• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Frukå och sandrada- hejjar på er!!

Katten- kan säkert vara det, jag har tokont i båda händerna och min bm viftade bara bort det....
    Godisbit- samma här, sambon får öppna vissa grejer på morgonen, tex tandkrämen och juicen... Suck.

Grattis bellatrix!! Vilket vackert namn!

• Ellenbmt

Igårkväll hade jag tunga sd heeeela kvällen från sex till jag somnade runt tolv. Vi körde en färdknäpp med, fick några under natten som jag vaknade av men inga som jag skulle kalla värkar... Sitter nu med öm mage och vet i fasen... Känns som att jag blev trött av igår och nu helt plöttsligt känner mig lite o-redo....

• A R

Grattis till alla nya bebisar som kommit!!!

Tjockisbullen, hoppas det går bra med lilla Nelson och att ni får komma hem snart igen. Kram!

EllenBMT, förstår din frustration och hoppas du står på tur (bara du fått vila lite efter natten sd).

Godisbit, vi har bara sex dagar mellan oss så jag hänger kvar med dig ; ) 

Jag hade omfödersketräff inbokad idag men igår ringde min bm och sa att alla andra avbokat så den blev inställd.
    Så himla trist. Men, men får hitta på något annat skoj istället och göra något bra av dagen. Vi är ett gäng tjejer som kör den gamla klassiska stickjuntan och i kväll är det hemma hos mig och det ser jag fram mot. Hoppas hinna färdigt med ännu en bebiströja innan lillen anländer. 

Jag tycker det är jätteintressant att läsa om era förlossningar, hur det startade och hur ni och era små bebisar mår.
    Känns som en bra förberedelse för en själv, fortsätt gärna med det : ) 

• Albasmamma

Tjockisbullen: tänker på er! skickar styrkekramar

Bellatrixx: grattis till tösen, vilket fint namn!

Ellenbmt: hoppas verkligen att du står på tur nu, kram!   

• ErikaJohanna

EllenBmt-jag har karpaltunnelsyndrom o har haft sen typ v20-25.. Konstant domnad i fingrarna o ibland delar av händerna o det blir värre om jag gör nåt statiskt som bära nånting eller hålla i bestick osv.. Har fått skenor som jag använder så mkt som möjligt även sover med. Går förhoppnings över efter förlossning!

Grattis till alla bebisar i tråden!

Jag har tre veckor kvar o har inga känningar än förutom molvärk som kraftig mensvärk dom senaste tre kvällarna. Har tagit ett par Alvedon när det sätter in.

• Stövelkatten

Någon av er som har sträckt magmusklerna efter förlossning? Övre vänster sida av min mage svider till och bränner vid vissa rörelser, trots att jag varit så försiktig med ansträngning. Är det något man bör kolla upp eller ska tiden läka ut det?

• NiniMe

Hej tjejer Tyvärr hinner man knappt vara här inne och läsa längre, men jag tänker på er alla som väntar på den stora dagen Hjärta

Vår lilla Smilla har det bra, hon sover mest hela tiden tycker jag hahaha, hon har dock lite orolig och skrikig vissa timmar under dygnets gång men inget jag e orolig för, dock väljer hon dessa timmar oftast på natten haha så dom gånger hon har tjoat på har det varit mellan ca 02-04..
    Annars äter hon ca var 3-4 timme och där e GOTT om mjölk i mina titts...
    Ska dock testa att utesluta kaffet eftersom jag tror hon får lite magknip av det... Dock har jag inte druckit några mängder eller starkt kaffe men igår drack jag lite mer än vad jag brukar och hon var orolig inatt så jag får se Hjärta

Skickar en MASSA krya på dig till lille Nelson

Ja och nu är mannen iväg och tittar på en ny bil, vi får inte plats i vår volvo v.50, så nu blir det en minibuss av något slag...

• Makkinje

Grattis Bellatrixx!

BM kl halv tolv och tänkte jag skulle fråga lite snällt om en hinnsvepning, fick för mig när jag väntade min första dotter som fungerade nästan direkt på mig. Men samtidigt blir jag lite nervös att hon ska neka mig det och då kommer jag bli jätte besviken. Vet inte om dom har några riktlinjer om hur lång över BF man ska vara innan man kan få det, men jag är ju iaf BF+5 idag! Så håll tummarna för mig nu tjejer Glad

• mammsen
    Godmorgonmedelande A la Mammsen

BM besök
    - Jag har hitills gått med 3 veckors mellanrum men nu ska jag gå 1gång/vecka från förra veckan (37), hur går ni andra nu? Tänkte det kanske är därför det är så många som har tid sammtidigt nu :P

Husmodern - Vill du vara hemma på heltid så länge? Då hade jag nog blandat välbetalda och lägstanivå dagar och tarit ut halva dagar 5-6 dagar/vecka och 1-2 heldagar/vecka. Då lär det ju räcka i ca 2½år, tar man ut heltid så räcker ju dagarna ca 1.5år (med lägstanivådagarna). Eller bara ta ut 1 heldag i veckan i vanliga fall och 2-3 heldagar/vecka om man ska på semester eller om det är julafton eller dylikt. Och som jag helt glömt men det goda livet påminde om, kolla hur det fungerar med vårdnadsbidrag i din kommun, vilka åldersgränser som gäller och hur många föräldradagar man får ha kvar. Då får man ca 3000kr/mån om man inte utnyttjar komunal förskola under perioden. 

Linomino - Hej! Så roligt att du följt tråden och kikar fram nu! Du är inte sist ut, vi har några tuffingar som väntar några dagar in i september med eftersom de blev flyttade på RUL:et. Jobbig graviditet? Tråkigt :/ Men snart är den över ;) Är det första barnet? 

Ellenbmt (KP-syndrom)- Jag tror det är fler, min kompis som fick barn för en mån sedan hade det i slutet av sin graviditet men barmorskan viftade bort det och tyckte att det kan bli så när man är svullen osv.. Nu har hon fått gå med skena pga det hela bebisperioden och hon är ensamstående stackarn, det har fortfarande varken blivit sämre eller bärrte, hoppas hon slipper op :/ Jag vet inte riktigt vad det är för något, är det vanligt och hur känns det?

Sandra - Det låter som vattnet och bra att du redan ringt in, varför skulle du vänta? Antagligen så blev det lite "baksug" när vattnet gick och bebisen fick en skjuts ner i förlossningskanalen och därför sipprar det bara. Värkarna brukar vara väldigt effektiva när vattnet gått och det kan gå ganska snabbt! Spännande !! :D Då vet vi vad du gör om du inte är här och informerar oss i em om det var vattnet eller inte ;)

FruKå - Varför ska du vänta till 2-3 min mellan värkarna? Alla får inte ens så täta värkar, och har du så ont att du vill ha lustgas/annan smärtlindring har du rätt att åka in varesig det är 3 eller 10 minuter mellan värkarna :)