• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-08-07 23:31:50 följande:
    Är det bara jag eller är vi fler med karpaltunnelsyndrom?

Jag vet inte, men efter förlossningen var min vänstra pekfingertopp helt avdomnad. Nu har känseln börjat komma tillbaka, men fingret känns fortfarande halvsovande. Kan det bero på karpaltunnelsyndrom?
  • godisbit

Inte bara du Ellenbmt... Har tid till arbetsterapeut imorron för att få skenor. För mig hänger det väldigt mkt ihop med värme/svullnad, men i söndags funkade verkligen inte högerhanden. Pirrar, sticker, gör ont och är fumlig och kraftlös när det slår till som värst. Kunde inte ens öppna en dörr utan att det gjorde ont och att öppna en glasburk eller saftflaska var bara att glömma! Som tur är har jag det inte lika mkt hela tiden, och förhoppningsvis funkar de där skenorna jag ska få imorgon!

Har du hittat ngt som lindrar eller hjälper?

• LindaPernilla

Vad många som ska till BM imorgon Ni som vill bli undersökta, skriv hur det gick efter besöket! Ska oxå be om att få bli undersökt. Vill så gärna veta om det hänt något

• tjockisbullen

Tack alla - ni är fina!!!!
    Nu är familjen samlad på ett familjerum så vi ska försöka sova, vi har varit med lille Nelson nu på kvällen och han är lite piggare och har inte haft fler andninsuppehåll under kvällen iaf. Så imorn kanske vi får byta avd till bima.
    Kram till alla o grattis till nya bebisar som kommit - hinner tyvärr inte läsa ikapp allt nu när läget är som det är!!!  

• Sommaren12
    LiJon skrev 2012-08-07 23:22:13 följande:
    Tjockisbullen; Usch vad jobbigt, hoppas lillkillen kryar på sig snabbt!

Hörrni andra som har svällda ben och fötter, idag har mina varit extremt svällda. Har varit hos svärföräldrarna nu under kvällen och när vi skulle åka hem fick jag verkligen inte på mig skorna, så jag gick barfota ut till bilen. Nu sen vi kom hem har jag haft benen i högläge i mannens knä men det ena somnar liksom, det pirrar i foten och även i armen på samma sida. Är det nån som känt av liknande? Tänker mest om man bör oroa sig, om man ska ringa in eller om det är normalt, just såhär svälld har jag inte varit förut.   
    Jag har bara ett par gamla sandaler jag kan ha. Får inte i fötterna i några andra skor. Här om dagen fick jag knappt på mig sandalerna heller. Fötterna vällde ut i mellan remmarna. Men det är enda gången. Har inte känt nåt annat lustigt förutom att det sticker/kliar under fötterna ibland på kvällen.
  • Bellatrixx

Den 7/8 20.51 kom vår fina Luna till världen, 49cm lång och vägde 3475g. Alla mår bra och ska försöka vila lite nu.. Värkarna satte igång kl 7 imorse och vi kom in vid 12, jättebra människor vi var med.

• Aprilia1977

Bellatrixx: Grattis till er lilla juvel!

ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • Aprilia1977

Jaha, ja då är det bf för mig i morgon. Känns superkonstigt att bebisen egentligen ska komma i morgon, men tror tyvärr att det lär dröja 10 dagar! Vi får se. Är gräsänkling, så korsar mina ben tills mannen kommer hem.

• Aprilia1977
    Maho81 skrev 2012-08-07 20:46:10 följande:
    I morse kom vår lilla prins till världen, han är 49 cm och väger 3460g =)

Grattis till er lille plutt!