• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Tesdy

Stort grattis till er alla som fått era bebisar.

Bullen: jag håller alla tummar för att Nelson snabbt blir bättre.

Theo är en väldigt snäll kille som äter allt mellan 2-3 timmars mellanrum på dagen men på natten äter han med fyra timmar emellan så jag får sova gott på nätterna. Vi hade BVC på besök i måndags och då hade han nästan samma vikt som vid födseln så allt var verkligen bara bra.

• Kampis

Kom just hem från bm.

v 39+2
    Hjärtljud  runt 140, Sf 35 cm och blodtrycket 120/60. Gör mig lite nere att trycket hade lagt sig, det brukar ju höjas när det närmar sig födseln så den har väl inga planer på att komm ut snart :/ Har inga andra känningar heller.

Fick en tid på onsdag nästa vecka till en ny hinnsvepning.      

• Ellenbmt

Körde ett solorejs i morse och har sedan dess tokont i magen... Usch.. :)

Mammsen- alla fingrar utom lillfingret är ganska orörliga och så domnar dom av Dåfort jag böjer handleden minsta lilla. Värker och krampar på natten..hemskt.

• Makkinje

Var hos barnmorskan och när hon kände på lillens huvud så rann det till vätska, gjorde det även igår kväll och i morse när jag reste mig upp. Så pass mycket att jag var tvungen att byta trosor och byxor så hon tyckte jag skulle åka in förlossningen och kolla så det inte är vattenavgång. Men jag vågar inte hoppas på det, har aldrig haft vattenavgång i mina tidigare graviditeter utan dom har fått ta hinnorna så man blir lite osäker på hur det ska vara. Men men vi får se, kommer säkert hem med negativa besked om att det inte alls är på gång. Usch man är så negativ och gnällig nu känner jag! Och tack alla som håller tummarna för min skull uppskattas massor och är så skönt att ha denna tråd att få gnälla av sig lite och se hur det går för alla andra Glad

• Sommaren12

Förstår Makkinje, man vågar ju inte hoppas med risk för att bli besviken. Jag håller tummarna för att du är på g iaf!

• mammsen

Makineje - Det låter ju som en vattenavgång! Och om bm med trodde det är det nog större changs att det är det än tvärs om :D Spännande!! 

Jag är förvånad över allas vattenavgångar! Det värkar vara nästan lika vanligt som att det startar av värkarbete ju! Trodde att det var ganska ovanligt med vattenavgång lixom.. Där ser man!

• irruz
    Bellatrixx skrev 2012-08-08 01:23:58 följande:
    Den 7/8 20.51 kom vår fina Luna till världen, 49cm lång och vägde 3475g. Alla mår bra och ska försöka vila lite nu.. Värkarna satte igång kl 7 imorse och vi kom in vid 12, jättebra människor vi var med.
     grattis!!! Luna är verkligen ett av de finaste namn jag vet, bra val :)
  • Bellatrixx

Tack snälla för era fina gratulerationer! Vi fick oss lite sömn inatt och nu ligger vi och vilar. Hoppas era förlossningar kommer igång snart

• LindaPernilla

Varit hos bm nu. 39+0. Allt såg fint ut och hon trodde att det var dags nu när som helst Men hon ville inte undersöka mig! Hon ville inte rota där nere pga infektionsrisk och för att det är rötmånad =-O

• fru Elle

LindaPernilla inte undersöka pga rötmånad ??!! Att det inte skulle gå att göra gynundersökningar under rötmånaden har jag aldrig hört talas om. Hade nog inte kunnat hålla mig från att fråga varför det inte gick. För det hade jag varit nyfiken på.