• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Liza1989

Jag tycker också att man bör ta hänsyn till ofrivilligt barnlösa. Jag tycker att det är ett själviskt beteende för de som har lätt att bli med barn att inte förstå dem som inte har det lika lätt. Det är en liten uppoffring för dig att inte skylta om graviditeten. Det är oändligt mycket svårare för den barnlösa att glädjas åt dem som får barn efter barn.

Men om man bortser från att någon kan bli sårad, så tycker jag att om man berättar på julafton är det ett fint minne, såvida graviditeten verkligen går bra. Men om det senare bli missfall, då kommer man minnas julen man berättade att man var med barn, men när det sedan inte blev något i alla fall. Att berätta på ett roligt sätt fungerar bara om allt går bra. Men ju fyndigare man har berättat om graviditeten, desto smärtsammare blir det sedan om det blir missfall.  

• Saftmedbulle
    FruFoxy skrev 2011-12-19 12:23:59 följande:
    Det är så mycket som skrivs så det är en aning svårt att hänga med.

Har precis kommit hem från mina föräldrar, hjälp dem städat inför julen. Att stå med värsta illamåendet och dammsuga samtidigt som man ska vara som vanligt för att inte avslöja är inte lätt. Rusade hem och fixade några minitubs med tacosås och tacoost. Nu mår jag bättre!

Många som skulle på vul idag om jag inte såg fel, hoppas det går bra för alla er! Ska nog läsa lite mer noggrant i tråden nu.. 
    Ja... jag är oxå totally lost... mycket text blir det. Grattis i alla fall till er som haft lyckade VUL och tvillingar, ser man på!
  • Liza1989

Hennes barnlöshet är väl värre än att du kanske borde avstå från att berätta på julafton? Jämför det!

• FruFoxy

Åh, nej inte en till med blödning!  Ari gold och alla er andra, jag hoppas innerligt att det går bra för er alla!

• Saftmedbulle
    Ari Gold skrev 2011-12-19 15:37:58 följande:
    Jag kan inte heler med logiken att man kan kosta på sig att vara okänslig mot någon man upplever som okänslig/dum. Andras handlingar och beteende är ju inget som kan användas som ursäkt för hur man agerar själv, annars blir det en ond spira av det hela.

Jag tycker det låter som en bra kompromiss att avslöja nyheten för släkten på julafton men att ha berättat för henne i god tid innan så att hon kan förbereda sig mentalt på det.
    Håller med! I hennes kläder hade jag uppskattat att få bli mentalt förberedd. Annars kan det förstöra julstämningen för alla... lite hänsyn skadar ju inte ;) Lycka till Arba (det löser sig säkert)!
  • Naimisen
    Sandrina skrev 2011-12-19 16:20:32 följande:
    Typiskt kvinnligt! Vi vill egentligen inte ha andra åsikter och lösningar på problem, vi vill bara att någon annan ska säga det vi själva tänker!

Helt sant, om man inte klara av att ta till sig att andra tycker annorlunda behöver man inte fråga. Framförallt inte om man redan bestämt sig.
  • Hejåhå

Till er alla som blöder:
    Under min förra graviditet blödde jag under första bim:en och därefter en ganska kraftig blödning v 15. Den sistnämnda åkte jag till gynakuten och de kunde inte hitta orsaken till blödningen. Graviditeten tickade på och ut kom en frisk flicka.

• any19877

Mamma060514: inga tvillingar i släkten... Vet inte hur det blev så, är jätte chockad! Hoppas verkligen att allt är bra med fina tvillingar;) jag ska på ul den 10 jan och då ska han kolla bättre för idag var jag bara i v 5+5 och den 10 kommer jag vara i v 8+6! vilken vecka sa du du var? Bor du i Stockholm? Kram

• natlup

Nu vägar jag mellan att göra ett KUB test eller inte...  Vågar man det? Tänk om det inte blir så som man har tänkt sig? Vad gör man då? 

Svar på tråden Augustibebis 2012