• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Makkinje

Jag fick en hinn svepning med min första dotter, men då var jag visserligen bf+15 och det startade min förlossning.

• Sommaren12

Jag har inte behövt be om mina hinnsvepningar. Det var läkaren som föreslog det när jag sa att jag sovit dåligt och var trött på att va gravid. Sen bokade hon ytterligare en och när bm såg i datorn att jag gjorde en hinnsvepning igår erbjöd hon sig också att göra en nästa vecka. Har inte heller hört talas om dom innan och ingen i min omgivning som jag berättat för visste heller vad det var.

• iväntanpådig
    Var på besök till MVC idag!

Vecka 39 (38+4)
    Vikt +t18,8 kg
    BT 122/80
    Hb 123
    Sf mått 39
    Huvudet fixerat
    Hjärtljud 124
    Visade sig på UL/gynundersökningen i fredags att jag är "mogen" (tappen 2 cm,mjuk och öppen 1-2 cm)så försöker få igång fl med alla tänkbara huskurer Glad
    Ananas,chili,promenader, hallonbladste, sex, massera brösten. Fick idag ett till tips. Bastu! Så det ska prövas här ikväll + ev färdknäpp. Borde göra susen eller va tror ni!??Flört
    Om inte annat blir det högst antagligen igångsättning på måndag pga av stor bebis! Går väl lika bra det med. Fast jag skulle helst föredra en spontan förlossning. 
    Förvärkarna har iallafall kommit tillbaka idag från att ha varit lite lugnare ett par dagar. Hoppas kan man ju alltid!! 
    Håller tummarna för er andra!
  • Ellenbmt

Iväntanpådig- hur stor bebis? och hur vet ni det? Min bm gissade som sagt på 4 kg, och jag är ju väldigt liten å smal i vanliga fall, så man undrar varför alla får tul å inte jag? Lite nervös över att gå över tiden nu !

Mina huskurer hjälper inte ett skit, kanske ska prova basta då? :)

• iväntanpådig

Vi har gjort IVF och vet därför exakt när bebisen blev gjort. I fredags 37+6 var bebisen beräknad till 4030 gr. Dr tyckte helt enkelt att det var "onödigt" att bebisen skulle behöva vara inne längre än nödvändigt. BF har jag 18/8 men som det låter nu blir det igångsättning på måndag. Han sa att man får räkna med 200 gr per vecka. TUL har gjorts på mig under hela graviditeten (tror jag har gjort 9 stFörvånad omg...) pga av IVF och att bebisen hela tiden hållit sig på större sidan. 

Vi kör på bastu ikväll så kan vi ju hoppas att vi båda är på fl imorron! Glad

• RockTheRebell

Ni får putsa fönster ;) Det ska funka. Jag sparade hälften i våras så de skulle vara ordentligt sketna ;) Skämt o sido. Ena sidan av huset ligger mot havet och inte den andra så det räcker med 1 ggr per året på ena och den andra är 2 nästan för lite hehe. Men en vän som de fick stoppa för prematura värkar eller va det heter fick inte damsuga eller putsa fönster.

• Ellenbmt

Sommaren- jag har med hört det, men mest innan v.12 och sen så får man inte bli för varm, man ska känna sin kropp och sådär säger barnmorskor. Man kan ju basta och massera varandra i bastun, gå ut å ha duschmys å så gå å lägga sig å invänta mirakel. Längre än 30 minuter orkar jag ändå aldrig basta...

Rocktherebel- jag har putsat alla fönster, bakat bullar, storstädat, ätit ananas och druckit hallonbladste, går dagliga promenader, åker bil på grusvägar ibland, färdknäppat, kommit på egenhand, skurat golv, rensat rabatter.... Masserat fotknölar och vårtor :) den här ungen trivs i min gosefeta mage... Suck :)

• Ellenbmt

Låter lagom desperat va?! :) haha tilläggas bör att jag faktiskt inte tror på något av det... Jag har gjort det bara för att :)