• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • 7eHimlen
    Makkinje skrev 2012-08-08 10:21:49 följande:
    Grattis Bellatrixx!

BM kl halv tolv och tänkte jag skulle fråga lite snällt om en hinnsvepning, fick för mig när jag väntade min första dotter som fungerade nästan direkt på mig. Men samtidigt blir jag lite nervös att hon ska neka mig det och då kommer jag bli jätte besviken. Vet inte om dom har några riktlinjer om hur lång över BF man ska vara innan man kan få det, men jag är ju iaf BF+5 idag! Så håll tummarna för mig nu tjejer Glad
    Hoppas du får din hinnsvepning!! Jag har tid halv fyra, och tänker iaf be henne kolla, men tror inte de gör nån hinnsvepning innan BF. Hoppas kan man ju iaf alltid, och det ska bli spnnande att höra om det skett nån förändring av tappen, oavsett. Självklart blir man besviken om det skulle visa sig att den är helt stängd, men då VET man ju iaf! :) Finns nog ingen anledning att INTE ge dig en, det är ju ändå ditt andra barn o du har gått över tiden. Jag har nog inte samma tur - BF 25/8 :P Men jag håller tummarna för dig! 
  • NiniMe
    FruKå:
    Med min etta så hade jag aldrig här hemma 2-3 min mellan värkarna... Jag hade ibland 2 ibland 3 ibland 7 och ibland 10.. Så höll det på i ca 20 timmar för mig och till sist skett  jag i vad dom sa till mig på fl och vi åkte in, och NÄ jag var ju öppen 6 cm... Så där fick dom för att dom ville jag skulle gå hemma läänge till... Han kom ut 4 timmar efter det så gå på din magkänsla istället
  • LindaPernilla
    7eHimlen skrev 2012-08-08 10:54:06 följande:
    Hoppas du får din hinnsvepning!! Jag har tid halv fyra, och tänker iaf be henne kolla, men tror inte de gör nån hinnsvepning innan BF. Hoppas kan man ju iaf alltid, och det ska bli spnnande att höra om det skett nån förändring av tappen, oavsett. Självklart blir man besviken om det skulle visa sig att den är helt stängd, men då VET man ju iaf! :) Finns nog ingen anledning att INTE ge dig en, det är ju ändå ditt andra barn o du har gått över tiden. Jag har nog inte samma tur - BF 25/8 :P Men jag håller tummarna för dig! 
    Jag har tid klockan 13, ska oxå be henne kolla. Som jag skrev tidigare så är jag också orolig för att det inte har hänt ett skit! Men då vet man ju :)
  • NiniMe

Ett tips jag fick, färdknäpp efter hinnsvep....
    Dock var jag inte sugen på det med en massa slempropp som gick där nere hahah, men min bm ordinera mig färdknäppen hahaha

• FruKå

Tack alla för pepp och svar. Det var det jag oxå tänkte att alla kan väl inte ha 2-3 mellan värkarna. Har vridit och vänt mig svettig i sängen och somnade för ett par timmar sen av ren utmattning. Det var sån kraft Och tryck i värkarna och nu kommer de sakta tillbaka igen.. Är väl onödigt känslig kanske. Jag hoppas man öppnat sig liite! Åker in direkt om det blir som i natt och imorse. Känner mig tjatig här, haha.

• Sommaren12

Gjorde hinnsvepning igår Ninime, tror du färdknäppen är lönt nu? Har ingen större lust eg men vad gör man inte för bebis? ;)

• Challelotten

Lycka till frukå och Sandra :0)

Själv testade jag med ett pass 20 min express på zumba skivan igår kväll och idag har jag iaf fått förvärkar hela morgon men inget nära värkar. 3 dagar till bf.

• PernillaPirat

Någon annan som är beräknad 21/8 ? :))

• mijja12

Min man vägrar färdknäpp nu sa det till bm då hon gav det som ett bra förslag nu när hinnsvepningen är gjord. Efter jag sagt det att han inte vill så sa hon du kan ju bara ta hans sperma ni behöver inte ha sex du behöver bara föra upp det och det är inte långt in. Haha trodde jag skulle dö när hon sa detta till mig berättade för mannen han blev lagom chockad.

• NiniMe
    Sommaren12 skrev 2012-08-08 11:29:27 följande:
    Gjorde hinnsvepning igår Ninime, tror du färdknäppen är lönt nu? Har ingen större lust eg men vad gör man inte för bebis? ;)
    Ja dom säger ju att 48 timmar efter är det som största möjliga chans om det ger effekt så pippa på nu hahaha