• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12
    mammsen skrev 2012-08-07 15:05:26 följande:
    Sommaren12 - Det beror på hur stora fingrar hon har, hadde hon väldigt smala fingrar så kan det ha varit ca 2 cm men jag changsar på ca 3cm. Att tappen lutar bak än är inga prob. ofta är det för att barnet inte ligger så långt ner och har pressat på en längre tid. Min dotter var inte fixerad när jag kom till förlossningen och då hade jag en tapp som lutade bakåt. Men var mogen och hade öppnat mig lite endå. 4 timmar senare föddes hon :) Så det måste inte vara långt kvar för att tappen är bakåtlutad.
    Nja, så kan det nog också vara men inte i mitt fall enligt henne. Bebisen har varit fixerad sen de kollade första gången i v 32 men jag tror det är längre än så. Nu sa läkaren att huvudet låg så långt ner att det var svårt att mäta huvudet. Det blev mest suddigt på skärmen, trodde nästan hon skulle köra ner den där ultraljudsgrejen i grottan på mig så som hon höll på för att få fatt i en bra bild. Hon frågade om jag hade mycket ont mellan benen för att hon ligger väldigt lågt. Antar att tappen kan va tillbakalutad ändå då. Äsch ja, spelar väl ingen roll egentligen. 
  • godisbit

Har idag skjutsat USA-besöket till flyget och är nu för första gången på läänge ensam hemma. Känns faktiskt ovant  då sambon har haft semester 3 veckor och så har min kompis varit här 1½ vecka. Det föll sig så bra att min kompis ändå var på den här sidan atlanten och hade lite tid innan hon skulle börja jobba igen, så vi fick till ett besök. Tror det är 10 år sen hon var här senast och det är nog 6-7 år sen jag var över och hälsade på henne. Hon som är läkare hade ju hoppats att det skulle bli bebis under tiden hon var här, men så ville inte bebis =)

Var hos bm igår (35+5) och allt fortsätter se bra ut. Bebis var ju fixerad för 4 veckor sen, men för 2 veckor sen hade hon tydligen "hoppat upp" igen... bara för att nu vara fixerad på nytt. BM trodde inte att det skulle ändra sig mer nu. Nästa gång blir det vikt, blodsocker och hb också men den här gången var det bara sf (35 cm), blodtryck (110/80) och bebis hjärtljud (155) som hon kollade. Nästa gång är vår ordinarie bm tillbaka från semestern och då ska vi även skriva sammanfattningen av graviditeten. 

Känner ibland lite ilningar och tryck neråt men i övrigt är det inget som antyder att det är en bebis som någonsin tänker komma ut! Enstaka sammandragningar har jag haft i ett par veckor, men inget som är i närheten av att göra ont. 

Känns som det trillar in bebisar här så fort man blinkar - undrar om det kommer vara ngn mer kvar när bf närmar sig den 5/9? Borde kanske letat upp en septemberlista efter rul... men vill ju inte lämna den här listan!

På tal om bebisar - stort grattis till er som fått! Grizabella, Tant Ljusgrön och Mita 1973 (hoppas jag inte har missat ngn mer nu, har bara hunnit läsa lite sporadiskt nu när jag haft besök ).

• FruKå

EliHei, jaha har inte tänkt påt, tack :)

Ellenbmt, fy fan vad jobbigt :( ...

Bm idag sa att lillen inte är fixerad ÄN! Men hon var inte säker...hade en mycket hårdhänt tjej! Det var förhoppningsvis sista besöket. Blev ingen koll där nere. Sd kommer med jämna mellanrum och gör ont trots alvedon och varmt bad. Ska försöka sova nu ifall det blir värre i natt..,

• Sommaren12

Godisbit: Du har ju ändå en bit kvar, bebis är väl inte redo förrän v 37+0 har jag för mig? Så än behöver du ju inte känna av nåt. Och klart du ska hänga kvar i tråden! Förstår om det är trist att va sist men sen när alla har fått sina bebbar är vi nollställda tillsammans igen haha. ;)

• Ellenbmt

Usch! Gjorde ett ryck å storstädade huset.... Känner mig lite gladare. Men tårarna är betydligt närmre nu än vad de varit under hela graviditeten! Sjukt jobbigt.

Kram på er!!!

• Sommaren12
    Ellenbmt skrev 2012-08-07 17:17:13 följande:
    Usch! Gjorde ett ryck å storstädade huset.... Känner mig lite gladare. Men tårarna är betydligt närmre nu än vad de varit under hela graviditeten! Sjukt jobbigt.

Kram på er!!!
    Finns det ingen du kan prata med? Låter som du håller på att bli riktigt deppig, kan ju inte va bra! Kram!
    Blomsterfröna skrev 2012-08-07 16:56:42 följande:
    Sommaren- jag har ju ont mellan benen, e de för att hon ligger så långt ner då??
    Kanske. Fast hon menade  MYCKET ONT som i ONT OFTA, blev lite syftnadsfel där. Hon undrade om det ilade mycket och om jag hade mycket "obehag" mellan benen. ilar ju en del men inget jag besväras direkt av.

• Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-08-07 17:17:13 följande:

Kram på er!!!

Stor kram!!! Du är en hjältinna som pallat så mycket, men pusha inte dig själv för långt! Om du vill få igång det tycker jag du ska säga ifrån. Om du vill att det går den naturliga vägen så har jag inte så många råd men vi finns iaf här för dig.