• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Novalina
    iframtiden skrev 2011-12-19 11:04:45 följande:

Usch, har haft några symptomfria dagar efter veckor av extrem trötthet, hunger och lite illamående. Är i v9. Har ni haft symptom som försvunnit då?

sen är jag jättetörstig (på vatten), någon mer?

Har samma symtom som du, är i v.7+5.
  • Drömmar och förhoppningar
    Hejåhå skrev 2011-12-19 16:44:19 följande:
    Till er alla som blöder:
    Under min förra graviditet blödde jag under första bim:en och därefter en ganska kraftig blödning v 15. Den sistnämnda åkte jag till gynakuten och de kunde inte hitta orsaken till blödningen. Graviditeten tickade på och ut kom en frisk flicka.
    Men var det "bara" rent blod, eller var det klumpar också?
  • Novalina
    Liza1989 skrev 2011-12-19 16:29:36 följande:
    Jag tycker också att man bör ta hänsyn till ofrivilligt barnlösa. Jag tycker att det är ett själviskt beteende för de som har lätt att bli med barn att inte förstå dem som inte har det lika lätt. Det är en liten uppoffring för dig att inte skylta om graviditeten. Det är oändligt mycket svårare för den barnlösa att glädjas åt dem som får barn efter barn.

Men om man bortser från att någon kan bli sårad, så tycker jag att om man berättar på julafton är det ett fint minne, såvida graviditeten verkligen går bra. Men om det senare bli missfall, då kommer man minnas julen man berättade att man var med barn, men när det sedan inte blev något i alla fall. Att berätta på ett roligt sätt fungerar bara om allt går bra. Men ju fyndigare man har berättat om graviditeten, desto smärtsammare blir det sedan om det blir missfall.  
    Om jag ska va ärlig så tycker jag det är själviskt av de som är ofrivilligt barnlösa att inte kunna acceptera hur det kan va för andra.

Jag har som sagt inga som helst förväntningar på att de ska bli glada för vår skull (tyvärr). Och jag har nyss haft mf i v.8+1 i början av okt, så jag är mkt väl medveten om hur skört det är.

Om vi berättar det så gör vi det självklart på ett "lågmält" sätt och gör ingen stor grej av det hela, berättar om missfallet nyss och att det kan ske igen, så därför vill vi inte ta ut nåt i förskott eller prata mer om det. Så hade vi tänkt framföra det, eftersom det ju redan är så uppenbart att jag är gravid och jag kommer tacka nej till all alkohol, vilket inte är likt mej som sagt.
  • Novalina
    Liza1989 skrev 2011-12-19 16:34:47 följande:
    Hennes barnlöshet är väl värre än att du kanske borde avstå från att berätta på julafton? Jämför det!
    Jag förstår inte riktigt hur du resonerar faktiskt om jag ska va ärlig?... Jag har som sagt empati och förståelse, men eftersom graviditeten ju är så uppenbar, så är det ju nästan skrattretande löjligt att inte berätta det liksom...
  • Novalina
    Naimisen skrev 2011-12-19 13:37:04 följande:
    Grattis till alla lyckade vul och tvillingarna!
    Instämmer, va roligt för er!! Drömmer
  • ztrit

Imorgon ska jag och sambon på inskrivning. Det ska bli roligt. Annars mår jag dåligt nästan hela tiden. Imorse kräktes jag inte iallafall, kanske för att jag åt lite kräm vid 6-tiden. Man får ju experimentera.

Är less på att tycka allt känns besvärligt (pga av illamåendet och olustkänslorna som följer med det). Jag känner mig inte som mig själv och det är jobbigt. För en bra sak, men jag vet ju inte om det är på riktigt ännu.

• Saftmedbulle
    ztrit skrev 2011-12-19 17:11:50 följande:
    Imorgon ska jag och sambon på inskrivning. Det ska bli roligt. Annars mår jag dåligt nästan hela tiden. Imorse kräktes jag inte iallafall, kanske för att jag åt lite kräm vid 6-tiden. Man får ju experimentera.

Är less på att tycka allt känns besvärligt (pga av illamåendet och olustkänslorna som följer med det). Jag känner mig inte som mig själv och det är jobbigt. För en bra sak, men jag vet ju inte om det är på riktigt ännu.
    Vilken vecka är du i?
  • Poison82
    Novalina skrev 2011-12-19 17:07:01 följande:
    Jag förstår inte riktigt hur du resonerar faktiskt om jag ska va ärlig?... Jag har som sagt empati och förståelse, men eftersom graviditeten ju är så uppenbar, så är det ju nästan skrattretande löjligt att inte berätta det liksom...
    Fast när du först ställde frågan så framkom inte den infon ju. Jag står fast vid mitt råd, berätta tidigare. Jag förstår bara inte varför du frågar oss när du redan ändå har bestämt dig för att du kommer berätta det eftersom det är så uppenbart. Varför försöka övertala oss att du gör rätt?
  • Naimisen

Jag håller alla tummar och tår för er som fått blödningar!

Idag har jag fått helt fantastiska nyheter på jobbet och ett erbjudande som inte kunde komma lägligare.

Känns så skönt!

Nu längtar jag till mitt vul nästa tisdag.

• Novalina
    Drömmar och förhoppningar skrev 2011-12-19 14:33:28 följande:
    Åh, tack, detsamma till dig! <3 Så länge det inte kommer klumpar behöver du nog inte vara orolig. I torsdags kväll blödde jag jättemycket, kom några blodklumpar men inga andra konstigheter, och i lördags såg jag det pickande hjärtat. Men nu känner jag mig säker, tyvärr...
    Jag är ledsen för din skull... Skäms ((Styrkekram))
Svar på tråden Augustibebis 2012