• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Novalina
    natlup skrev 2011-12-19 16:55:51 följande:
    Nu vägar jag mellan att göra ett KUB test eller inte...  Vågar man det? Tänk om det inte blir så som man har tänkt sig? Vad gör man då? 
    Ja, visst är det ett jätesvårt etiskt beslut!! Foten i munnen

Jag och sambon ska på kub-info på ons, kaske blir klokare av det...*hoppas*

Jag får det gratis eftersom jag är 35 år.
  • Naimisen
    Hejåhå skrev 2011-12-19 17:39:19 följande:
    Naimisen: Vaddå, nu blev jag nyfiken!

Pisan: där i v 15 kon det en liten klump med levrat blod, typ stor som en ärta. Men jag hade inga magsmärtor.

Iframtiden: jag är också dötörstig hela tiden och jag tycker jag Bara dricker och dricker. Men det är nog mitt enda symptom än så länge i v 5.

Blev erbjuden en provanställning direkt på de företag jag jobbar på. Jag har sedan okt vart projektanställd via ett bemanningsföretag, och mitt kontrakt löper ut 31/1, nu kommer ja istället ha en provanställning tom maj med möjlighet till en tillsvidaretjänst efter de.

De innebär en löneökning och en helt annan trygghet. De känns otroligt bra och va inte alls va ja väntat mig, då detta är mitt första uppdrag sen jag va föräldraledig, och innan de pluggade jag.
  • Novalina
    Poison82 skrev 2011-12-19 17:23:03 följande:
    Fast när du först ställde frågan så framkom inte den infon ju. Jag står fast vid mitt råd, berätta tidigare. Jag förstår bara inte varför du frågar oss när du redan ändå har bestämt dig för att du kommer berätta det eftersom det är så uppenbart. Varför försöka övertala oss att du gör rätt?
    Jo, jag tror att jag allt skrev det i min fråga...

Jag försöker inte "övertala" er att jag gör rätt, och iaf minst en till i tråden förstod mitt resonemang och tyckte det va rätt att berätta... Så alla tycker uppenbarligen inte samma.
  • Novalina
    Naimisen skrev 2011-12-19 17:27:12 följande:
    Jag håller alla tummar och tår för er som fått blödningar!

Idag har jag fått helt fantastiska nyheter på jobbet och ett erbjudande som inte kunde komma lägligare.
    Känns så skönt!
    Nu längtar jag till mitt vul nästa tisdag.
    Grattis, va kul!!
  • Novalina
    Naimisen skrev 2011-12-19 17:46:46 följande:
    Jag tänker sluta diskutera detta nu, du har uppenbarligen bestämt dig.
    Och jag blir bara irriterad, jag är ledsen att jag inte kan ge dig de svar du vill ha.
    De är rätt uppenbart att du inte alls kan sätta dig in i deras situation.

Och oavsett om dom nu är inställda på adoption tar de flera år och är ytterligareeb lång utdragen process innan man ens får ett godkännande att adoptera. Sen kan de ta flera år att få ett barn.
    Jag har inga förväntningar alls på at du ska svara, jag svarade bara dej med mina känslor och tankar om det hela.

Hur kan du påstå att jag inte kan sätta mej in i deras situation? Vad vet du om det?

Jag har som sagt inga "empatistörningar", det handlar inte alls om det.

Och du behöver absolut inte svara mer, vem har sagt det?...

Jag vet att adoptioner är en utdragen och jobbig process, men det är väl inte mitt fel??!...
  • Poison82
    Novalina skrev 2011-12-19 17:57:28 följande:
    Jo, jag tror att jag allt skrev det i min fråga...

Jag försöker inte "övertala" er att jag gör rätt, och iaf minst en till i tråden förstod mitt resonemang och tyckte det va rätt att berätta... Så alla tycker uppenbarligen inte samma.
    En av tio men dit beslut var ju tagit. Var gång någon avrått dig har du kommenterat med en anledning till varför du ska strunta i hennes känslor, därav får jag uppfattningen om att du försöker övertala alla andra om att du gör rätt. Innerst inne vet du att det är okänsligt och dumt annars hade du inte ifrågasatt det.
    Men men, slutdiskuterat om detta för mig nu, känns inte lönt att lägga energi på att råda i denna fråga mera
  • fru Elle

Är med sugen på att göra VUL, vet inte om jag kan vänta till inskrivningen.

• villnu
    Naimisen skrev 2011-12-19 17:56:46 följande:
    Blev erbjuden en provanställning direkt på de företag jag jobbar på. Jag har sedan okt vart projektanställd via ett bemanningsföretag, och mitt kontrakt löper ut 31/1, nu kommer ja istället ha en provanställning tom maj med möjlighet till en tillsvidaretjänst efter de.
    De innebär en löneökning och en helt annan trygghet. De känns otroligt bra och va inte alls va ja väntat mig, då detta är mitt första uppdrag sen jag va föräldraledig, och innan de pluggade jag.
    Vad roligt!
    Du, hur länge har du varit projektanställd? Denna tid ska nämligen (om jag inte minns fel) räknas in i din provanställning, som max får vara 6 månader. Är inte 100 på att jag har rätt men fick detta beskrivet för mig när jag var i en liknande situation :)

GRATTIS! 
  • Augustimamman

Snälla kan inte alla bara sluta diskutera Arbas situation? Oavsett min åsikt i det hela så börjar det bli lite drygt med den här pajkastningen i tråden. Kan vi inte försöka hålla en god stämning här istället?

• TantLjusgrön

Vi har också varit på VUL nu och fick se ett litet hjärta picka! Oj så häftigt men väldigt svårt att förstå. Efter 1,5 års kamp med två missfall vågar jag nästan inte tro att det är sant.

Jag vet hur jobbigt det kan vara att höra alla runt omkring som blir gravida hela tiden, men samtidigt kan man inte skydda människor från verkligheten. Man kan dock tänka på hur man uttrycker sig för att inte såra någon i onödan.

Jag har berättat nu för alla, lite tidigt kanske 7+2 men när man sett ett hjärta är det ändå 90% chans att allt kommer gå vägen. Jag funderade först också på att göra något roligt av det i jul men kunde inte hålla mig längre :)

Svar på tråden Augustibebis 2012