• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Tjockisbullen: Usch era stackare! :( Alla styrkekramar till er och hoppas det går bra på sjukan. Tråkigt att det ska börja sådär.

Godisbit: Du behöver inte förklara nåt, jag förstår precis vad du menar! Man blir ohjälpligt lite stressad över andras framsteg.

Mammsen: Ja vi gör väl det. Inga direkt känningar än. Har haft ordentligt jobbiga sammandragningar hela eftermiddagen, men inte som gör ont, de är bara jobbiga. Det hade jag igår också så vet inte heller om det är pga hinnsvepningen. Jag tror inte det kommer hjälpa, eller jag vågar liksom inte hoppas. Men lite spännande är det såklart. :)

Nu ni, har jag sytt sex stycken underlakan till vagnen/moseskorgen! Skönt, blev vi av med den kvällen och det är snart ny dag full av förhoppningar HAHA! 

• FruFoxy

FruKå:
    Det är grymt irriterande! Speciellt när de varit såhär sen flera dagar tillbaka, morr! Fördelen är väl att de förhoppningsvis gör någon nytta än att bara spela en ett spratt Jag hoppas vår lilla kommer imorgon, 120808. Känns som ett bra datum! 
    Hoppas det sätter igång för dig på allvar snart! 

Moha81:
    Grattis! 

• Makkinje

Hmm, ingen bebis idag heller. Ska till bm i morgon, är då bf+5 tänkte man kanske kan kolla med henne om man kan få en hinnsvepning? Men frågan är om hon vill det, känns som jag kommer vara gravid för alltid!

• Sommaren12
    Makkinje skrev 2012-08-07 21:18:14 följande:
    Hmm, ingen bebis idag heller. Ska till bm i morgon, är då bf+5 tänkte man kanske kan kolla med henne om man kan få en hinnsvepning? Men frågan är om hon vill det, känns som jag kommer vara gravid för alltid!
    Fråga snällt kan man alltid göra. Det verkar vara en fråga om generositet har jag förstått. En del är givmilda, andra inte. 
  • 7eHimlen

AAAAAAAJ! Fick precis en SD samtidigt som lilleman typ gör nån sorts vändning i magen, INTE skönt alls! Alltså, jag vill ha ont, men av rätt anledning liksom!! :P 

Tjockisbullen - vilken mardröm, hoppas han blir fris snabbt igen!!

Maho - GRATTIS!!!! :D

Besök t BM imorgon, som så många av er andra. Hon ska absolut få kolla hur det ser ut, måtte det ha hänt NÅNTING iaf!! ;D 

• Kampis

All styrka till er Tjockisbullen, ingen kul start på nya livet för lillkillen =(

Imorn ska jag till bm. När jag frågade henne sist om hinnsvepning sa hon att de inte gör det förrän v 41, men eftersom jag fick en på förlossningen i torsdags för att auroraskötersan inte tyckte att jag behövde gå över funderar jag på att fråga henne om en ny.. om inte hon gör det skulle jag ringa till förlossningen och boka tid för en ny, men det känns ju lite onödigt att åka 6 mil enkel resa för nåt som tar 5 minuter när jag lika gärna kan få en där...   

• Makkinje
    Sommaren12 skrev 2012-08-07 21:28:27 följande:
    Fråga snällt kan man alltid göra. Det verkar vara en fråga om generositet har jag förstått. En del är givmilda, andra inte. 
    Nej en del verkar få det, men samtidigt så finns ju risken att man bara får en massa pinvärkar av det så det är väl klart därför vissa barnmorskor är lite mer försiktiga med det. Men hoppas min barnmorska vill göra det ändå, känns som att det är värt risken.