite och att vikten stiger snart! Jag vet att det inte är någon tröst och att din lille nog har gått ner mer än vanligt, men det är helt normalt att de tappar 200-300g i starten iallafall och sedan brukar det vända. 

Isaochbel - Oj det låter tufft! Då förstår jag att du vill att han ska komma ut därifrån! 180 är högt ju! Är det inga extrakontroller inbokade under dessa dagarna? Skönt åtminstonde att de känner att det är ett såpas stabilt läge att de inte beslutar om KS, det är ju endå en liten tröst! Förlossningsvården har många brister men när det gäller att rädda barn och mammors liv är vi en av de bästa länderna i världen! Och här tar man som alla redan vet det säkra före det osäkre :) Håller tummarna att lillen därinne mår bättre nu, att det blir igångsättning som planerat och att du och lillen får en bra förlossning :)

Sommaren12 - Jaha, Det är väll helt enkelt bara så att vi ser helt olika ut därnere då :P sedan när man är öppen 10 cm och tappen är helt platt så pekar den iallafall inte åt något håll och det är jag säker på ;) Hoppas att hinnsvepningen gjorde lite nytta, hur känner du dig? några spännande känningar?

Godisbit - Jag tror att ungefär lika många som fått innan augusti får efter augusti, statestiken menar ju tom att fler får efter så du kommer garanterat inte att vara ensam hela vägen! Med min första hade jag inte ett symphtom försen BF+3 och sedan föddes dottern i raketfart BF+5. Och jag menar värkligen INGA symphtom! Inte minsta lilla slem eller förvärk hade jag känt av. Nu har jag gått här och gnällt över alla jobbiga symptom hela tiden sedan v 28 i princip och ute är fortfarande ingen liten bebis. Iallafall! Jag garanterar dig att det finns fler kvar en bit in på september (Nu får inte alla hata mig för jag skriver så) jag är bara realistisk ;)

Astro - Härligt att ni kommit hem :) Konstigt att man aldrig kan få lugn och ro på en bb-avdelning när man vill vara ifred, men på en förlossningsavdelning när man vill ha stöd och sällskap då kan personalen skina med sin frånvaro :P  
  • trossan
    Challelotten skrev 2012-08-07 12:08:49 följande:
    Trossan: Jag la upp instruktionen och bilder på bild tråden ville inte lägga upp det här :0)     
    Ja jag såg det, och svarade där också.
    Tusen tack för hjälpen!!

• mammsen

Husmodern - Du kan mixa på många olika sätt 25%-100%, 1-7 dagar, Lägstanivådagarna (180kr/dag vid 100%)eller dina egna dagar som är baserade på din inkomst. Eller menade du sjukskrivning och föräldraledighet? Ja det går såklart med isåntfall.. Du kan ta ut olika dagar samma veckor och ha 100% ett par dagar och bara 50% några dagar till ex. 

• FruFoxy

Har haft kraftiga och rätt så regelbunda (runt 7 min) sammandragningar/förvärkar i 4 timmar och vips så lägger de av, vafaaabian! De blir kraftigare för varje dag så en förlossning kanske inte ligger så sablars långt bort i tiden ändå men jag börjar ju faktiskt tröttna på att bli lurad av kroppen hela tiden. Kom igen nu liksom, uuuuut med dig bebis!! 

Var hos bm idag och bebis är fortfarande fixerad, skönt! Järnvärdet låg på 102 så lite järntabletter ska jag väl försöka trycka i mig, det hade jag totalt glömt bort att äta. Fick en fin komplimang idag av henne också, jag såg tydligen mycket smalare ut i ansiktet. Eller är det magen som gör att man ser smalare ut på den övriga kroppen? Mitt nya cravings sen några veckor tillbaka är dock bubbelvatten (ramlösa, loka m.m.) och massor av frukt. Inte så konstigt att vågen stått still i 1-1,5 månad kanske?

Hoppas ni andra har det bra med era magar! 

• Husmodern

Bubbelvatten och jordgubbar är ju bäst:)!!

Oki är så mkt med föräldrapenningen om man vill vara hemma ett tag :) planerar att vara hemma ca 2,5 år..